KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

„Auto musi być słychać”, „Dakar? 2 lata temu odpowiedziałbym: nie”



Przy okazji odbierania nagrody „Złotej kierownicy” w Czechach, Robert Kubica miał okazję porozmawiać z tamtejszymi mediami o Formule 1, swoich tegorocznych startach i Rajdzie Dakar. Czy Motorsport jest dla niego narkotykiem?

„Nie powiedziałbym, że motorsport jest moim narkotykiem, bo to brzmi negatywnie. Może bardziej uzależnieniem, a raczej pasją, która odegrała znaczącą rolę w mojej rehabilitacji. Chciałem wrócić na tor najszybciej jak to możliwe. W takich momentach, w których byłem, tęsknisz bardzo za motorsportem. Gdyby mój powrót do F1 się nie udał, z pewnością nadal byłbym zaangażowany w motorsport” – mówi Robert, który przyznaje też, jak wielkim przeżyciem było dla niego osiągnięcie mety Grand Prix Australii 2019.

„To było jedno z najmocniejszych doświadczeń mojego życia. Pamiętam ten moment bardzo dobrze. Moje emocje zbierane latami zmaterializowały się” – mówi Polak, dla którego najlepszym uczuciem w karierze była jednak wygrana w Grand Prix Kanady 2008.

„Kiedy jednak osiągniesz pierwsze zwycięstwo, chcesz kolejnego. Niestety, ja wygrałem tylko raz. Formuła 1 to nadal bardzo ekscytujący sport, dający odczucia nieosiągalne w żadnej innej kategorii. Każdy kierowca zawsze chce ścigać się na najwyższym możliwym poziomie, a nim jest właśnie F1” – dodaje Robert.



Czy tęskni on za hałasem dawnych bolidów i co myśli o obecnym podejściu do elektryfikacji?

„Pewnie nie jestem właściwą osobą do odpowiedzi na to pytanie. Dorastałem w czasach, kiedy boksy drżały od hałasu silników i były przepełnione zapachem benzyny. Motorsport musi zaadaptować się do nowych warunków i technologii, które muszą być uwzględniane. Elektryfikowanych będzie coraz więcej mistrzostw. Ale samochód powinno być było słychać i czuć. Bez tego wyścigi nie będą tymi jak kiedyś” – mówi.

„Pewnie wszyscy chcielibyśmy najmocniejszych silników i lekkich bolidów czyli generalnie najszybszego możliwego sprzętu. Obecny trend jednak to stosowanie technologii, które potem będą mogły być przeniesione na auta drogowe. Rolę odgrywa więc wiele czynników. Oprócz zasad, Formuła 1 zmieniła się przez lata. Obecne silniki są bardzo skomplikowane, podczas gdy kiedyś były prostsze. Formuła 1 musi podążać za technologią, a obecne jednostki są bardziej wydajne i bardziej ekologiczne. F1 ogląda wielu ludzi, oczekując, że będzie liderem. Mam tylko nadzieję, że nigdy nie stanie się w pełni elektryczna” – dodaje Kubica.

Kierowca rezerwowy Alfa Romeo Racing ORLEN przywróciłby też tankowanie do F1.

„Z punktu widzenia kierowcy zdecydowanie tak. Podczas wyścigu im mniej masz paliwa tym lżejszy samochód i szybszy. Ale z ogólnej perspektywy i biorąc pod uwagę kierunek, w jakim zmierza F1 – redukcji spalin i ryzyka, powrót tankowania jest mało prawdopodobny”.

A które z maszyn, jakie prowadził Kubica dają największą frajdę?

„Te, którymi najwięcej wygrywasz. Jeździłem przez wiele lat i zdobyłem duże doświadczenie na torach. Potem przeszedłem do rajdów, gdzie przed Rajdem Portugalii miałem 1 dzień testów na szutrze. Rajdy i wyścigi są zbyt różne by je porównywać. Przede wszystkim jednak podobało mi się w kartingu. Zapewne dlatego, że jako dziecko doświadczasz wszystkiego bardziej intensywnie” – odpowiada Robert.



Robert został też zapytany o Lewisa Hamiltona, 7-krotnego już mistrza świata, którego zna od dawna.

„Jesteśmy w tym samym wieku, rywalizujemy ze sobą od 13. roku życia. Kiedyś w Makau byliśmy w tym samym zespole Formuły 3. Zawsze wiedziałem, że jest utalentowany i ma potencjał osiągania wielkich sukcesów w F1. Ale pewnie nikt nie przewidywał, że zostanie 7-krotnym mistrzem świata. To pokazuje jego siłę bo nie jest łatwo zostać tak długo na szczycie. W F1 trzeba być też jednak w dobrym zespole w odpowiednim czasie.”

Nie mogło zabraknąć pytania o nową serię Kubicy i wyścigi długodystansowe.

„Ktoś może pomyśleć, że w wyścigach długodystansowych prędkość nie jest ważna. Ale to totalna pomyłka. Zobaczcie, jak często wyścigi kończą się sekundowymi różnicami. Rywalizacja na torze jest od dawna zacięta i wymagająca zarówno dla samochodów, kierowców jak i całych załóg. To prawdopodobnie najbardziej ekscytujący element wyścigów długodystansowych” – odpowiada Robert.

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Kolejnym pytaniem, które musiało paść z racji współpracy Roberta Kubicy z ORLEN Teamem był ewentualny start w Rajdzie Dakar.

„Jeszcze dwa lata temu odpowiedziałbym, że na pewno nie. Ale teraz w ORLEN Teamie spotkałem wielu uczestników Dakaru w różnych kategoriach. Dzięki temu te zawody weszły do mojego życia i wspieram ich. Nigdy nie jeździłem samochodem Dakarowym, ale Kuba Przygoński wziął mnie na krótką przejażdżkę. To zupełnie inne doświadczenie i wyzwanie, ale ja lubię wyzwania” – odpowiada Robert.

Źródło: auto.cz



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi