KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Kubica o LMP2: To sama przyjemność gdy nie musisz oszczędzać fury



W ciekawej rozmowie z Cezarym Gutowskim Robert Kubica opowiada o wyzwaniu stojącym przed nim w European Le Mans Series, ale również przyjemności, jaką dają wyścigi, w których nie trzeba ciągle oszczędzać opon czy paliwa.

Pytany o to, czy starty w ELMS są nowym etapem jego kariery, Kubica odpowiada, że w pewnym sensie tak, choć nie jest to tak diametralna zmiana, jakby niektórym się wydawało.

„Kilkanaście lat temu wyścigi długodystansowe były kojarzone z doświadczonymi, starymi kierowcami. To trochę się zmieniło w ostatnich latach i stawka jest coraz młodsza bo te wyścigi dają dobre ściganie szybkimi prototypami na długich dystansach. Kojarzyły się one też po prostu z dojeżdżaniem do mety i tu też się sporo zmieniło – niezawodność jest niesamowita” – mówi Polak.



„W obecnych czasach w Formule 1 jest dużo więcej oszczędzania i długodystasowego podejścia ze strony kierowcy niż w samym ściganiu się w LMP2. W treningach na Daytonie nie trzeba było oszczędzać paliwa ani opon i trzeba było zmaksymalizować swoją jazdę. Jest więcej do ogarnięcia z perspektywy kierowcy, ale nie ma żadnego oszczędzania – trzeba było jechać jak najrówniej i nie tracić nic w tłoku. To sama przyjemność, gdy możesz po prostu jechać i nie musisz oszczędzać fury” – dodaje.

W tym sezonie Kubica pojedzie z zespołem WRT, który jest bardzo doświadczony i utytułowany, ale nie w wyścigach prototypów LMP2. Czy fakt, że Robert będzie w ekipie debiutantów, ma duże znaczenie?

„Wiadomo, pewnych rzeczy się nie przeskoczy, ale podejście ekipy jest fajne. Całemu zespołowi brakuje doświadczenia, ale mamy też kilka kluczowych osób, które takie doświadczenie mają. Jeśli wokół siebie masz osoby, które potrafią pracować i chcą iść do przodu, to fajnie jest być częścią takiego zespołu. Sporo rzeczy już zrobiliśmy i ich szybka reakcja wskazuje, że wiedzą jak do pewnych rzeczy podejść. Narazie zatem śpię spokojnie” – stwierdza Robert.



„Myślę, że nasz skład jest bardzo dobry choć oczywiście brakuje nam doświadczenia. Co ważne jesteśmy wszyscy dość leccy, co nam pomaga, bo w wyścigach długodystansowych jest minimalna waga auta, a nie auta z kierowcą. Składniki mamy zatem z najwyższej półki” – mówi dodaje Polak, który przede wszystkim mówił o starcie w 24h Le Mans, który jednak przez długi czas nie był pewny.

Polak odniósł się również do kwestii pit-stopów, która będzie wymagała dopracowania. Jak wczoraj pisałem, European Le Mans Series Comitee nie zgodziła się na dodatkową osobę podczas pit-stopów by pomagać kierowcom WRT, przede wszystkim Kubicy, szybciej dopinać pasy bezpieczeństwa.

„Zmienił się regulamin w porównaniu z ubiegłym rokiem i to mi trochę utrudnia sprawę bo w ubiegłym sezonie była jedna osoba, która była wyznaczona tylko do pomocy kierowcy przy zapinaniu pasów i takich rzeczy, a teraz ta osoba musi być z tych osób, które pracują przy aucie. Jest zatem sporo aspektów, nad którymi musimy popracować”.

Całego wywiadu Cezarego Gutowskiego z Robertem wysłuchacie tutaj.

Źródło: „Mocny skład i profesjonalny team” – Robert Kubica jest dobrej myśli przed sezonem ELMS (wywiad).



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi