Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica dtm nurburg

Kubica o testach ELMS oraz „konieczności” jazdy GT3



W rozmowie z Mikołajem Sokołem dla sokolimokiem.com, Robert Kubica opowiedział więcej o swoim występie na Nordschleife i podsumował niedawne jazdy w Barcelonie prototypem LMP2.

Kubica przyznaje, że najbliższy start służy jedynie zdobyciu licencji na starty mocniejszymi autami na Nordschleife.

„Żeby startować na Nordschleife, najpierw trzeba zdać egzaminy, przejść jazdy z instruktorem i spełnić różne wymagania. Jednym z nich jest przejechanie minimum 18 okrążeń w wyścigu, mniejszym autem – tam jest przelicznik mocy do masy. Trzeba też ukończyć wyścig na odpowiednim miejscu w klasyfikacji danej kategorii […] Na razie plan jest taki, żeby zrobić licencję i później w planie są jakieś starty na Nordschleife, ale […] po przeniesieniu 24h Le Mans automatycznie zmienił się też kalendarz ELMS i na tę chwilę 24h Nürburgringu koliduje z wyścigiem ELMS. Dlatego podchodzę do tego krok po kroku, a pierwszym jest zrobienie licencji. To i tak trochę potrwa, bo trzeba startować w wyścigach VLN [obecnie NLS], a kolejny koliduje z Barceloną, z pierwszą rundą ELMS. Tak naprawdę nie wiadomo, ile tych wyścigów będę musiał przejechać, żeby zaliczyć wszystkie wymagania potrzebne do zdobycia licencji” – mówi Kubica.



„Na pewno nie jest tak, że jedziesz na Nordschleife z myślą o tym, żeby walczyć z czołówką. Za pierwszym razem jedziesz po to, żeby nauczyć się wszystkiego. Tor jest bardzo długi, wymagający, jedyny w swoim rodzaju” – dodaje Polak.

Jeżeli Kubicy uda się spełnić swoje plany to czekają go starty autami GT3, przed którymi bronił się w DTM.

„Samochody GT3 są zupełnie inne jeśli chodzi o to, co do tej pory było moim głównym zajęciem, ale są najwyższą kategorią, którą można pościgać się na najwyższym poziomie na Nordschleife. Nie ma innego wyboru. Jazda wyścigowym tempem będzie dużym wyzwaniem. Nie ukrywam, że nie myślałem, iż w wieku 36 lat będą jeszcze jakieś momenty, których nie będę mógł się doczekać. To taka wyprawa w nieznane i chodzi tu także o rodzaj wyścigu” – mówi.

Główną serią Roberta będzie w sezonie 2021 European Le Mans Series. Polak 2 tygodnie temu miał okazję uczestniczyć w testach serii na torze w Barcelonie.

„Mieliśmy okazję pojeżdżenia na mokrej i suchej nawierzchni – relacjonuje Kubica. – Pierwszego dnia padało, co nie było idealne jeśli chodzi o poznawanie auta przez kierowców i zespół, ale z drugiej strony może przyjść nam się ścigać także na mokrej nawierzchni, w takiej pogodzie. Drugi dzień spędziliśmy już zupełnie na suchej nawierzchni i dało nam kompletny obraz mnie, moim zmiennikom i zespołowi” – opisuje Kubica.

Cały, bardzo obszerny wywiad z nim przeczytacie tutaj.

Źródło: sokolimokiem.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 grudnia
godz. 14:30 – 15:30 – FP1
godz. 18:00 – 19:00 – FP2

Sobota, 4 grudnia
godz. 15:00 – 16:00 – FP3
godz. 18:00 – 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 5 grudnia
godz. 18:30 – 20:30 – WYŚCIG F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi