KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

F1 wraca na Imolę. Nieco statystyk przed GP Emilii-Romanii



Już w ten weekend kierowcy Formuły 1 powracają do rywalizacji o mistrzowski tytuł. Z tej okazji mamy dla Was garść statystyk, ciekawostek oraz informacji ogólnych o torze Imola.

O TORZE

 

Sam tor Imola powstał na początku lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Pierwszy wyścig Formuły 1 na tym torze odbył się w 1980 roku. Triumfował wtedy Nelson Piquet. Ze względów bezpieczeństwa nitkę toru kilka razy zdecydowano się przebudować. Aktualna nitka Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari liczy sobie 4,909 kilometrów, i składa się z 17 zakrętów. Tor ten charakteryzuje szybkie, dynamiczne zakręty w których liczy się precyzja i jak najpóźniejszy moment hamowania. Rekordzistą toru Imola jest Valtteri Bottas z czasem 1:13,609. Fin ustanowił to okrążenie podczas ubiegłorocznej sesji kwalifikacyjnej, którą wygrał.

blank

STATYSTYKI

Kto dotychczas najlepiej radził sobie na Imoli? Zapraszamy do zapoznania się ze statystykami:

Zwycięstwa w wyścigach (kierowcy):

Michael Schumacher 7
Ayrton Senna 3
Alain Prost 3
Nelson Piquet 2
Nigel Mansell 2
Damon Hill 2
Didier Pironi 1
Patrick Tambay 1
Elio De Angelis 1
Riccardo Patrese 1
Heinz-Harald Frentzen 1
David Coulthard 1
Ralf Schumacher 1
Fernando Alonso 1
Lewis Hamilton 1



Zwycięstwa w wyścigach (zespoły):

Williams 8
Ferrari 8
McLaren 6
Brabham 2
Lotus 1
Benetton 1
Renault 1
Mercedes 1

Podia (kierowcy):

Michael Schumacher 12
Alain Prost 6
Ayrton Senna 5
Gerhard Berger 5
Nelson Piquet 4
David Coulthard 4
Rubens Barrichello 4
Riccardo Patrese 3
Carlos Reutemann 2
Rene Arnoux 2
Elio De Angelis 2
Patrick Tambay 2
Michele Alboreto 2
Alessandro Nannini 2
Nigel Mansell 2
Damon Hill 2
Eddie Irvine 2
Mika Hakkinen 2
Ralf Schumacher 2
Juan Pablo Montoya 2
Fernando Alonso 2
Allan Jones 1
Didier Pironi 1
Gilles Villeneuve 1
Thierry Boutsen 1
JJ Lehto 1
Martin Brundle 1
Nicola Larini 1
Jean Alesi 1
Heinz-Harald Frentzen 1
Kimi Raikkonen 1
Jenson Button 1
Alexander Wurz 1
Daniel Ricciardo 1
Valtteri Bottas 1
Lewis Hamilton 1

Podia (zespoły):

Ferrari 24
McLaren 19
Williams 15
Benetton 6
Renault 5
Lotus 4
Brabham 2
Arrows 2
Mercedes 2
Tyrrell 1
Dallara 1
Ligier 1
Stewart 1
BAR 1

Pole position (kierowcy):

Ayrton Senna 8
Michael Schumacher 5
Rene Arnoux 3
Mika Hakkinen 2
David Coulthard 2
Gilles Villeneuve 1
Nelson Piquet 1
Nigel Mansell 1
Alain Prost 1
Jacques Villeneuve 1
Jenson Button 1
Kimi Raikkonen 1
Valtteri Bottas 1

Pole position (zespoły):

McLaren 9
Ferrari 6
Williams 4
Lotus 3
Renault 2
Brabham 1
BAR 1
Mercedes 1

Najszybsze okrążenia (kierowcy):

Michael Schumacher 5
Alain Prost 4
Nelson Piquet 2
Riccardo Patrese 2
Gerhard Berger 2
Damon Hill 2
Alan Jones 1
Gilles Villeneuve 1
Didier Pironi 1
Michele Alboreto 1
Teo Fabi 1
Alessandro Nannini 1
Heinz-Harold Frentzen 1
Mika Hakkinen 1
Ralf Schumacher 1
Rubens Barrichello 1
Fernando Alonso 1
Lewis Hamilton 1



Najszybsze okrążenia (zespoły):

Ferrari 10
Williams 8
McLaren 4
Brabham 2
Benetton 2
Renault 1
Mercedes 1

Zdobyte punkty (kierowcy):

Michael Schumacher 102
Alain Prost 49
Ayrton Senna 38
David Coulthard 34
Nelson Piquet 30
Rubens Barrichello 28
Gerhard Berger 26
Fernando Alonso 26
Lewis Hamilton 26
Damon Hill 24
Riccardo Patrese 22
Nigel Mansell 21
Ralf Schumacher 21
Mika Hakkinen 18
Valtteri Bottas 18
Juan Pablo Montoya 17
Elio De Angelis 16
Kimi Raikkonen 15
Daniel Ricciardo 15
Thierry Boutsen 14
Heinz-Harald Frentzen 14
Patrick Tambay 13
Jenson Button 13
Didier Pironi 12
Jean Alesi 12

Zdobyte punkty (zespoły):

Ferrari 199
McLaren 167
Williams 151
Renault 61
Benetton 46
Mercedes 44
Lotus 30
Brabham 22
Arrows 17
Sauber 15
Alpha Tauri 12
Jordan 11
BAR 11
Tyrrell 8
Racing Point 8
Ligier 6
Dallara 5
Minardi 4
Stewart 4
Toyota 4
Osella 3
Alfa Romeo 3
Fittipaldi 2
ATS 2
Zakspeed 2

źródło: statsf1.com

CIEKAWOSTKI



Do sezonu 2006 wyścigi na Imoli odbywały się pod egidą Grand Prix San Marino. Ostanie takie GP 23 kwietnia 2006 roku wygrał Michael Schumacher.

Kierowcy w tym roku podczas wyścigu Imoli przejadą łącznie 309,049 kilometrów (63 okrążenia x 4,909 km). Jest to jeden z najdłuższych wyścigów F1, które w tym roku znajdują się w kalendarzu Formuły 1.

Dwukrotnie na Imoli zdarzało się, że do mety wyścigu dojechało tylko pięciu kierowców – w 1982 oraz 1985 roku.

Dotychczas wyścigu na Imoli nie wygrał kierowca, który startował z niższej pozycji niż piątej.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum