KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

large-2020 Sakhir Grand Prix - Thursday

Aktywne aero ma zmniejszyć zużycie paliwa w F1



Formuła 1 ma zamiar wprowadzić od sezonu 2025 system „aktywnej aerodynamiki”. Celem wprowadzenia tego systemu ma być zmniejszenie zużycia paliwa samochodów o jedną trzecią.

W wywiadzie z serwisem RaceFans dyrektor techniczny F1 – Pat Symonds nakreślił ambitny cel w zakresie przyszłych przepisów dotyczących silników w królowej motorsportu. Formuła 1 ogłosiła dwa lata temu, iż do roku 2030 stanie się „zerowym” producentem węgla oraz spalin. W spełnieniu tego postanowienia na pewno pomoże zmniejszenie ilości paliwa zużywane przez silniki.

Zbyt „masywne” auta?

Jednocześnie Symonds chce zająć się tematem rosnącej z roku na rok wagi bolidów F1. W ciągu ostatnich ośmiu lat limit wagowy wzrósł o ponad 17%. W tym roku osiągając 752 kilogramy. Duża waga samochodów wyklucza zużycia mniejszej ilości paliwa niż 110 kilogramów na wyścig.

Dyrektor techniczny F1 wskazał, iż limit ilości paliwa na wyścig może się zmienić do nawet mniej niż 75 kilogramy od sezonu 2025. Limit ten ma pozostać zmniejszony poprzez wprowadzenie paliw syntetycznych, które wytwarzają więcej energii na kilogram niż konwencjonalna; tradycyjna benzyna.

„Walczymy o masę w Formule 1. Samochody są bardzo, bardzo ciężkie. Na przestrzeni kilku następnych lat postaramy się wyeliminować ten problem”- mówi dyrektor techniczny F1.



Celem Symondsa dla nowych przepisów F1 jest utrzymanie obecnego poziomu osiągów samochodu przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości paliwa.

„Chcę aby pozostała taka sama prędkość, mniej więcej taki sam czas okrążenia, mniej więcej takie samo przyspieszenie, mniej więcej tako samo przyspieszenie. Jedyną zmianą jest to, aby samochody spalały o jedną trzecią paliwa mniej niż aktualnie”- mówi Symonds.

Aktywna aerodynamika kluczem do sukcesu?

Pat Symonds uważa, że nie tylko wprowadzenie nowej technologii paliwowej, ale również szersze wykorzystanie aktywnej aerodynamiki jest niezbędne do zmniejszenia użycia paliwa przez bolidy F1.

„Nie trzeba być inżynierem, aby zdać sobie sprawę, że jednym z powodów dla których zużywamy dużo paliwa w tych samochodach. Jest to oczywiście powód większego oporu. Z pewnością więc ze zmiana polityki paliwowej nastąpi redukcja oporu. To prowadzi do jednego wniosku: naprawdę będziemy potrzebowali mieć aktywną aerodynamikę w naszych samochodach” – kończy Symonds.

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum