KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

I tak to ma wyglądać! Kubica i WRT wygrywają w Barcelonie – wypowiedzi, analiza



Po raz pierwszy od 2008 roku Robert Kubica odniósł dziś wyścigowe zwycięstwo. Stylu, w jakim ekipa WRT po nie sięgnęła, nikt się nie spodziewał. A jeżeli już w debiucie mogą tak jechać, to co będzie potem…

Kierowcy komentują

 

„To był mój pierwszy start wyścig endurance więc nie wiedziałem czego się spodziewać. Byłem bardzo zaskoczony tym jak wolno jechał G-Drive przed wyścigiem. Próbowałem go nie uderzyć, nie chciałem go wyprzedzać, ale nie było to łatwo. Potem, gdy zaczął się wyścig próbowałem go wyprzedzić, co nie jest łatwe w Barcelonie. Zobaczyłem okazję i zaatakowałem. Od tego momentu wszystko było prostsze. Myślę, że jako zespół wykonaliśmy świetną pracę. Nie wiem jaką dokładnie miałem przewagę gdy zjechałem. Próbowałem cisnąć, ale zużycie opon było duże” – powiedział Louis Deletraz.

„Przede wszystkim ogromne podziękowania dla zespołu. Pracowali bardzo ciężko i dzięki temu w pierwszym starcie sięgnęliśmy po zwycięstwo. Wielkie ukłony dla Louisa, który wyrobił dużą przewagę i mogłem wskoczyć do auta i zarządzać oponami. Pierwszy stint był dla mnie dobry, ale na drugim trudno było zarządzać oponami, a temperatury wzrosły znacznie. Najważniejsze było jednak bezpieczne przekazanie Robertowi samochodu” – dodał Yifey Ye.



„Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się, że będę miał tak łatwe zadanie. Mając taką przewagę, jedynym zadaniem staje się dowiezienie auta do mety i oszczędzanie go. Myślę, że najważniejsza robota została wykonana przed tym weekendem. Zespół pracował bardzo ciężko i mimo że cały projekt zaczął się bardzo późno to zaliczyliśmy udane testy i dobrze przygotowaliśmy się do tego wyścigu” – powiedział Robert Kubica.

„Moim zadaniem było dowiezienie samochodu do mety i nie interesowało mnie ciśnięcie. Musiałem dbać o opony na wszelki wypadek gdyby doszło do neturalizacji i były jeszcze potrzebne. Udało nam się wygrać, gratulacje dla zespołu bo wszyscy pracowali na to bardzo ciężko. Vincent bardzo naciskał by ten projekt się udał. Dziękuję moim partnerom, którzy byli świetni przez cały czas” – dodał Polak.

Zapytany o kolejny wyścig, zwrócił uwagę, że będzie się on odbywał już w nowej rzeczywistości z obniżonymi osiągami samochodów.

„Znam Barcelonę dobrze, podobnie jak Austrię. To będzie kolejne nowe wyzwanie dla nas i musimy pamiętać że nadal będziemy debiutantami. Dodatkowo będziemy mieli nowe regulacje już pod Le Mans, które mogą wszystko zmienić i być może trzeba będzie zaczynać od zera. Mamy nadzieję, że znów wykonamy świetną pracę”.

blank

Te wypowiedzi obejrzycie poniżej:

LMP3

 

Oczywiście trzeba też spojrzeć na wyniki pozostałych „polskich” załóg. Mateusz Kaprzyk jadący w zespole Eurointernational zajął 11. miejsce.Załoga Inter Europol Competition z numerem 13. zajęła 3. miejsce, drugia ekipa IEC była 8, a Team Virage ukończył zmagania na 7. miejscu.

Wyniki

Wyniki 4h barcelona 2021

Najlepsze czasy



Na początku wyścigu Roman Rusinov ustanowił najlepszy czas dzisiejszej rywalizacji, a goniący go wtedy Louis Deletraz drugi. Yifey Ye uzyskał 6. wynik. Podejście Roberta Kubicy, który miał dowieźć auto do mety odzwierciedla jego pozycja w tej tabeli – 27.

najlepsze czasy okrążeń 4h barcelona kubica wrt elms

Sektory

Deletraz uzyskał najlepszy czas w 1. i 3. sektorze, a Rusinov w drugim.

sektory barcelona 4h

Pit-stopy

Ekipa WRT zaliczyła dziś czyste i bezproblemowe pit-stopy, a niektórzy mogli być ciekawi, jak brak dodatkowej osoby pomagającej dopinać pasy kierowcom wpłynie na czas zmiany. No i widać, że Kubica z Ye zmienił się o 2 sekundy szybciej niż Ye z Deletrazem.

pit-stopy barcelona 4h

Jeżeli jesteście zainteresowani czasami wszystkich okrążeń kierowców, to znajdziecie je tutaj.

Wyścig

 

Trzeba przyznać, że było czysto. Rywalizacja była przerwana wyjazdem samochodu bezpieczeństwa tylko raz, a potem niewiele mieliśmy choćby żółtych flag. WRT i Panis Racing odskoczyły, ale pewnie powalczyłoby z nimi G-Drive, gdyby nie fatalne błędy. Takich błędów – w każdym aspekcie – uniknęło WRT.

Walki nie brakowało – Deletraz pięknie wyprzedził Rusinova, ale potem stała się ona dość nietypowa bo WRT rywalizowało na torze z zawodnikami, którzy się… oddublowywali. Oczywiście należało ich przepuszczać i pilnować przewagi nad innymi.

Biorąc pod uwagę fakt, że jeżdżono na dość nudnym zazwyczaj obiekcie w Barcelonie, możemy być zadowoleni z widowiska, które zobaczyliśmy. Jasne, wyścigi długodystansowe to coś innego niż to, do czego większość z nas jest przyzwyczajona, ale myślę, że z ciekawością spojrzymy na kolejne rundy.



WRT

 

Chyba wiele dodawać nie trzeba – to są profesjonaliści, którzy w debiucie potrafili zdublować kilkunastu z 15 rywali w klasie… Kosmos. Widać, że kierowcy są bardzo szybcy, a zespół wie, gdzie szukać rozwiązań.

Robert Kubica wreszcie ma do dyspozycji kompetentnych ludzi, z którymi jazda to przyjemność. Ten sezon zaczął nam się najlepiej jak mógł i myślę, że wszyscy teraz będziemy chętniej przystępować do kolejnych rund. Bo trzeba to otwarcie powiedzieć – ORLEN Team WRT walczy o zwycięstwo w całym cyklu, a przy takiej formie również niezły wynik w Le Mans nie jest wykluczony.

Wyzwaniem będzie dla nich przygotowanie auta pod nowe przepisy – większa waga, niższa moc silnika i zredukowana aerodynamika może znacznie wywrócić układ sił, ale mamy nadzieję, że tak się nie stanie.

Wiem, że niektórzy byli zirytowani krótkim stintem Roberta, ale trzeba wiedzieć, że tak się czasem układają długie dystanse – nie liczy się dobro kierowcy tylko zespołu. Zawsze mogła zajść konieczność, w której ostatni kierowca musiałby wejść do auta wcześniej, ale jeżeli nie było takiej potrzeby, to nie było sensu zmieniać strategii tylko dlatego żeby wszyscy mieli po równo jazdy. Nie sądzę też, aby to oznaczało, że zespół uznaje Roberta Kubicę za najsłabszego, bo tych nie zostawia się na decydujące zmiany. Cieszmy się, że mamy równą ekipę, która może w tym sezonie zdziałać wiele.

Vlog

 

Na 19:35 zapraszam Was na podsumowanie dzisiejszych wydarzeń w Barcelonie.

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi