KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras
blank

Kto najbardziej zaimponował w pierwszych dwóch wyścigach sezonu? – „F1 na okrągło” #1



„F1 na okrągło” to nowo powstała seria felietonów mojego autorstwa. Będę w nim starał omawiać się najnowsze wieści ze świata królowej motorsportu. Nie zabraknie w nim również analiz. Kolejne części mojego felietony postaram publikować co dwa – trzy tygodnie. W pierwszym epizodzie „F1 na okrągło” pochylimy się nad aktualną formą kierowców po dwóch pierwszych wyścigach w sezonie 2021.

Zawodnicy „w gazie” – kto na ten moment zaimponował mi najbardziej?

Zdecydowanie zawodnikiem, który wywarł na mnie jak na razie najlepsze wrażenie w tym sezonie jest Lando Norris. To trzeci sezon Anglika w Formule 1. Od początku u Norrisa widać było, że posiada potężny talent. Swoje umiejętności na torze Lando pokazywał już nie raz. Anglik jest znany z „chłodnej głowy” na torze, zwłaszcza jeśli chodzi o wyścigi. Przykładem może być zeszłotygodniowy wyścig na Imoli. Lando miał nieco słabszy start. Jednak szybko odrobił swoje straty do rywali, które finalnie pozwoliły mu zająć trzecie miejsce. Norris jest również znany z dobrej formy podczas sobotnich czasówek. Anglik naprawdę potrafi pojechać bardzo dobre, czyste, szybkie okrążenie. Zdobyte przez dwa pierwsze sezony cenne doświadczenie oraz konkurencyjny samochód pozwoliło Lando walkę o najwyższe cele. Jestem naprawdę ciekawy czy Norris nadal podtrzyma swoją fantastyczną formę. Czekamy zatem na Portimao!

„Najlepszy debiutant od lat”. Tak Yukiego Tsunode w świecie Formuły 1 przywitał znany wszystkim Ross Brawn. To właśnie młody kierowca z Kraju Kwitnącej Wiśni tuż za Lando wywarł na mnie największe wrażenie. Podczas kwalifikacji widać, że Yuki potrzebuje po prostu trochę czasu, aby zdobyć trochę doświadczenia. Jednak podczas wyścigu Tsunoda już teraz pokazuje, że „z tej mąki będzie chleb”. Japończyk nie boi się bliskich starć na torze. Możemy być pewni, że z weekendu na weekend wyścigowy Tsunoda będzie się prezentował coraz to lepiej. Yuki to moim zdaniem przyszłość Formuły 1. Myślę, że Japończyk już w tym sezonie namiesza w stawce niejednego wyścigu.



Kogo stać na znacznie więcej?

Forma zespołu Alpine nie jest taka wysoka, jaką zapowiadano przed startem sezonu. Cierpi na tym Fernando Alonso. Hiszpan na pewno nie zalicza początku tego sezonu do udanych. Od Fernando oczekiwano więcej. Moim zdaniem Hiszpan potrzebuje jeszcze trochę czasu na większe „zaprzyjaźnienie” ze swoim samochodem Alpine. Sezon dopiero się zaczął, więc nic straconego. Hiszpan dysponuje naprawdę sporym doświadczeniem. Dlatego pomoże zespołowi wyjść z gorszego okresu, i przy tym samemu wejść na znacznie wyższy poziom.

Wielu ekspertów, w tym Helmut Marko zalecało mu rok przerwy z Formułą 1. On jednak podjął inna decyzję i teraz jakby na tym cierpiał. Mowa tutaj o Sebastianie Vettelu. Po ciężkim sezonie w Ferrari „Seb” zdecydował się przejść do nowej ekipie w stawce; Astona Martina. Nadzieje wobec odrodzenia Vettela były ogromne. Jednak wszystko zweryfikowało się na torze, a tam nie było już tak kolorowo. To tak jakby Sebastian zmieniając ekipę trafił z przysłowiowego „deszczu pod rynnę”. Zobaczymy jak czterokrotny mistrz świata wyjdzie z tej opresji. Na pewno będzie robił co w jego mocy, aby wykrzesać coraz to lepsze rezultaty.

To tyle jeśli chodzi o pierwszą część mojego felietonu „F1 na okrągło”. Mam wielką nadzieję, że projekt ten się przyjmie, a Wy będziecie chętnie go czytali. Dajcie znać co myślicie o tym projekcie!

Jakub Sawiński



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi