KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Skupienie Verstappena i najlepsze cytaty z GP Bahrajnu



Czas na drugi blogowy stenogram po GP Bahrajnu – ten, który wybraliście w swoim głosowaniu. Zaczynam też nową „tradycję” dokładając do niego zestawienia najciekawszych cytatów innych kierowców z tego wyścigu.

Verstappen

 

Przed startem Maxowi jest powtarzana instrukcja dotycząca procedury startowej. Holender odpowiada: „Nie wiem dlaczego, ale jakość radia jest g*wniana”.

Po tym, jak pierwszy raz ustawił się na polach startowych, Max dostaje informację o dodatkowym okrążeniu formującym, ale bez nadmienienia, że chodzi o awarię u jego partnera z zespołu, sam też nie dopytuje.

Po niezłym starcie pod koniec 1. okrążenia Max zgłasza: „Czuję coś dziwnego na przepustnicy, możecie to sprawdzić?”

Po chwili mamy neutralizację i Max dostaje informację, że to Nikita Mazepin. Kierowca znów zgłasza: „Czułem coś dziwnego na wyjściu z zakrętu 1 i 10 – to jakby dyferencjał czy coś w tym stylu”. Zespół zapewnia go, że monitorują problem, który zgłosił, ale póki co nie podejmują żadnych akcji. Max Dostaje też polecenie dogrzewania opon.



Po restarcie Max znów zgłasza: „To z pewnością jest problem więc lepiej go sprawdźcie”. Holender dostaje prośbę o zmianę ustawień.

„Coś się ślizga z tyłu, to chyba dyferencjał” – mówi kierowca. „Tak, widzimy to, pracujemy nad tym” – odpowiada zespół.

Po 2 okrążeniach Max zgłasza, że sytuacja nieco się poprawiła. W jednym z kolejnych komunikatów Max prosi zespół o monitorowanie poziomu jego baterii, po czym dostaje prośbę o zmianę ustawień.

Po kilku kolejnych okrążeniach Verstappen poprosi o informację o dyferencjale, a zespół mówi, że wszystko wygląda w porządku.

Verstappen regularnie dostawał informacje o czasach Hamiltona, przewagę nad nim, a sam informował np. o wzmagającym się wietrze.

Po informacji, że Lewis Hamilton zjechał do boksów, Max mówi: „Myślę, że mój dyferencjał jest z*ebany, otrzymuję dziwne komunikaty na wyświetlaczu”. Zespół prosi go o zmianę ustawień przy czym przez chwilę nie mogą porozumieć się, na jakich jest obecnie Max i na co ma przełączyć.

Wciąż pozostając na torze, Max pyta o czasy Bottasa. Skarży się również na „g*wniane” zachowanie bolidu w zakrętach 11 i 13.

Przed zjazdem jest pytany o zmianę ustawień przedniego skrzydła, ale nie chce jej. Po wyjeździe znów narzeka: „Naprawdę coś jest z*ebane na tyle. Nie miałem żadnej przyczepności w 1. zakręcie”.

Tuż po połowie wyścigu Max otrzymuje informację o tym, że Hamilton i Bottas wyjeżdżają szeroko w zakręcie 4. więc on też może to robić. Kierowca pyta, jakim cudem jest to legalne. Po 2 okrążeniach otrzymuje informację, że Lewisowi zabroniono tak szerokiego wyjeżdżania w tej sekcji toru.

W dalszej części wyścigu Max skarży się że traci przyczepność tylnych opon i niedługo potem zjeżdża do boksów. Po wyjeździe pyta, ile Mercedes zrobił kółek na swoim pierwszym stincie na twardych oponach i otrzymuje informację że 15, a w obecnym stincie mają już 13.

Max zaczyna pogoń za Lewisem i komunikacja z jego strony jest znacznie mniejsza. Regularnie ma natomiast podawane czasy Hamiltona i stratę do niego.

Na 7 okrążeń przed końcem Max słyszy: „Zostawiamy cię, daj znać jakbyś czegoś potrzebował”.

Max atakuje na 4 okrążenia przed końcem. W końcowej fazie manewru zalicza mały uślizg. Dzieje się to w zakręcie 4, w którym Max wyjeżdża za szeroko. Tuż po manewrze dostaje komunikat: „Get in there Max”, ale dosłownie kilka sekund później jest proszony o oddanie pozycji. Nie komentuje tego tylko przepuszcza Lewisa: „Puść go, odzyskamy to”.



Na 2 okrążenia przed końcem Max znów jest blisko Lewisa, ale zalicza spory uślizg i tym samym traci szansę na zwycięstwo.

Po przekroczeniu linii mety inżynier prosi go o zmianę ustawień i mówi o pechu, pocieszając kierowcę, że zwycięstwo jeszcze przyjdzie.

„Czemu po prostu mnie nie puściliście, bez problemu bym to odrobiłbym. Wolałbym stracić 1. miejsce niż przegrywać w taki sposób” – mówi Max

„Taką dostaliśmy instrukcję” – odpowiada Christian Horner. Na tym kończy się komunikacja.

A inni?

 

Formuła 1 tradycyjnie opublikowała swoje podsumowanie najciekawszych komunikatów radiowych z całego weekendu. Obejrzycie je poniżej.

Ale to nie wszystkie ciekawe wypowiedzi kierowców w trakcie wyścigu. Co prawda wyżej jest już urywek z tego incydentu, ale poniżej zderzenie Estebana Ocona i Sebastiana Vettela z perspektywy obu kierowców.

Vettel spokojnie przyjął swoją karę i przyznał, że był to wyścig pełen problemów.



Zadowolony po swoim wyścigu mógł być Sergio Perez, choć żałował, że Max nie wygrał wyścigu: „Teraz może być tylko lepiej”.

Optymizm był również w kokpicie Yuki Tsunody.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi