KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

O poniedziałkowym problemie, jeździe w tłoku i obowiązkach w ARRO



W rozmowie z Cezarym Gutowskim Robert Kubica podsumował swoje jazdy podczas przedsezonowych testów European Le Mans Series w Barcelonie, wyjaśniając kwestię poniedziałkowej nieobecności na torze w sesji popołudniowej oraz mechanika pomagającego mu dopiąć pasy.

Kubica jeździł w poniedziałek w sesjach porannej i wieczornej oraz we wtorek rano. Łącznie pokonał 98 okrążeń, a jego najlepszym czasem było 1:33.991 co jest piątym wynikiem wszystkich dni testowych.

„Trudno powiedzieć, żebym czuł się jakoś super przygotowany bo z reguły zawsze po testach jest jakiś niedosyt. Zawsze gdy startujesz w nowej kategorii tych informacji i tej pewności siebie trochę brakuje, zwłaszcza w wyścigach długodystansowych, gdzie musisz dzielić samochód z innymi kierowcami. Jest dużo nowości, również dla zespołu[…] Myślę, że nie jest źle, choć zawsze można zrobić coś więcej, coś lepiej” – mówi Polak po swoich jazdach.



Z pewnością przebieg Roberta i zespołu byłby większy, gdyby wyjechali na tor w sesji popołudniowej w poniedziałek. Okazało się, że ekipa WRT doświadczyła usterki.

„Jesteśmy tak przygotowani, jak możemy być. Z pewnością wczorajszy problem z silnikiem nam nie pomógł bo straciliśmy 4 godziny, ale dziś przejechaliśmy konkretny dystans i przetestowaliśmy sporo rzeczy” – mówi Polak.

Według niego, najważniejsza dla dobrych wyników będzie umiejętna jazda w wyścigowym tłoku.

„Zacznie się on około 5 okrążenia. Trzeba wtedy umieć się odnaleźć bo są tu różne kategorie samochodów i kierowców i nigdy nie wiesz, czy cię widzą czy nie” – wyjaśnia Kubica.

Dopytany o kwestię dopinania pasów i zmiany regulaminu w tym zakresie, odpowiada, że żadnego problemu nie ma i jest do tego wyznaczona jedna osoba.

Robert nie zdradza, kiedy pojawi się na torze podczas weekendu wyścigowego Formuły 1, odpowiada

„Na dzień dzisiejszy skupiam się na mojej pracy w Barcelonie. W Alfa Romeo Racing ORLEN mam swoje obowiązki, ale teraz, na początku sezonu, priorytetem są kierowcy wyścigowi i to oni dostają czas w aucie” – zaznacza Robert.

Więcej wypowiedzi Kubicy wysłuchacie tutaj.

Źródło: F1 VLOG 292: Teoria chaosu czyli moje wrażenia z ELMS. Elektrykom mówimy nie: Formuła 1. wywiad z RK



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi