Kubica kokpit

O poniedziałkowym problemie, jeździe w tłoku i obowiązkach w ARRO



W rozmowie z Cezarym Gutowskim Robert Kubica podsumował swoje jazdy podczas przedsezonowych testów European Le Mans Series w Barcelonie, wyjaśniając kwestię poniedziałkowej nieobecności na torze w sesji popołudniowej oraz mechanika pomagającego mu dopiąć pasy.

Kubica jeździł w poniedziałek w sesjach porannej i wieczornej oraz we wtorek rano. Łącznie pokonał 98 okrążeń, a jego najlepszym czasem było 1:33.991 co jest piątym wynikiem wszystkich dni testowych.

„Trudno powiedzieć, żebym czuł się jakoś super przygotowany bo z reguły zawsze po testach jest jakiś niedosyt. Zawsze gdy startujesz w nowej kategorii tych informacji i tej pewności siebie trochę brakuje, zwłaszcza w wyścigach długodystansowych, gdzie musisz dzielić samochód z innymi kierowcami. Jest dużo nowości, również dla zespołu[…] Myślę, że nie jest źle, choć zawsze można zrobić coś więcej, coś lepiej” – mówi Polak po swoich jazdach.



Z pewnością przebieg Roberta i zespołu byłby większy, gdyby wyjechali na tor w sesji popołudniowej w poniedziałek. Okazało się, że ekipa WRT doświadczyła usterki.

„Jesteśmy tak przygotowani, jak możemy być. Z pewnością wczorajszy problem z silnikiem nam nie pomógł bo straciliśmy 4 godziny, ale dziś przejechaliśmy konkretny dystans i przetestowaliśmy sporo rzeczy” – mówi Polak.

Według niego, najważniejsza dla dobrych wyników będzie umiejętna jazda w wyścigowym tłoku.

„Zacznie się on około 5 okrążenia. Trzeba wtedy umieć się odnaleźć bo są tu różne kategorie samochodów i kierowców i nigdy nie wiesz, czy cię widzą czy nie” – wyjaśnia Kubica.

Dopytany o kwestię dopinania pasów i zmiany regulaminu w tym zakresie, odpowiada, że żadnego problemu nie ma i jest do tego wyznaczona jedna osoba.

Robert nie zdradza, kiedy pojawi się na torze podczas weekendu wyścigowego Formuły 1, odpowiada

„Na dzień dzisiejszy skupiam się na mojej pracy w Barcelonie. W Alfa Romeo Racing ORLEN mam swoje obowiązki, ale teraz, na początku sezonu, priorytetem są kierowcy wyścigowi i to oni dostają czas w aucie” – zaznacza Robert.

Więcej wypowiedzi Kubicy wysłuchacie tutaj.

Źródło: F1 VLOG 292: Teoria chaosu czyli moje wrażenia z ELMS. Elektrykom mówimy nie: Formuła 1. wywiad z RK



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 26 kwietnia

Urodził się Jean – Pierre Beltoise (85 wyścigów, 1 wygrana, 4 najszybsze okrążenia, 8 podiów).

Urodził się Johnny Dumfires (15 startów).

Urodził się Danil Kvyat (93 wyścigi, 1 najszybsze okrążenia, 3 podia).

David Coulthard odnosi 4. zwycięstwo w karierze, triumfując w GP San Marino. Po raz 100. w F1 wystartował Mika Hakkinen.

Jenson Button wygrywa GP Bahrajnu, odnosząc 4. zwycięstwo w karierze. Po raz 4. i ostatni w karierze z pole position ruszał Jarno Trulli, zaliczając swoje 10. podium. Włoch wykręcił też jedyne w karierze najszybsze okrążenie wyścigu. Dał również Toyocie ostatnie pole position ekipy.

Robert coraz więcej czasu spędza na torach kartingowych. Sporo w tym czasie jeździ na Pista del Mare.

Kolejny rajd Roberta Kubicy, tym razem Rajd Azorów w ERC. Polak wygrywa 5 z 7 pierwszych OS-ów, na ósmym zalicza rolowanie. Całą imprezę kończy na 6. miejscu.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

ELMS Runda 2 - Red Bull Ring

Dni
Godzin
Minut
Sekund

14 – 16 maja:

godz. 13:00 – 1. trening
godz. 16:35 – Trening kierowców brązowych

godz. 10:00 – 2. trening
godz. 14:50 – Kwalifikacje

godz. 11:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi