Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica wrt lmp2 screen

Kubica pojeździ wolniej



Tuż przed startem sezonów WEC i ELMS, zarządzająca regulaminami technicznymi prototypów LMP2 ACO poinformowała, że jeszcze większemu zmniejszeniu ulegnie moc tych samochodów, które jednocześnie staną się cięższe.

Już w listopadzie ubiegłego roku zapowiadano zmiany osiągów aut LMP2. Na niższej mocy jechała już Asian Le Mans Series. Jak się jednak ostatecznie okazało, ograniczenia są jeszcze większe niż zakładano.

Moc silników została zmniejszona z ubiegłorocznych 600 KM do tylko 540 KM. Jakby tego było mało, samochody będą o 20 kg cięższe i będą ważyć 950 kg.

Zmiany dotkną też specyfikację aerodynamiczną, która będzie generowała mniej siły docisku, ale jednocześnie tworzyła mniejsze opory.



Zmiany – jednak – nie będzie jeżeli chodzi o opony i wszyscy będą jeździć na ubiegłorocznych mieszankach. Co prawda Goodyear przygotowało już opony na nowy sezon jednak po testach zrezygnowano z ich wprowadzenia.

Zmiany te są spowodowane… niskimi osiągami hypercarów, a zatem głównej kategorii WEC. Organizatorzy serii chcą zwiększyć różnice między nią a prototypami LMP2. Podobny zabieg stosowany był m.in. w 24h Daytona by osiągi klas DPi różniły się od LMP2.

Zmiany dotyczyć będą zarówno ELMS jak i WEC oraz oczywiście 24h Le Mans. Wejdą w życie od drugich rund WEC i ELMS.

„Aby sharmonizować poziomy osiągów pomiędzy Hypercarami a LMP2, FIA WEC Committee i ACO zdecydowały się na kolejne dostosowania osiągów samochodów uczestniczących w kategorii LMP2. Chodzi o zapewnienie przestrzeni osiągów obu klas we wszystkich warunkach i na wszystkich torach” – piszą władze.

Więcej o samochodzie LMP2 przeczytacie tutaj.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 grudnia
godz. 14:30 – 15:30 – FP1
godz. 18:00 – 19:00 – FP2

Sobota, 4 grudnia
godz. 15:00 – 16:00 – FP3
godz. 18:00 – 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 5 grudnia
godz. 18:30 – 20:30 – WYŚCIG F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi