KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Pech w motorsporcie? Pojawiła się nowa definicja. Oto dlaczego Habsburg nie pojechał w testach



To, co przydarzyło się zespołowi Algavre Pro Racing wydaje się nie do uwierzenia. A jednak. Ciąg nieszczęść jaki spotkał ekipę sprawił, że nie przystąpiła ona do przedsezonowych testów European Le Mans Series w Barcelonie.

Algavre miało wystawić dwa prototypy LMP2 podczas testów – Orecę O7 oraz Aurusa. Załogę tego pierwszego mieli stanowić Ferdinand Habsburg, Richard Bradley i Diego Menchaca.

Zespół wysyłał auta z Dubaju po swoim ostatnim wyścigu. Niestety, w porcie zagubił się kontener, w którym przygotowane były samochody przez co nie można było wysłać go zaplanowanym rejsem.

Kolejny rejs przepływał przez Kanał Sueski tuż po tym, jak zablokował go statek EverGreen. W ten sposób ważna przesyłka ekipy utknęła na 6 dni. Już wtedy zespół zaczął niepokoić się o swój udział w testach, dlatego poprosił spedytora by ich kontener wyładować w pierwszej kolejności gdy tylko dopłynie do Europy. Miało się to stać w Grecji, skąd Algavre dowiozłoby samochody do Barcelony ciężarówką.



Niestety, spedytor rozpatrzył tę prośbę już po opuszczeniu Grecji przez statek i popłynął on w podróż do Barcelony. Ekipa odebrała samochody 18 dni po terminie, ale miała jeszcze czas by zdążyć na testy.

Niestety, ciężarówka, która odebrała kontener ze statku, miała wypadek w drodze na tor, a policja odholowała ją na parking policyjny. Funkcjonariusze byli tak łaskawi i na wniosek zespołu pozwolili zabrać kontener po uprzedniej kontroli celnej.

Tuż pod torem, już po rozpoczęciu testów, okazało się, że kierowca prowadzący ciężarówkę nie ma ważnego testu na obecność koronawirusa i zespół musiał ostatnie 400 metrów przetransportować samochody na własną rękę. Ostatecznie znalazły się one w garażu na 2 godziny przed końcem testów. Nie udało się ich przygotować do jazdy.

„Być może przyjechaliśmy trochę późno do Europy, ale teraz wygramy” – mówi portalowi dailysportscar Sam Cox.

Źródło: dailysportscar.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi