Formuła E nabiera rozpędu. Po dwóch ciekawych rundach w Arabii Saudyjskiej czeka nas aż pięć wyścigów w trzech europejskich lokacjach na przestrzeni kilku najbliższych weekendów. Tour po Starym Kontynencie rozpocznie się od zmagań w Rzymie.
Poprzednim razem w Rzymie
Wyścigi na Circuto Cittadino dell’EUR odbywały się w samym środku sezonów 2017-18 i 2018-19. Przy okazji debiutu Formuły E we Włoszech była to runda 7. z 12 i wtedy walka o tytuł mistrzowski toczyła się głównie między Vergne’m, Rosenqvistem i Birdem. To Brytyjczyk dopisał na swoje konto drugie zwycięstwo w sezonie, dorównując pod tym względem najbliższym rywalom – w ten sposób awansował na drugie miejsce w klasyfikacji, ale tracił wciąż sporo punktów do prowadzącego Francuza, który został potem mistrzem serii po raz pierwszy w karierze. Rok później E-Prix Rzymu znów było siódmą rundą sezonu spośród zaplanowanych trzynastu.
Sytuacja w klasyfikacji generalnej była jednak o wiele ciekawsza. W pierwszym sezonie z samochodami Gen2 w minionych sześciu wyścigach mieliśmy sześciu różnych zwycięzców. Prowadził Antonio Felix Da Costa, ale miał tylko punkt przewagi nad Jerome’m d’Ambrosio. Ten wyścig został zapamiętany między innymi przez korek, jaki wytworzył się na szykanie niespełna trzy minuty po starcie w wyniku wypadku. Była też walka o prowadzenie między Mitchem Evansem a Andre Lottererem, która skończyła się wygraną kierowcy Jaguara. Dla Evansa było to pierwsze zwycięstwo w karierze. Dało mu to awans na czwarte miejsce w klasyfikacji kierowców, zaś na szczycie d’Ambrosio wyprzedził Da Costę, ale znów panów dzielił tylko jeden punkt.
Układ sił po wizycie w Diriyah
W tym roku, chociaż kwietniowy termin zmagań pozostał bez zmian, kierowcy będą ścigać się na ulicach stolicy Włoch tuż po otwarciu sezonu w Arabii Saudyjskiej. Nyck de Vries wywiózł stamtąd najwięcej punktów, a do tego w dużej mierze przyczyniło się zwycięstwo w pierwszej rundzie. Drugi wyścig wygrał natomiast Sam Bird, co ulokowało go na drugiej pozycji w klasyfikacji generalnej.
M | Kierowca | Zespół | Punkty |
---|---|---|---|
1 | Nyck DE VRIES | MERCEDES EQ | 99 |
2 | Eduardo MORTARA | ROKiT VENTURI RACING | 92 |
3 | Jake DENNIS | BMW I ANDRETTI MOTORSPORT | 91 |
4 | Mitch EVANS | JAGUAR RACING | 90 |
5 | Robin FRIJNS | ENVISION VIRGIN RACING | 89 |
6 | Sam BIRD | JAGUAR RACING | 87 |
7 | Lucas di GRASSI | AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER | 87 |
8 | Antonio Felix da COSTA | DS TECHEETAH | 86 |
9 | Stoffel VANDOORNE | MERCEDES EQ | 82 |
10 | Jean-Eric VERGNE | DS TECHEETAH | 80 |
11 | Pascal WEHRLEIN | TAG HEUER PORSCHE FORMULA E TEAM | 79 |
12 | Alexander LYNN | MAHINDRA RACING | 78 |
13 | Rene RAST | AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER | 78 |
14 | Oliver ROWLAND | NISSAN E.DAMS | 77 |
15 | Nick CASSIDY | ENVISION VIRGIN RACING | 76 |
15 | Maximilian GUENTHER | BMW I ANDRETTI MOTORSPORT | 66 |
17 | Andre LOTTERER | TAG HEUER PORSCHE FORMULA E TEAM | 58 |
18 | Norman NATO | ROKiT VENTURI RACING | 54 |
19 | Alexander SIMS | MAHINDRA RACING | 54 |
20 | Nico MUELLER | DRAGON / PENSKE AUTOSPORT | 30 |
21 | Sebastian BUEMI | NISSAN E.DAMS | 20 |
22 | Sergio SETTE CAMARA | DRAGON / PENSKE AUTOSPORT | 16 |
23 | Oliver TURVEY | NIO 333 FE TEAM | 13 |
24 | Tom BLOMQVIST | NIO 333 FE TEAM | 6 |
25 | Joel ERIKSSON | DRAGON / PENSKE AUTOSPORT | 1 |
Wraz z Mitchem Evansem zebrali na konto Jaguara 40 punktów, tym samym to brytyjski team jest liderem w zestawieniu zespołów. Obiecujący początek sezonu może plasować ich w roli faworytów, czego nie można było o nich powiedzieć w czterech poprzednich latach. Znakomite tempo pokazał też Mercedes, ale nie ma mowy o takiej dominacji, jak w Formule 1. Na wyróżnienie zasługuje także Dragon, który borykał się z problemami przez ostatnie kilka sezonów.
Tak przedstawia się mapa tegorocznej rywalizacji:
Kiedy i gdzie oglądać?
Wszystkie sesje rzymskiego double-headera można oglądać w usłudze Eurosport Player, zaś co do transmisji telewizyjnych, sesje kwalifikacyjne będą pokazane premierowo na godzinę przed startem każdego z wyścigów – w sobotę na Eurosport 2, a w niedzielę na Eurosport 1.
sobota, 10 kwietnia:
8:00 – Trening 1 (45 min)
10:15 – Trening 2 (30 min)
12:00 – Kwalifikacje
16:00 – Wyścig
niedziela, 11 kwietnia:
7:00 – Trening 3 (45 min)
9:00 – Kwalifikacje
13:00 – Wyścig