KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Liczby, wypowiedzi, skrót – podsumowanie GP Bahrajnu



Zdecydowanie częściej chcemy oglądać takie wyścigi, w których zwycięzca nie jest znany do ostatnich metrów. Jak GP Bahrajnu wygląda w liczbach? Co mówili po nim kierowcy Alfy? Zapraszam na podsumowanie!

Wyniki

 

Wyniki GP bahrajnu 2021

Skrót



Najszybsze okrążenia

Dodatkowy punkt za najszybsze kółko zgarnął Valtteri Bottas, który specjalnie zjechał po miękkie opony. Odliczając go, najlepszymi czasami dysponowali kierowcy Red Bulla. Ciekawe, że najgorszym kółkiem dysponuje mimo wszystko Nicholas Latifi.

best lapy wyscigu bahrajn 2021

Najwyższe prędkości

Pewnym zaskoczeniem jest, że najwyższą prędkość w wyścigu osiągnął Fernando Alonso. Jego partner z zespołu też był wysoko. Wysoko byli też kierowcy Hondy.

maksymalne prędkości bahrajn 2021

Czasy sektorów

Podobnie jak w kwalifikacjach, również w wyścigi Mercedes był szybki w 1. sektorze. Co ciekawe Antonio Giovinazzi wykręcił 3. czas w 1. sektorze.

najlepsze czasy sektorów bahrajn 2021

Wizyty w boksach

Najdłuższy „standardowy” pit-stop zaliczył Valtteri Bottas. Najmniej czasu w alei serwisowej spędził Max Verstappen.

zjazdy do boksów 2021

Pit-stopy

Wiele się w F1 zmienia, ale perfekcyjni mechanicy Red Bulla nie. Dwa najszybsze czasy zmiany opon należały właśnie do nich. Warto jednak zauważyć 3. i 4. miejsca Alfy Romeo – oba przypadku Raikkonena.

pit stopy bahrajn 2021

Performance

Najwyższy wskaźnik Performance uzyskał Yuki Tsunoda.

performance bahrajn 2021

Strategie



Prawie wszyscy kierowcy pojechali na 2 pit-stopy. Widać, że opon miękkich unikano jak ognia.

strategie bahrajn

Opony

Najczęściej kierowcy jeździli dziś na oponach twardych.

opony bahrajn 2021

Alfa podsumowuje

 

„Dzisiejszy wyścig dał nam miarę tego, ile zyskaliśmy w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ścigaliśmy się pewnie, zostawiając Alpine i Astona Martina za nami, finiszując za plecami Strolla. Mimo że opuszczamy Bahrajn bez punktów, to jednak z zaznaczeniem naszego miejsca w środku stawki. Wyniki wkrótce przyjdą. Zaprezentowaliśmy, że jesteśmy w stanie walczyć w okolicach pierwszej dziesiątki i z optymizmem możemy patrzeć na pozostałą część sezonu. W tym wyścigu działo się wiele, mimo małej liczby wycofań. Oznaczało to, że trzeba było wywalczyć sobie miejsce w punktach. Mamy wiele pozytywów i wiemy, że możemy pojechać na kolejny wyścig na Imolę i walczyć o miejsce w pierwszej 10-tce” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Kimi Raikkonen dojechał na 11. miejscu po przejechaniu 3 stintów na nowych oponach pośrednich, twardych i ponownie pośrednich. Jego najlepszym czasem był 1:35.192.

„To nie był zły wyścig, mieliśmy walkę, a samochód zachowywał się dobrze. Rozczarowujące jest jednak nie dowiezienie punktów gdy przez prawie cały wyścig byliśmy w pierwszej 10-tce. Gdyby wyścig był kilka okrążeń dłuższy, to pewnie złapalibyśmy samochody z przodu. Będziemy próbować. Samochód sprawował się dobrze, podobnie jak na testach więc to oczywiste, że zrobiliśmy krok naprzód w porównaniu z ubiegłym rokiem. Nadal czeka nas jednak praca by zmniejszyć stratę do czołowej piątki zespołów. Walczyli by znaleźć nieco więcej tempa” – powiedział Fin.

Antonio Giovinazzi dojechał niedaleko za Kimim, zajmując 12. miejsce. Wykręcił czas 1:35.122, jadąc na takiej samej strategii jak Raikkonen.

„W porównaniu do startu ubiegłego sezonu, jesteśmy znacznie szybsi i mamy znacznie lepszy samochód więc możemy być zadowoleni z postępu, jaki zrobiliśmy. Nie było to jednak wystarczające do zdobycia dziś punktów, ale byliśmy znacznie bliżej pierwszej dziesiątki i możemy stale walczyć o punkty. Mój wyścig był dobry, myślę, że wycisnąłem wszystko z samochodu, ale oczywiście straciłem czas na moim pierwszym pit-stopie. Koniec końców błędy się zdarzają i musimy się na nich uczyć. Bez tego błędu, prawdopodobnie byłbym blisko Kimiego. Teraz skupiam się na Imoli. Ścigam się znowu w moim kraju i mam nadzieję osiągnąć dobry rezultat by zadowolić Tifosi” – powiedział Włoch.



Ode mnie

 

Jednak Mercedes wykolegował Red Bulla. Ale było bardzo blisko!

Wow, co za wyścig za nami. Intensywny od początku do końca! Gdy nie wiesz, kto wygra do ostatnich zakrętów, to musi być dobrze!

Lewis Hamilton wygrywa po bardzo trudnym weekendzie. Zdecydowała strategia – podcięli Maxa, Red Bull zorientował się za późno i był już za Lewisem. Ale miał swoją szansę w końcówce. Mimo problemów z autem miał tempo, wyprzedził, ale… No właśnie – czy poza torem czy jednak wcześniej – nie wiadomo. Zespół po sygnale od FIA kazał mu oddać miejsce. Potem nie miał już podejścia. Max skarżył się, że mógłby przyjąć karę i ją odrobić, ale polecenie było jasne.

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

A co najważniejsze – obaj pojechali genialnie i walczyli. Ich kumple z zespołu z gorszym wynikiem. Bottas był używany do zagrywek strategicznych i miał 10-sekundowy pit-stop, a 5. miejsce Pereza po tym jak musiał startować z boksów to świetny wynik. Brawa dla Sergio, który został wybrany kierowcą wyścigu.

Czwarty Norris i 7. Ricciardo to potwierdzenie świetnego tempa wyścigowego McLarena. Norris zaimponował, podobnie jak Ferrari, które zaliczyło mocny wyścig z 6. i 8. miejscem.

Tsunoda z 2 punktami w debiucie. W miarę bezbłędny wyścig poza słabym pierwszym kółkiem. Będzie z niego pociecha, ale jeszcze za wcześnie by mówić, że tak duża jak niektórzy sądzą. Gasly po uszkodzeniu skrzydła ze swojej winy ostatecznie się wycofał.

10-tkę zamknął Stroll, który – aż dziw to pisać – wygląda na początku sezonu znacznie pewniej i stabilniej niż 4-krotny partner z zespołu. Ale Aston to już nie jest ta maszynka z ubiegłego sezonu. Za Vettelem bardzo słaby wyścig – słabe tempo mimo niezłego startu z 20. pola a potem wjechanie w Ocona… Po tym weekendzie ma już 5 punktów karnych, a za 12 dostaje się bana… Dobrze, że ma czyste konto z ubiegłego roku.

Dwójka Alfy na 11. i 12. miejscu. To ich maksimum więc mają powody do zadowolenia. Zbyt mało działo się z przodu żeby mogli zdobyć punkty, ale fakt, że Raikkonen nie został zdublowany cieszy. Giovinazzi miał pecha z 11-sekundowym pit-stopem.

patronite

Porażka Alpine. Ocon po wyścigu pełnym przygód dopiero 13. To był słaby wyścig w jego wykonaniu, tak słaby aż się Vettel zdenerwował i go uderzył. Alonso zaliczył świetny początek, ale potem zaczął mieć duże problemy – najpierw z oponami, potem z mocą, a na końcu z hamulcami, przez które się wycofał. GP2 brakes? Jutro na blogu jego „stenogram”.

Williams chyba jednak nie poprawił się tak, jak na to liczyli, chociaż Russell dojechał przed Vettelem. Latifi nie dojechał do mety, George jak zawsze bezbłędnie.

Na końcu Haas (przyzwyczajmy się). Obaj stracili samochody, ale dla Mazepina skończyło to wyścig, a Mick dojechał na 16. miejscu. Oprócz spina, pojechał całkiem nieźle jak na debiut.

Wiecie, co jest najlepsze po tym wyścigu? Że jakby mi ktoś kazał ułożyć kolejność stawki to miałbym problem w kilku miejscach.

Oby tak częściej!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi