Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica kokpit

O poniedziałkowym problemie, jeździe w tłoku i obowiązkach w ARRO



W rozmowie z Cezarym Gutowskim Robert Kubica podsumował swoje jazdy podczas przedsezonowych testów European Le Mans Series w Barcelonie, wyjaśniając kwestię poniedziałkowej nieobecności na torze w sesji popołudniowej oraz mechanika pomagającego mu dopiąć pasy.

Kubica jeździł w poniedziałek w sesjach porannej i wieczornej oraz we wtorek rano. Łącznie pokonał 98 okrążeń, a jego najlepszym czasem było 1:33.991 co jest piątym wynikiem wszystkich dni testowych.

„Trudno powiedzieć, żebym czuł się jakoś super przygotowany bo z reguły zawsze po testach jest jakiś niedosyt. Zawsze gdy startujesz w nowej kategorii tych informacji i tej pewności siebie trochę brakuje, zwłaszcza w wyścigach długodystansowych, gdzie musisz dzielić samochód z innymi kierowcami. Jest dużo nowości, również dla zespołu[…] Myślę, że nie jest źle, choć zawsze można zrobić coś więcej, coś lepiej” – mówi Polak po swoich jazdach.



Z pewnością przebieg Roberta i zespołu byłby większy, gdyby wyjechali na tor w sesji popołudniowej w poniedziałek. Okazało się, że ekipa WRT doświadczyła usterki.

„Jesteśmy tak przygotowani, jak możemy być. Z pewnością wczorajszy problem z silnikiem nam nie pomógł bo straciliśmy 4 godziny, ale dziś przejechaliśmy konkretny dystans i przetestowaliśmy sporo rzeczy” – mówi Polak.

Według niego, najważniejsza dla dobrych wyników będzie umiejętna jazda w wyścigowym tłoku.

„Zacznie się on około 5 okrążenia. Trzeba wtedy umieć się odnaleźć bo są tu różne kategorie samochodów i kierowców i nigdy nie wiesz, czy cię widzą czy nie” – wyjaśnia Kubica.

Dopytany o kwestię dopinania pasów i zmiany regulaminu w tym zakresie, odpowiada, że żadnego problemu nie ma i jest do tego wyznaczona jedna osoba.

Robert nie zdradza, kiedy pojawi się na torze podczas weekendu wyścigowego Formuły 1, odpowiada

„Na dzień dzisiejszy skupiam się na mojej pracy w Barcelonie. W Alfa Romeo Racing ORLEN mam swoje obowiązki, ale teraz, na początku sezonu, priorytetem są kierowcy wyścigowi i to oni dostają czas w aucie” – zaznacza Robert.

Więcej wypowiedzi Kubicy wysłuchacie tutaj.

Źródło: F1 VLOG 292: Teoria chaosu czyli moje wrażenia z ELMS. Elektrykom mówimy nie: Formuła 1. wywiad z RK



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 grudnia
godz. 14:30 – 15:30 – FP1
godz. 18:00 – 19:00 – FP2

Sobota, 4 grudnia
godz. 15:00 – 16:00 – FP3
godz. 18:00 – 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 5 grudnia
godz. 18:30 – 20:30 – WYŚCIG F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi