KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Co z tym Nordschleife? „Start innym autem bardzo prawdopodobny”



Łącząc programy w różnych seriach i chcąc mieć jak najwięcej jazdy, wszystko musi być zaplanowane co do godziny, a jakiekolwiek przesunięcie terminów może wszystko zepsuć. Taki konflikt terminów połączony z tym, czego w motorsporcie nie ma (czyt. pech), przydarzył się Robertowi Kubicy.

27 marca Robert miał pojechać w 4-godzinnym wyścigu na Nordschleife. W piątek uczestniczył w kursie i szkoleniu, które zaliczył. Jedynym warunkiem, pozostającym do spełnienia, by Kubica mógł jechać w najwyższej klasie po torze Nurburgring, było przejechanie minimum 18 okrążeń w wyścigu.

Niestety, przez śnieżycę, nie rozegrano nawet kwalifikacji do pierwszej rundy NLS. Kubica musiał pojechać w dwóch wyścigach by osiągnąć limit 18 okrążeń po 23-kilometrowym Nordschleife by móc wziąć udział w 24-godzinnym wyścigu na Nordschleife. A to był jeden z jego celów na ten sezon. Ale nawet gdyby pogoda nie przeszkodziła kierowcom, byłby inny problem.



„Planowałem być na egzaminie i kursie na Nordschleife ale niestety pogoda pokrzyżowała plany. Co nie oznacza, że na pewno wystartuję w VLN czy Nurburgring 24, szczególnie, że pokrywa się on z jednym z wyścigów ELMS, ale na początku zrobię licencję i później zobaczymy, jak sytuacja się rozwinie” – mówił niedawno Robert w rozmowie z Cezarym Gutowskim.

Program startów uległ zmianie, ale nie został całkowicie skreślony. Z tego co wiem, Robert rozmawia z bardzo poważnym producentem, który może mu znów dać profesjonalne zaplecze do walki o wysokie cele na Nordschleife, a może i gdzie indziej. Choćby z tego powodu nie warto porzucać tego projektu i nie robi tego Kubica.

„Na dzień dzisiejszy będzie mnie można zobaczyć też za kierownicą innego auta. Obecnie temat jest w pracy i progresie. Zmiany kalendarzowe, które zaszły w ostatnich tygodniach trochę zmieniają wizję tego wszystkiego. Ale prawdopodobnie zasiądę za kółkiem innego pojazdu i zobaczymy, jak to wszystko się rozwinie, bo na dziś z pandemią i niepewnością jest trudno planować” – dodał Robert w tej samej rozmowie.

Co to może oznaczać? Że Roberta już niebawem zobaczymy na Nordschleife – zapewne ponownie w tej samej ekipie co poprzednio. Najbliższa runda to 1 maja – 62nd ADAC ACAS Cup. Koliduje ona z wyścigiem F1 w Portimao, ale prawdopodobnie kalendarz Kubicy nie zakładał obecności w Portugalii, gdyż miał przygotowywać się do 24h Nurburgring.

O tym czy Robert wystartuje na Nordschleife w najbliższy weekend powinniśmy się dowiedzieć jutro lub najpóźniej pojutrze.



Robert prawdopodobnie pojedzie 1. trening przed GP Hiszpanii, a następnie weźmie udział w testach opon Pirelli na sezon 2022.

Jeżeli Robert planuje kolejne starty w NLS, to tak przedstawia się kalendarz:
1 maja – 62nd ADAC ACAS Cup
26 czerwca – 52nd Adenauer ADAC Rundstrecken-Trophy
11 lipca – 61st ADAC Reinoldus long distance race (pokrywa się z Monzą ELMS)
11 września – ROWE 6h ADAC Ruhr-Pokal race
25 września – 53rd ADAC Barbarossapreis
9 października – 45th DMV Münsterland Cup

Niezależnie od tego, jak będzie wyglądał plan wyścigowy Roberta, powinniśmy niebawem zacząć odkrywać jego tajemnice.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi