Przed sezonem 2021 Frederic Vasseur chce walczyć o wyższą pozycję niż w poprzednim sezonie F1, ale wie też, że w pewnym momencie trzeba będzie poświęcić tegoroczną konstrukcję na rzecz znacznie ważniejszej – przyszłorocznej.
„Po zaledwie dwóch miesiącach od zakończenia wymagającego sezonu 2019, znów jesteśmy gotowi do jazdy. Przerwa zimowa była krótka i bardzo pracowita. Mimo że mamy wiele części z ubiegłorocznego samochodu, nadal mieliśmy ambitny plan rozwoju i testów w tunelu aerodynamicznym” – mówi Fred Vasseur.
„Nasz tegoroczny samochód niesie za sobą tę samą filozofię co jego poprzednik, ale nowe przepisy wymogły zmiany w pakiecie aerodynamicznym. Oznacza to, że musieliśmy wrócić do tunelu aerodynamicznego by rozwijać nasz samochód. Były to jednak małe zmiany w porównaniu z tymi czekającymi nas w sezonie 2022. To będzie spora zmiana jeżeli chodzi o filozofię i oznacza, że nasz zespół dość wcześnie będzie musiał skupić się na przyszłorocznym bolidzie” – wyjaśnia szef Alfa Romeo Racing ORLEN.
Czy według Vasseura różnice między zespołami będą w tym roku mniejsze biorąc pod uwagę ograniczenia budżetowe?
„Nasz zespół nie będzie drastycznie dotknięty limitem wydatków przedstawionym w tym sezonie. Nie spodziewam się również, aby dużym zespołom było trudniej. Jeżeli chodzi o nasz budżet jesteśmy w komfortowej sytuacji, ale nadal będziemy musieli być bardzo wydajni w naszych wydatkach. To wydajność będzie teraz kluczowa w naszym sporcie”.
Przed sezonem 2021 Alfa Romeo Racing ORLEN stracił kilku partnerów, ale najważniejsi – Alfa Romeo oraz ORLEN pozostali z zespołem. Dołączyło również kilku mniejszych sponsorów.
„2020 był trudnym sezonem w naszym sporcie, ale również na świecie i w gospodarce. Możemy być dumni z sytuacji, w której większość partnerów zostaje z nami. To pokazuje wartość relacji, które zbudowaliśmy oraz znaczenie współpracy do ich marek” – mówi szef ekipy.
Jakie są cele ARRO na sezon 2021.
„Myślę, że filozofia w ekipie pozostaje ta sama – musimy spisać się jutro lepiej niż dziś. Zakończyliśmy sezon na 8. miejscu więc musimy celować w lepszy rezultat w 2021. Aby to zrobić musimy poprawić się w każdym departamencie, na torze i w naszej fabryce” – mówi Vasseur.