KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Bałagan na Imoli i krótko w Barcelonie – podsumowanie piątku



To był bardzo intensywny dzień, który jednak nie przyniósł nam tak dużo odpowiedzi jak byśmy chcieli – zarówno jeżeli chodzi o rywalizację F1 na Imoli jak i ELMS w Barcelonie.

W Barcelonie

 

Jeden piątkowy trening, trwający 90 minut, to biorąc pod uwagę konieczność dzielenia jednego auta między trzech kierowców, dość skromny wymiar czasu by powiedzieć coś na temat formy ekip. Większość z zespołów LMP2 zdecydowała się dziś na jeden krótki wyjazd przy małym obciążeniu paliwem na początku sesji. Była to symulacja kwalifikacji, a zatem możemy się spodziewać, że pojedzie w nich ten, który prowadził dziś auto na początku, a zatem Louis Deletraz. Oficjalnie jeszcze tego nie podano, natomiast każde inne rozwiązanie będzie małym zaskoczeniem.

Ekipa WRT przejechała dziś 42 okrążenia, uzyskując czwarty czas sesji – 1:34.342 autorstwa Louisa Deletraza. Jego optymalny czas był 60 tysięcznych lepszy.

Robert Kubica zaliczył najbardziej przerywany stint. Po przejechaniu zaledwie dwóch okrążeń zjechał do boksów, następnie pokonał ich 8, po czym znów odwiedził mechaników, wyjeżdżając na jeszcze 3 kółka. Jego przejazdy były dwukrotnie przerywane przez Full Course Yellow. Najlepszym czasem Polaka było 1:37.195 uzyskane na drugim stincie. Łącznie przejechał tylko 14 kółek.



Trudno z takiej sesji wyciągnąć więcej wniosków poza tym, że auto wydaje się być dobrze przygotowane, gdyż WRT cały czas melduje się w czołówce czy to sesji testowych czy treningu. To dobry prognostyk przed jutrem.

Przypominam, że drugi trening odbędzie się o godz. 9:00, a kwalifikacje LMP2 zaczną się o godz. 14:20 i potrwają tylko 10 minut. Pojedzie w nich jeden kierowca – zapewne Deletraz. Transmisja w Sportklubie lub na YouTube.

Bardzo dobrze w LMP3 pojechał Mateusz Kaprzyk, wykręcając 14. czas sesji wśród kierowców swojej klasy.

F1 – Wyniki

 

Pierwszy trening:

Imola 2021 wyniki 1 treningu

Skrót:

Drugi trening:

Wyniki 2 treningu imola 2021 f1

Skrót:



F1 – Alfa podsumowuje

 

Kimi Raikkonen w pierwszym treningu był 12, a w drugim 17. Najlepszy czas Fina to 1:17.273. Łącznie przejechał 43 okrążenia.

„To nie był zły dzień dla nas, nawet mimo tego, że tabela wyników tego nie pokazuje. Nie mogliśmy poskładać okrążenia na krókich przejazdach, ale nie jestem tym zmartwiony. Zobaczymy, co będziemy mogli zrobić jutro. Są rzeczy, które możemy nieco poprawić wieczorem – jak zawsze zresztą. Mamy więc nadzieję, że wyciśniemy nieco więcej osiągów z samochodu. Cel jest ten sam – wyjść z Q1 i walczyć o jak najwyższe miejsce na starcie” – mówi Raikkonen.

Antonio Giovinazzi był 15. i 9, a jego najlepszy czas to 1:16.513. Łącznie przejechał 49 kółek.

„Zaliczyliśmy dobry start weekendu. Pierwszy trening był dobrą sesją, która została nieco zakłócona przez problemy z radiem, ale dotyczyło to wszystkich. Byłem bardzo zadowolony z samochodu w drugim treningu – zarówno na krótkich jak i na długich przejazdach. Musimy dostosować kilka rzeczy by samochód był jeszcze lepszy na kwalifikacje, bo wiemy, że rywalizacja będzie bardzo zacięta – nawet bardziej niż w Bahrajnie. Trudno powiedzieć, czego możemy oczekiwać jeżeli chodzi o miejsce, gdyż różnice na okrążeniu są małe. Musimy złożyć wszystko razem i przejechać perfekcyjne kółko w kwalifikacjach” – mówi Włoch.

patronite

Obraz niejasny

 

Imola to dość krótki tor, dlatego biorąc pod uwagę „zbicie” całej stawki F1, nie trudno o różnice sięgające tysięcznych sekundy. I takie były w czołówce w obu treningach. Tradycyjnie Hamilton podpuszczał dziś Bottasa by jutro odpalić.

Nie było natomiast tradycyjnego szybkiego piątkowego tempa Red Bulla. Możemy mówić o ich świetnym aucie, genialnych rozwiązaniach i mega szybkich kierowcach, ale „to finish first, first you have to finish”. Problemy z niezawodnością w obu autach korzystających z silników Hondy są aż nadto widoczne. W AlphaTauri kierowcy wykorzystali już limit 1/3 elementów silnika na sezon. A nie przejechaliśmy nawet 2 wyścigów. Max Verstappen dziś dostarczył usterki skrzyni biegów przejeżdżając po krawężniku, ale widać, że auto Red Bulla stało się bardziej wrażliwe. Zaledwie 26 przejechanych przez Verstappena okrążeń nie jest dla niego dobrą informacją. Została mu tylko godzina na dobre przygotowanie się do kwalifikacji. Oby emocje w tym sezonie nie skończyły nam się za szybko. Pomóc powinien w tym Sergio Perez, choć dziś nie błyszczał.

Za czołową dwójką tradycyjny miszmasz, choć warto zauważyć mocne tempo Ferrari i wciąż zaskakujące AlphaTauri. Te auta mogą w ten weekend nawiązać walkę z McLarenami, którym treningi poszły przeciętnie.



Patrząc na czasy (a to w przypadku treningów może być zdradliwe) można stwierdzić, że spośród ekip, które przywiozły spore pakiety poprawek na Imolę, najbardziej poprawił się… Williams. Wysokie miejsca, równe tempo to zaskoczenie dzisiejszych jazd. W swojej piątkowej normie pojechały Alfy, a stawkę zamykają oczywiście Haasy, choć warto odnotować drugą w sezonie sesję zakończoną bez spina w wykonaniu Nikity Mazepina.

Vlog

 

Zapraszam do dyskusji podczas vloga po dzisiejszych treningach w Barcelonie i na Imoli. Początek o 19:30.

fot. Team WRT – Sergey Savrasov

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi