Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

European Le Mans Series at night at Barcelona

Po testach ELMS – można być umiarkowanym optymistą



Wiem, że dla wielu z Was European Le Mans Series nie jest idealną serią do śledzenia, nie jest też bardzo wysoko w hierarchii wyścigowej dla niektórych, ale jedno jest pozytywne – zapowiada się na to, że wreszcie po swoim powrocie do wyścigów, Robert Kubica będzie mógł walczyć w czołówce. Zapraszam na podsumowanie testów.

Wyniki

 

WRT nie przejechało podczas tych testów oszałamiającej liczby okrążeń. Wszystkiemu winna była awaria silnika, której ekipa doświadczyła przed wyjazdem na tor w popołudniowej sesji w poniedziałek. Stracone 4 godziny jazdy sprawiły, że łącznie Robert Kubica, Louis Deletraz i Yifey Ye przejechali 303 okrążenia.

Najwięcej z tego przejechał Deletraz – 125 kółek. Przebieg Kubicy zamknął się w 98 okrążeniach, a Ye przejechał 80 kółek.

Najlepszy czas z ekipy wykręcił Deletraz – w poniedziałek wieczorem. Wynik 1:33.173 to zdecydowanie najlepszy wynik całych jazd w Barcelonie. Kubica był jednym z 5 kierowców, którzy zeszli poniżej 1:34 i uzyskał czas 1:33.991. Wynik Yifeya Ye to 21. wynik podczas tych jazd.

Poniżej pełna tabela czasów:



wyniki testy lmp2

Warto jednak zwrócić uwagę też na inne ekipy związane z Polakami. Mateusz Kaprzyk wykręcił 19. czas wśród kierowców LMP3, będąc drugim kierowcą swojej ekipy.

Na uwagę zasługują dobre czasy zespołów Inter Europol Competition oraz Team Virage.

Wyniki lmp3 testy barcelona 2021

Umiarkowany optymizm?

 

Czasy z testów oczywiście nie grają znaczącej roli, szczególnie że odbiegały one nieco od tych osiąganych 2 lata temu na tym samym torze przez podobne prototypy LMP2.

Trudno jednak zignorować fakt, że jedynym zespołem, który miał dwóch kierowców w pierwszej piątce tabeli wyników było właśnie WRT. G-Drive miał dwóch w pierwszej 10-tce, ale na miejscach 6. i 8.

Niezależnie jednak od tych wyników, już po rywalizacji na Daytonie widzieliśmy, że przy braku problemów technicznych, rywalizacja w LMP2 będzie bardzo zacięta, szczególnie na dystansie 4 godzin.



Kluczowe będzie przejechanie czystego wyścigu. A w tym pomóc może doświadczenie. O ile WRT jako zespół, wystawiający auta GT ma je ogromne, o tyle z prototypem nie mają tak dużego doświadczenia. Mając jednak tak duży „enduransowy” background, ewentualne nadrobienie niedoborów w tym aspekcie powinno pójść bardzo szybko.

Nieco mniej przejechanych okrążeń w Barcelonie niż inni oczywiście przewagi nie robi, szczególnie biorąc pod uwagę 3 mało doświadczonych w LMP2 kierowców. A jeszcze przecież niektóre zespoły wystawiają po 2 samochody. To jednak dopiero początki, a widać po słowach Roberta Kubicy, że celem nadrzędnym jest 24h Le Mans. Do tego czasu sporo doświadczenia można nabrać.

Ode mnie

 

Zdaję sobie sprawę – czytając każdy Wasz komentarz – że wielu z Was niezbyt poważa ściganie w ELMS. Jasne, pewnie z perspektywy kibiców, prestiżu i wyzwania lepsze byłoby WEC, które też ma mniej rund licząc 24h Le Mans. Ale biorąc pod uwagę wyzwania obecnego czasu, związane przede wszystkim z rolą w Alfa Romeo Racing ORLEN, trzeba było chyba podjąć taką decyzję. Ja te obecne starty w ELMS traktuję jako etap przejściowy, który służy nabraniu doświadczenia.

Pamiętam jednak, że wiele osób niechętnie podchodziło do startów w DTM, a potem przekonaliśmy się do nich. A przecież na początku sezonu rywalizacji z innymi Robert za wiele nie miał. Teraz zapowiada się na to, że będzie jej sporo. I o to chodzi. Wiadomo, nawet najnudniejszego wyścigu F1 nic nie zastąpi pod kątem emocji, ale trzeba się cieszyć z tego co jest. Ja jeszcze wierzę w walkę przez Kubicę o mistrzostwo świata, pytanie tylko, w jakiej kategorii.

Kolejnym aspektem przed tym sezonem jest kwestia udziału w ELMS innego polskiego kierowcy oraz polskich ekip. Ten blog zawsze był miejscem wiadomości przede wszystkim o Robercie Kubicy, ale widzicie też, że w ostatnich 2 latach piszę o motorsportowych poczynaniach również innych kierowców z naszego kraju i myślę, że ten udział się zwiększy, również przy okazji wyścigów ELMS.



Nie będę też zapominał o WEC. Udział Inter Europol Competition z Jakubem Śmiechowskim w składzie jest ważnym wydarzeniem i warto zwrócić uwagę, że jeżeli chodzi o kategorie wyścigowe, to Śmiechowski będzie „najwyżej startującym” Polakiem w tym sezonie. Dlatego z wyścigów WEC prowadzone będą w tym sezonie skrócone relacje live. Biorąc pod uwagę to, że w pierwszej rundzie wystartują zaledwie 3 Hypercary, rywalizacja w LMP2 nabierze jeszcze większego znaczenia.

Vlog

 

Zapraszam Was dziś o godz. 20:00 do dyskusji podczas Vloga, podsumowującego testy ELMS. Zapowiemy sobie również GP Emilii-Romanii.



Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

PHOTO©JEP – JAKOBEBREY.COM

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 grudnia
godz. 14:30 – 15:30 – FP1
godz. 18:00 – 19:00 – FP2

Sobota, 4 grudnia
godz. 15:00 – 16:00 – FP3
godz. 18:00 – 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 5 grudnia
godz. 18:30 – 20:30 – WYŚCIG F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi