Motor Racing - Formula One World Championship - Emilia Romagna Grand Prix - Preparation Day - Imola, Italy

Alonso: W WEC czy IndyCar łatwiej się dostosować



Hiszpan powiedział, że F1 jest najbardziej wymagającą serią wyścigowej w której się ścigał. Fernando liczy jednak na to, że cenne poprzez dwa ostatnie sezony spędzone w WEC oraz IndyCar będzie mu łatwiej zaaklimatyzować się po powrocie do F1.

Powraca do Formuły 1 bogatszy w nowe doświadczenia

Dwukrotny mistrz świata powrócił do Formuły w tym sezonie po dwuletniej przerwie. Nie były to jednak dla niego wcale dwa lata przerwy. Hiszpan rywalizował w innych seriach wyścigowych. Chyba największym sukcesem Alonso w okresie rozbratu z Formułą 1 było podwójne zwycięstwo (rok po roku) w legendarnym wyścigu 24 Hours of Le Mans. Poza wyścigami długodystansowymi Fernando rywalizował jeszcze w serii IndyCar. W ubiegłym roku brał również udział w Rajdzie Dakar. Poprzez jazdę w naprawdę wielu seriach wyścigowych Alonso chciał stać się wszechstronnym kierowcą.

„Jest wiele rzeczy, których możesz się nauczyć nie jeżdżąc w Formule 1. W F1 występuje bardzo mocno powtarzalny schemat. Powtarzasz te same czynności, rzeczy praktycznie co drugi weekend. Twój styl jazdy od lat jest taki sam, i po prostu jeździsz według wcześniejszej instrukcji teamu. W Formule 1 wszystko jest aż tak mocno kontrolowane przez innych, że nie jesteś w stanie zaimprowizować wielu rzeczy” – mówił Alonso.



Inaczej niż w F1

Hiszpan wytłumaczył również jak różne elementy nowe dla niego elementy w wyścigach wytrzymałościowych nauczyły go czegoś nowego. Podkreśla także, jakim dużym doświadczeniem było dla niego wyścig Indy 500.

„W wyścigach wytrzymałościowych musisz być o wiele bardziej sobą, niżeli w innych samochodach wyścigowych. Za każdym razem po zjeździe do alei serwisowej musisz podzielić się swoimi odczuciami co do auta z pozostałymi zespołowymi kolegami. Praca zespołowa jest w wyścigach wytrzymałościowych jednym z najważniejszych aspektów, aby móc wygrywać. Właśnie przez takie doświadczenia od razu inaczej zapatrujesz się do przyszłych startów w wyścigach. Tak samo, jeśli chodzi o pracę zespołową jest w wyścigach IndyCar. Myślę, że poziom samych przygotowań czyli przeróżnych strategii, setupów do wyścigu Indy 500 jest wyższy niż w Formule 1”- mówi Hiszpan.

Źródło: motorsport.com

Jakub Sawiński



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 26 kwietnia

Urodził się Jean – Pierre Beltoise (85 wyścigów, 1 wygrana, 4 najszybsze okrążenia, 8 podiów).

Urodził się Johnny Dumfires (15 startów).

Urodził się Danil Kvyat (93 wyścigi, 1 najszybsze okrążenia, 3 podia).

David Coulthard odnosi 4. zwycięstwo w karierze, triumfując w GP San Marino. Po raz 100. w F1 wystartował Mika Hakkinen.

Jenson Button wygrywa GP Bahrajnu, odnosząc 4. zwycięstwo w karierze. Po raz 4. i ostatni w karierze z pole position ruszał Jarno Trulli, zaliczając swoje 10. podium. Włoch wykręcił też jedyne w karierze najszybsze okrążenie wyścigu. Dał również Toyocie ostatnie pole position ekipy.

Robert coraz więcej czasu spędza na torach kartingowych. Sporo w tym czasie jeździ na Pista del Mare.

Kolejny rajd Roberta Kubicy, tym razem Rajd Azorów w ERC. Polak wygrywa 5 z 7 pierwszych OS-ów, na ósmym zalicza rolowanie. Całą imprezę kończy na 6. miejscu.