KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Motor Racing - Formula One World Championship - Emilia Romagna Grand Prix - Race Day - Imola, Italy

Imola – zmiany, deszcz i nadzieje na punkty



Wreszcie! Kończymy najdłuższą przerwę w sezonie 2021 Formuły 1. Czas na rywalizację na legendarnym torze Imola, na którym nastawiamy się na ciekawą rywalizację. Czy pikanterii dodadzą jej opady deszczu? Na co nastawiają się w Alfie? Zapraszam na pełną zapowiedź GP Emilii – Romanii.

Alfa zapowiada

 

„Mieliśmy solidny start sezonu i to dobre fundamenty przed kolejnym weekendem. Uczyniliśmy znaczący krok naprzód jeżeli chodzi o osiągi, prawdopodobnie największy w całej stawce. Jesteśmy teraz w środku rywalizacji, ale aby dowozić punkty, trzeba być w pierwszej 10-tce i to jest nasz cel na Imolę. W ubiegłym roku osiągnęliśmy tu nasz najlepszy rezultat w sezonie i to pozwala nam odważnie przystąpić do rywalizacji, mimo że wiemy, że na podstawie formy z 2020 nie możemy w pełni ocenić naszego potencjału. Wiemy, jak trudne jest wyprzedzanie na tym torze więc nasza sobotnia forma będzie kluczowa by upewnić się, że w wyścigu osiągniemy najlepszą możliwą pozycję i dowieziemy punkty” – mówi Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Kimi Raikkonen jest jednym z dwóch kierówców z obecnej stawki, który ścigał się w wyścigu F1 na torze Imola oprócz 2020 roku. W 2005 roku startował na tym torze z pole position, a w 2003 roku stanął na podium. Kimi prowadził przez 12 okrążeń i zdobył na tym torze 13 punktów.

„Jesteśmy przekonani, że możemy być w centrum walki o punkty na Imoli, ale nie mamy złudzeń, że będzie to łatwe. Widzieliśmy w Bahrajnie, że nawet dobrze przejechany weekend nie gwarantuje finiszu w pierwszej 10-tce. Wiemy, że musimy naciskać by poprawiać się w każdym aspekcie od czwartku do niedzieli. Różnica pomiędzy finiszem w punktach a poza nimi będzie bardzo niewielka. Mamy nadzieję, że dobrze odrobimy naszą pracę domową i zaliczymy dobry weekend. Wiemy, co możemy kontrolować, a czego nie więc po prostu musimy zrobić swoje” – mówi Kimi Raikkonen.

Z powrotu do ojczyzny cieszy się Antonio Giovinazzi.

„To co zobaczyliśmy w Bahrajnie dodało nam dużo pewności siebie i nie możemy doczekać się by zobaczyć jak konkurencyjni możemy być na Imoli. Wiemy, że możemy być w walce, ale jednocześnie musimy przejechać bezbłędny weekend by zmaksymalizować nasze szanse. Margines błędu jest bardzo mały w środku stawki, szczególnie w kwalifikacjach. Liczy się każdy mały detal. Bardzo chciałbym otworzyć mój worek z punktami na Imoli na mojej ojczystej ziemi. Trzy domowe wyścigi w sezonie 2020 nie rozpieściły mnie, ale to zawsze szczególne uczucie móc jechać w swoim kraju i tym razem będzie podobnie” – mówi Antonio Giovinazzi.

Harmonogram

 

Aby transmisje z Formuły 1 nie kolidowały z terminem pogrzebu Księcia Filipa, Formuła 1 ogłosiła we wtorek zmianę w harmonogramie weekendu wyścigowego. Kwalifikacje rozpoczną się godzinę wcześniej.



Aby zachowane zostały regulaminowe odstępy między sesjami, konieczne jest również wcześniejsze rozegranie 3. treningu o godzinę oraz piątkowych sesji o 30 minut. Oto aktualny harmonogram weekendu wyścigowego na Imoli:

Czwartek, 15 kwietnia
godz. 14:00 – 17:35 – Konferencja prasowa

Piątek, 16 kwietnia
godz. 09:30 – 10:20 – Pierwszy trening FIA Formula Regional by Alpine
godz. 11:00 – 12:00 – Pierwszy trening F1
godz. 12:30 – 13:30 – Konferencja prasowa
godz. 12:40 – 13:20 – Drugi trening FIA Formula Regional by Alpine
godz. 14:30 – 15:30 – Drugi trening F1

Sobota, 17 kwietnia
godz. 09:40 – 10:00 – Pierwsze kwalifikaje FIA Formula Regional by Alpine
godz. 11:00 – 12:00 – Trzeci trening F1
godz. 12:40 – 13:00 – Drugie kwalifikacje FIA Formula Regional by Alpine
godz. 14:00 – 15:00 – Kwalifikacje F1
godz. 15:00 – 16:00 – Konferencja prasowa
godz. 15:25 – 16:00 – Pierwszy wyścig FIA Formula Regional by Alpine

Niedziela, 18 kwietnia
godz. 10:55 – 11:15 – Drugie kwalifikacje FIA Formula Regional by Alpine
godz. 12:15 – 12:50 – Drugi wyścig FIA Formula Regional by Alpine
godz. 13:10 – 13:50 – Prezentacja kierowców
godz. 15:00 – Wyścig F1

Transmisje telewizyjne

 

Transmisje z GP Emilii – Romanii będzie można oglądać w Eleven Sports oraz na F1 TV Pro. Przypomnę, że nadal trwa promocja Player.pl, dzięki które wykupicie dostęp do Eleven Sports do końca roku za 110 zł.

Pełny harmonogram transmisji telewizyjnych znajdziecie tutaj.

Informacje o torze

 

Formuła 1 pierwszy raz na Imoli ścigała się w 1980 roku, a ostatni w 2020 roku (przedtem 2006). Łącznie odbyło się na tym torze 27 wyścigów. Sam tor powstał w 1950 roku.

Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari liczy sobie 4909 metrów i składa się z 19 zakrętów. Jest to obiekt dość szybki, ale brakuje na nim typowej długiej prostej. W tym sezonie ponownie kierowcy będą mieli do dyspozycji tylko jedną strefę DRS. Oto mapa toru:



Mapa toru Imola 2021

W ubiegłym sezonie Lewis Hamilton wykręcił w wyścigu czas 1:15.484, a Valtteri Bottas wygrał kwalifikacje z czasem 1:13.609.

Opony

 

Pirelli na Imolę przywiezie pośredni zestaw swoich mieszanek, a zatem od C2 do C4. Każdy kierowca będzie miał identyczną liczbę opon na weekend wyścigowy – 8 miękkich, 3 pośrednie i 2 twarde komplety.

Opony na GP Imola 2021

Przewodnik Kubicy

 

Biorąc pod uwagę tych kierowców, którzy regularnie pojawiają się obecnie w padoku Formuły 1, tylko trzech – Kimi Raikkonen, Fernando Alonso i Robert Kubica – miało okazję jeździć bolidem F1 po torze Imola przed sezonem 2020. Co o tym obiekcie rok temu mówi Polak, który w treningach przed Grand Prix San Marino 2006 dwukrotnie zajmował 3. miejsce?

„Jechałem na Imoli we włoskiej Formule Renault w 2002 roku, a potem testowałem tu w F1. Prawie bym zapomniał, że przejechałem tu też dwa piątkowe treningi z Sauberem podczas Grand Prix San Marino w 2006 roku. Rok później byłem już kierowcą podstawowym, ale nie wróciłem na Imolę. Byłem tu też 8 lat temu na krótkim teście. Pomagałem przyjacielowi w treningu więc wykonałem kilka okrążeń w samochodzie turystycznym. Ostatnio nic więcej nie jeździłem, choć ten tor nic się nie zmienia.

To historyczny tor, niestety zapamiętany jako miejsce wypadku Ayrtona Senny. Dla tych, którzy wychowali się jako kierowcy we Włoszech, a ja przyjechałem tam w 1998 roku w wieku 13 lat, to szczególne miejsce, podobnie jak Monza. To jedno z tych miejsc, w których można poczuć historie i energię motorsportu. Nie mogę doczekać się wizyty tam.



Imola jest jednym z tych torów, którego poszczególne sekcje, szczególnie w nowoczesnych samochodach F1, są niesamowite. To oldschoolowy tor bez wielkich okazji do wyprzedzania, a właściwie bez jakichkolwiek okazji. Myślę, że strefa DRS będzie tu kluczowa i myślę, że może stworzyć kilka możliwości. Bez wielkich pomyłek lub różnicy w prędkości, ściganie nie będzie tu łatwe.

Z drugiej strony, to świetny tor do jazdy, szczególnie w obecnych samochodach F1 i będzie tu sporo zabawy. Variante Alta, który jest na drugim końcu toru, jest dość bolesnym sektorem dla tych dużych samochodów. Inne partie, jak Acque Minerali, gdzie jedzie się pod górę i skręca do szybkiego lewego, a następnie zjeżdża będzie przejeżdżana bez odjęcia, a potem mocno dohamowuje. Powinno być tam bardzo przyjemnie i bardzo szybko.

Ostatnia szykana była tam w 2006 roku, ale teraz już jej nie ma. Prosta jest znacznie dłuższa i liczy 1,3 km, będąc najdłuższą w F1. Hamowanie do pierwszego zakrętu nie będzie duże, a jest on krótki więc nie trzeba bardzo spowalniać auta. Na pewno różnica prędkości w wyniku DRS-u będzie duża i od niej sporo będzie zależało. Będzie to jedyna okazja do wyprzedzania więc trzeba mieć na nie plan. Kiedy ścigasz się, nie chcesz być wolny na prostych na Imoli ponieważ wówczas ludzie mają DRS i łatwo cię miną.

Pytanie brzmi, czy jeżeli ktoś zabezpieczy wewnętrzną w lewym zakręcie przed pierwszą strefą hamowania, to czy ten z DRSem będzie miał wystarczająco dużo miejsca by objechać go po zewnętrznej. Prędkości maksymalne będą czymś, co trzeba mieć na uwadze i z pewnością samochody, które będą miały ją wysoką, będą miały łatwiejsze wyprzedzanie”.

Ciekawostki

 

Dwukrotnie na Imoli zdarzało się, że do mety wyścigu dojechało tylko pięciu kierowców – w 1982 oraz 1985 roku. Dotychczas rundy tej nigdy nie wygrał kierowca, który startował z niższej pozycji niż piątej.

patronite

Więcej ciekawostek o torze Imola oraz statystyk dotyczących zwycięstw, podiów, pole position, najlepszych czasów i zdobyczy punktowych kierowców i zespołów przeczytacie tutaj.

Pogoda

 

Wszystkie prognozy pokazują, że w trakcie weekendu wyścigowe mają pojawić się opady, jednak ich intensywność jest różna w zależności od źródła. Najwięcej prognoz wskazuje, że najbardziej deszczowym dniem będzie niedziela.

pogoda imola 2021

Klasyfikacje

 

Kierowców:

PozKierowcaKrajZespółPunkty
1Max VerstappenblankRed Bull Racing Honda395,5
2Lewis Hamilton blankMercedes387,5
3Valtteri BottasblankMercedes226
4Sergio PerezblankRed Bull Racing190
5Carlos SainzblankFerrari165,5
6Lando NorrisblankMclaren Mercedes160
7Charles LeclercblankFerrari159
8Daniel RicciardoblankMcLaren Mercedes115
9Pierre GaslyblankScuderia AlphaTauri Honda110
10Fernando AlonsoblankAlpine81
11Esteban OconblankAlpine74
12Sebastian VettelblankAston Martin Mercedes43
13Lance StrollblankAston Martin Mercedes34
14Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri Honda32
15George RussellblankWilliams Mercedes16
16Kimi RäikkönenblankAlfa Romeo Racing Ferrari10
17Nicholas LatifiblankWilliams Mercedes7
18Antonio GiovinazziblankAlfa Romeo Racing Ferrari3
19Mick SchumacherblankHaas Ferrari0
20Robert KubicaAlfa Romeo Racing0
21Nikita MazepinblankHaas0

Konstruktorów:

Poz. ZespółPkt
1blankRedBull Racing RBPT860
2blank Mercedes409
3blankFerrari406
4blankMcLaren Mercedes302
5blankAston Martin Aramco Mercedes280
6blankAlpine Renault120
7blankWilliams Mercedes28
8blankAlphaTauri RBPT25
9blankAlfa Romeo Ferrari16
10blankHaas Ferrari12

Punkty karne:



KierowcaPunktyNajbliższe punkty wygasają...Reprymendy
Sergio Perez817/09/24 - 1 pkt
Logan Sargeant603/09/24 - 1 pkt
Lance Stroll509/07/24 - 2 pkt
Lewis Hamilton403/09/24 - 2 pkt
Yuki Tsunoda304/06/24 - 1 pkt
Kevin Magnussen309/03/25 - 1 pkt1
Nico Hulkenberg228/05/24 - 2 pkt
George Russell
228/05/24 - 2 pkt
Guanyu Zhou222/07/24 - 2 pkt
Nyck de Vries202/07/24 - 2 pkt
Max Verstappen219/11/24 - 2 pkt
Carlos Sainz202/04/24 - 2 pkt
Valtteri Bottas229/10/24 - 2 pkt1
Oscar Piastri01

Wykorzystanie elementów silnika:

KierowcaKrajZespółICE (limit 3)TC (3)MGUH (3)MGUK (3)ES(2)CE (2)
Kimi Räikkönen (Kubica)blankAlfa Romeo Racing Ferrari333222
Antonio GiovinazziblankAlfa Romeo Racing Ferrari333222
Esteban OconblankAlpine444433
Fernando AlonsoblankAlpine333322
Lance StrollblankAston Martin Mercedes444223
Sebastian VettelblankAston Martin Mercedes444322
Charles LeclercblankFerrari444333
Carlos SainzblankFerrari444333
Nikita MazepinblankHaas333222
Mick SchumacherblankHaas Ferrari333222
Lando NorrisblankMclaren Mercedes444322
Daniel RicciardoblankMcLaren Mercedes444222
Lewis Hamilton blankMercedes533322
Valtteri BottasblankMercedes655423
Sergio PerezblankRed Bull Racing444444
Max VerstappenblankRed Bull Racing Honda444433
Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri Honda444433
Pierre GaslyblankScuderia AlphaTauri Honda444433
George RussellblankWilliams Mercedes444222
Nicholas LatifiblankWilliams Mercedes444222

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi