KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

O takie kwalifikacje nic nie robiliśmy!



Na takie emocje czekaliśmy od dawna, podobnie jak na poczucie, że walka o mistrzostwo potrwa długo. Dzisiejsze kwalifikacje potwierdziły, że Red Bull jest bardzo mocny, a Mercedes musi się spiąć. Środek stawki jest blisko, a pech niektórych w czasówce gwarantuje nam ciekawy wyścig. Zapraszam na podsumowanie kwalifikacji.

Wyniki

 

*Karę przesunięcia na ostatnie miejsce może dostać jeszcze Vettel za zignorowanie podwójnych żółtych flag po wypadku Mazepina.

Wyniki kwalifikacji Grand Prix Bahrajnu 2021

Najlepsze czasy sektorów



Najlepsze czasy sektorów Bahrajn 2021

Najwyższe prędkości

Najwyższe prędkości GP Bahrajnu 2021 kwalifikacje

Porównanie z ubiegłym rokiem

Bahrajn 2020 vs 2021

Skrót

Alfa podsumowuje

 

„Naszym celem było wejście do Q2 oboma samochodami i zrobiliśmy to. Byliśmy nawet bardzo blisko pierwszej 10-tki. Strata mniejsza niż 0,1 do Q3 pokazuje postęp, jaki uczyniliśmy w porównaniu do ubiegłego roku. To dobra nagroda dla zespołu po pracy, jaką wykonaliśmy przez zimę. Nasz optymizm po testach się potwierdził i wiemy, że możemy być bardziej konkurencyjni w tym sezonie. Nadal jednak przed nami wiele pracy. Musimy wciąż poprawiać nasz pakiet by być w stanie stale walczyć o punkty. Z pewnością jednak zmierzamy w dobrym kierunku” – mówi Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Kimi Raikkonen wystartuje jutro z 14. miejsca po tym jak uzyskał czas 1:31.238.

„To niezły rezultat jak na pierwsze kwalifikacje sezonu, choć mogło być trochę lepiej bo popełniłem kilka błędów tu i tam na moich okrążeniach. Ale mogło być też o wiele gorzej. Zrobiliśmy kilka zmian w samochodzie rano by dostosować się do warunków, ale chyba zmiany nie poszły tak jak oczekiwaliśmy. Nadal jednak jesteśmy w dobrej pozycji przed jutrem i zobaczymy, co będziemy w stanie osiągnąć w wyścigu. Mamy jednak pewność, że nasz pakiet jest lepszy i możemy walczyć o dobre miejsca” – podsumował Fin.



Antonio Giovinazzi wykręcił czas 1:30.708 i ruszy jutro z 12. pola.

„Możemy być naprawdę zadowoleni z tego rezultatu, gdyż wystartujemy tuż za pierwszą 10-tką zeswobodą wyboru opon. Mamy bardzo dobrą szansę by osiągnąć dobry rezultat i zoabczymy, jaka będzie jutro nasza forma w porównaniu z samochodami przed nami. Dzisiejsze kwalifikacje pozwoliły nam utrzymać pozytywne odczucia po testach. Poprawiliśmy się w porównaniu do ubiegłego roku i czujemy, że stać nas na wiele więcej w tym sezonie. Musimy skupić się na jutrze, bo może być zdradliwie, szczególnie z wiatrem, ale możemy osiągnąć dobry rezultat. Musimy złożyć wszystko razem – strategię, start, pit-stopy i wycisnąć maksimum z obu samochodów. Celujemy w punkty” – mówi Włoch.

Ode mnie

 

„Jeszcze znudzi nam się wygrywanie Maxa” – czyżby te słowa Roberta Kubicy zaczynały się ziszczać? Póki co w skali mikro – tak.

Verstappen najszybszy w 1, 2, 3 treningu, najszybszy w Q1 i Q3. Baaardzo przekonujące pole position, Lewis objechany o 0,4 sekundy. Gorzej dla niego, że Sergio Perez startuje z 11. miejsca (był 0,3 za Maxem, ale to wystarczyło by odpaść). Meksykanin będzie walczył o wysokie pozycje, ale debiut w Red Bullu ma trudny, a czasu do rozpoczęcia dyskusji o tym czy jest lepszy od Gaslyiego i Albona ma mało.

Mercedes rzeczywiście wydaje się mieć problem skoro mała strata po 1. przejeździe w Q3 wynikała ze słabego kółka Maxa. Lewis Hamilton w 2. przejeździe wycisnął co mógł, ale stracił aż 388 tysięcznych. To bardzo dużo.

Oczywiście ta jedna jaskółka wiosny nie czyni. Hamilton zalicza przeciętne starty sezonów. Ostatni raz na inaugrację wygrał w 2015 roku, choć w tak dużych tarapatach jeszcze nie był. Jutro w wyścigu zdarzyć może się jeszcze wiele, ale przewaga Red Bulla w kwalifikacjach jest niekwestionowana.



Bottas 0,2 za Hamiltonem – jest w normie, ale tylko 0,1 za nim… Charles Leclerc. On jako pierwszy wystartuje na miękkich oponach. Ferrari się poprawiło, widać to dobrze również po kwalifikacjach i teraz trzeba to jeszcze podeprzeć mądrymi decyzjami strategicznymi i chłodną głową kierowców. A szczególnie o to pierwsze bardzo się boję. Sainz, startując z 8. miejsca, może nie mieć możliwości walki o miejsca tuż za podium. Leclerc będzie musiał jutro odpierać ataki bardzo mocnego AlphaTauri prowadzonego przez Gaslyiego, a przede wszystkim McLarena, który na testach miał bardzo mocne tempo wyścigowe. Ricciardo wiele czasu na adaptację w pomarańczowej ekipie nie potrzebował.

Szkoda, że AlphaTauri przekombinowało z oponami – Tsunoda nie złożył na pośredniej w Q2 i dopiero 13. miejsce. Jutro będzie się przebijał, choć nie jest to idealny scenariusz na debiut. Punkty będą satysfakcjonujące.

Przyznam szczerze, że Fernando Alonso mnie zaskoczył. Nie wiadomo, co pojechałby Ocon gdyby nie żółte flagi, ale Alonso zrobił swoje i trudno mi sobie wyobrazić na podstawie tego co widzieliśmy, żeby Alpine miało jeszcze jakiś duży zapas. Punkty w powrocie będą dobrym wynikiem. Startującemu z 16. miejsca Oconowi będzie o nie bardzo trudno.

Nadal nie możemy realnie ocenić formy Astona Martina. Dziś przekombinowali i Vettel dwukrotnie nadział się na żółte flagi i będzie startował z końca. Stroll osiągnął wynik taki, jak w ubiegłym roku, ale czy świadczy to o tym, że bolid jest taki sam? Raczej nie. Boję się, że żadnemu z kierowców nie uda się w tym sezonie pokazać nam, na ile tak naprawdę stać Astona.

patronite

Alfa Romeo jest bliżej. Nie wiem czy – tak jak piszą niektórzy – wróciła już do środka stawki, ale z pewnością tempo ma znacznie lepsze. Przecież w ubiegłym sezonie byli zespołem, który najdłużej nie mógł wyjść z Q1. A teraz udało się to oboma bolidami. Powinno być im znacznie łatwiej wykorzystywać niepowodzenia innych – tak jak zrobili dziś.

Swoje zrobił też George Russell, ale żebym widział jakąś mocną poprawę Williamsa to nie powiem… Na ostatnich miejscach ci, którzy mieli tam być. Schumacher przed Mazepinem to też nie zaskoczenie. Zapewne prawdą jest, że Rosjanin będzie nam dostarczał w tym sezonie nieco „rozrywki”, ale trzeba też pamiętać o tym, jakie problemy z tym bolidem mieli poprzedni kierowcy ekipy. Mazepin tłumaczył dziś spiny zachowaniem hamulców, a przecież Grosjean i Magnussen bardzo na nie narzekali. Inna sprawa, że MSC takich błędów nie popełnił.

Jutro powinno być naprawdę ciekawie! Czego Wam i sobie życzę 🙂

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

Vlog

 

Zapraszam do wysłuchania:



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi