KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Indycar „bardziej fizyczny” niż Formuła 1 – Grosjean



Według Francuza prowadzenie samochodu Indycar jest „bardziej fizyczne” w porównaniu z bolidami F1 którymi Grosjean ścigał się przez ostatnich dziesięć lat.

Feralny wypadek, z którego Romain wychodził niczym Feniks z popiołów był jak się później okazało jego zakończeniem przygody z Formułą 1. Francuz jednak nie zakończył swojej kariery. Romain podpisał kontrakt na ściganie w serii Indycar. Inauguracja sezonu już w ten weekend rozpocznie się w Alabamie. Jak Francuz porównywał te dwie serie? Czy jako kierowca wyczuwał jakieś różnice?

„Powiedziałbym, że największą różnicą miedzy F1 a Indycarem jest brak wspomagania kierownicy. Daje to zupełnie inne uczucie podczas jazdy. Dlatego uważam, że Indycar jest bardziej wymagający fizycznie niż Formuła 1. W mojej nowej serii pod wrażeniem jestem fenomenalnych opon” – mówił Romain telewizji Canal Plus.



Były kierowca Haas’a i Renault mówił również o wykorzystywanym w samochodach Indycar systemie „Aeroscreen”. Jest to nic innego jak połączeniem systemu Halo z przednią szybą. Grosjean na temat tego systemu wypowiadał się bardzo pozytywnie. Jak sam powiedział, było mu bardzo łatwo się do tego przyzwyczaić.

„Praktycznie wszyscy zadają mi pytanie o system „Aeroscreen”. Robi to naprawdę bardzo małą różnicę, tak naprawdę nawet nie zauważamy przedniej szyby podczas jazdy. Jedyną rzeczą jest to, że nie musimy czyścić ani wizjera ani kasku na końcu każdej sesji. Ogólnie rzecz biorąc, samochody Indycar są naprawdę przyjemne w prowadzeniu. Aby jechać szybko muszę jeździć zupełnie inaczej niż w F1, dlatego mam jeszcze wiele do nauki. Jednak zaczynam rozumieć te rzeczy. Nie mogę doczekać się zatem pierwszego wyścigu”-mówił Grosjean.

Źródło: onestopstrategy.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 21 czerwca
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 22 czerwca
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 23 czerwca
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi