Romain Grosjean test indycar

Indycar „bardziej fizyczny” niż Formuła 1 – Grosjean



Według Francuza prowadzenie samochodu Indycar jest „bardziej fizyczne” w porównaniu z bolidami F1 którymi Grosjean ścigał się przez ostatnich dziesięć lat.

Feralny wypadek, z którego Romain wychodził niczym Feniks z popiołów był jak się później okazało jego zakończeniem przygody z Formułą 1. Francuz jednak nie zakończył swojej kariery. Romain podpisał kontrakt na ściganie w serii Indycar. Inauguracja sezonu już w ten weekend rozpocznie się w Alabamie. Jak Francuz porównywał te dwie serie? Czy jako kierowca wyczuwał jakieś różnice?

„Powiedziałbym, że największą różnicą miedzy F1 a Indycarem jest brak wspomagania kierownicy. Daje to zupełnie inne uczucie podczas jazdy. Dlatego uważam, że Indycar jest bardziej wymagający fizycznie niż Formuła 1. W mojej nowej serii pod wrażeniem jestem fenomenalnych opon” – mówił Romain telewizji Canal Plus.



Były kierowca Haas’a i Renault mówił również o wykorzystywanym w samochodach Indycar systemie „Aeroscreen”. Jest to nic innego jak połączeniem systemu Halo z przednią szybą. Grosjean na temat tego systemu wypowiadał się bardzo pozytywnie. Jak sam powiedział, było mu bardzo łatwo się do tego przyzwyczaić.

„Praktycznie wszyscy zadają mi pytanie o system „Aeroscreen”. Robi to naprawdę bardzo małą różnicę, tak naprawdę nawet nie zauważamy przedniej szyby podczas jazdy. Jedyną rzeczą jest to, że nie musimy czyścić ani wizjera ani kasku na końcu każdej sesji. Ogólnie rzecz biorąc, samochody Indycar są naprawdę przyjemne w prowadzeniu. Aby jechać szybko muszę jeździć zupełnie inaczej niż w F1, dlatego mam jeszcze wiele do nauki. Jednak zaczynam rozumieć te rzeczy. Nie mogę doczekać się zatem pierwszego wyścigu”-mówił Grosjean.

Źródło: onestopstrategy.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 26 kwietnia

Urodził się Jean – Pierre Beltoise (85 wyścigów, 1 wygrana, 4 najszybsze okrążenia, 8 podiów).

Urodził się Johnny Dumfires (15 startów).

Urodził się Danil Kvyat (93 wyścigi, 1 najszybsze okrążenia, 3 podia).

David Coulthard odnosi 4. zwycięstwo w karierze, triumfując w GP San Marino. Po raz 100. w F1 wystartował Mika Hakkinen.

Jenson Button wygrywa GP Bahrajnu, odnosząc 4. zwycięstwo w karierze. Po raz 4. i ostatni w karierze z pole position ruszał Jarno Trulli, zaliczając swoje 10. podium. Włoch wykręcił też jedyne w karierze najszybsze okrążenie wyścigu. Dał również Toyocie ostatnie pole position ekipy.

Robert coraz więcej czasu spędza na torach kartingowych. Sporo w tym czasie jeździ na Pista del Mare.

Kolejny rajd Roberta Kubicy, tym razem Rajd Azorów w ERC. Polak wygrywa 5 z 7 pierwszych OS-ów, na ósmym zalicza rolowanie. Całą imprezę kończy na 6. miejscu.

Archiwum