KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Rajd Polski logo

ORLEN sponsorem tytularnym jubileuszowego Rajdu Polski



Sześć samochodów wyruszyło 23 lipca 1921 roku z Warszawy na liczącą blisko 576 kilometrów trasę do Białowieży i z powrotem do stolicy Rzeczpospolitej. Zwycięzcą został Tadeusz Heyne, jeden z pionierów polskiej motoryzacji, który zasiadał za kierownicą samochodu marki Dodge. Tak rozpoczęła się historia Rajdu Polski, który w tym roku obchodzi jubileusz stulecia. Sponsorem tytularnym 77. edycji drugiego, najstarszego rajdu na świecie został PKN Orlen.

Polski klasyk ustępujący rodowodem tylko słynnemu Rajdowi Monte Carlo zostanie w tym roku rozegrany w dniach 18 – 20 czerwca. ORLEN 77. Rajd Polski jest drugą rundą Mistrzostw Europy FIA (ERC) oraz czwartą eliminacją ProfiAuto Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP).

PKN ORLEN nie po raz pierwszy wspiera Polski Związek Motorowy, organizatora bardzo lubianego przez kibiców i cenionego przez zawodników rajdu. Dwie edycje w latach 2006 i 2007 rozgrywano jako Platinum Rajd Polski, a dwie kolejne w latach 2008 i 2009 jako ORLEN Platinum Rajd Polski. Ten ostatni z rajdów podobnie jak ORLEN 74. Rajd Polski w sezonie 2017 cieszył się statusem jednej z rund Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC).



– Obchodzimy w tym roku wspaniały jubileusz Rajdu Polski. Cieszy nas ogromnie zaangażowanie i pomoc PKN ORLEN, którego aktywność na polu sportów motorowych ma dla organizatorów zawodów bardzo duże znaczenie. Planujemy w wyjątkowy sposób uświetnić stulecie rajdu, chociaż z powodu koronawirusa Covid-19 nie będziemy zapewne w stanie zrealizować wszystkich planów – powiedział Michał Sikora, prezes Polskiego Związku Motorowego. – Odcinki specjalne to nie stadion czy hala sportowa i z oczywistych powodów stawia to przed nami wyjątkowe zadania ze względu na ograniczenia oraz wymogi obowiązujące podczas pandemii. A bezpieczeństwo podczas zawodów jest dla nas najważniejsze. Mamy naturalnie nadzieję, że sytuacja epidemiologiczna ulegnie do połowy czerwca znacznej poprawie i pozwoli nam między innymi na rozegranie ostatniego odcinka specjalnego oraz metę ORLEN 77. Rajdu Polski w Warszawie – dodał Michał Sikora.

– Rajd rozpoczniemy naturalnie w Mikołajkach, które niezmiennie od 2005 roku goszczą najlepszych kierowców z świata, a także polską czołówkę w tej dyscyplinie sportu. Na słynnych mazurskich szutrach zostanie również przeprowadzona znakomita większość prób sportowych, wśród których nie zabraknie odcinków specjalnych na wyjątkowym, jednym z nielicznych tego typu obiektów na świecie jakim jest Tor Mikołajki. Biura rajdu, podobnie jak w latach ubiegłych znajdą swoje miejsce w gościnnym hotelu Gołębiewski. Nie mam wątpliwości, że rywalizacja w jubileuszowej edycji ORLEN 77. Rajdu Polski spotka się z żywym zainteresowaniem i potwierdzi elitarną pozycję Polski w gronie krajów, w których rajdy cieszą się największą popularnością – zakończył prezes Polskiego Związku Motorowego.

Wsparcie jubileuszowego Rajdu Polski to tylko jeden z wielu przejawów wyjątkowego zaangażowania PKN ORLEN w rozwój sportów motorowych. Koncern od lat związany jest między innymi z Robertem Kubicą. W lutym 2021 roku w Teatrze Wielkim Opery Narodowej w Warszawie odbyła się uroczysta prezentacja bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN i było to wydarzenie bez precedensu, albowiem po raz pierwszy w historii zespół Formuły 1 pokazał światu swój pojazd właśnie w Polsce.

Robert Kubica jest też członkiem ORLEN Teamu, czyli grupy zrzeszającej czołowych przedstawicieli rodzimego motorsportu. Oprócz jedynego Polaka, który ma za sobą występy w F1, należą do niej również m.in. dwukrotny indywidualny mistrz świata – żużlowiec Bartosz Zmarzlik, doskonale znany z tras Rajdu Dakar Kuba Przygoński, rajdowcy Mikołaj Marczyk i Kacper Wróblewski czy jeden z najlepszych pilotów motoparalotniowych na świecie – Wojciech Bógdał. Warto pamiętać, że ORLEN Team funkcjonuje i napędza rozwój polskich sportów motorowych już od 1999 roku. Ponadto, Koncern wspiera pięciu młodych kierowców kartingowych w ramach Akademii ORLEN Team. Dzięki temu utalentowani zawodnicy z Polski – Maciej Gładysz, Gustaw Wiśniewski, Karol Kręt, Karol Czepiel oraz Tymoteusz Kucharczyk – mają szansę w przyszłości powtórzyć sukcesy wspomnianych wcześniej starszych kolegów.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi