KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Sławek Kret, Katarzyna Glin
2021 Bahrain Grand Prix, Friday - LAT Images

Komuś trzeba gratulować, innym dopiero jutro. Co wiemy po piątku?



Piątkowe treningi przed GP Bahrajnu za nami. I jednej rzeczy po nich możemy być już pewni. Ale nie jest ona związana z formą bolidów. Ta może być jeszcze ukrywana przez zespoły, choć pewne prawidłowości już widać. Jakie? Zapraszam do przeczytania i wysłuchania!

Wyniki

 

Pierwszy trening:

Wyniki 1. treningu przed GP Bahrajnu 2021

Drugi trening:

Wyniki 2 treningu przed GP Bahrajnu 2021

Alfa podsumowuje

 

Kimi Raikkonen wykręcił 11. czas pierwszej sesji i 16. drugiej. Pokonał łącznie 33 okrążenia, a jego najlepszym wynikiem było 1:31.862.



„Standardowy pierwszy dzień, w którym byliśmy w stanie wypróbować wiele rzeczy. Nawet mimo trudnych warunków, które były inne od tych, które mieliśmy podczas testów, czuliśmy, że samochód zachowywał się podobnie. Pozwoliło nam to wykorzystastać to, czego nauczyliśmy się dwa tygodnie temu. Oczywiście stracenie czasu przez incydent nie było idealne, ale mieliśmy już dane z testów więc nie była to duża strata. Patrzymy teraz na jutro. Musimy ocenić kilka rzeczy w nocy, ale powinno być OK” – powiedział Kimi Raikkonen.

Antonio Giovinazzi przejechał dziś 43 okrążenia, uzyskując czas 1:31.740. W pierwszym treningu był 10, a w drugim 13.

„To był dobry start by zbudować pozytywne odczucia po testach. Dziś warunki były inne – było cieplej, ale nadal byliśmy zadowoleni z naszego tempa zarówno na krótkich jak i długich przejazdach. Wygląda na to, że stawka jest bardzo blisko siebie więc musimy dać z siebie wszystko by zyskać miejsca w kwalifikacjach. Krótsze treningi nie wpłynęły na nas. Koniec końców spędzaliśmy sporo czasu w garażach w starym systemie więc teraz jest więcej akcji na torze. Musimy teraz znaleźć trochę czasu z inżynierami i być gotowi na kwalifikacje. Celem jest wejście do Q2” – powiedział Giovinazzi.

Będzie blisko, ale…

 

Cieszyć może to, że tak wielu kierowców dzielą małe różnice w dzisiejszych treningach. Trzeba jednak zastrzec, że najlepsi mogą jeszcze trzymać w zanadrzu „kilka dyszek”.

Mercedes rzeczywiście miał problemy i w Brackley ostro pracowali nad tym, by je rozwiązać. Świadczą o tym zmiany w tylnym zawieszeniu, które zostało mocno podniesione – wzorem Red Bulla. Nie jest to zmiana neutralna dla innych elementów aerodynamicznych, ale widocznie uznano, że lepiej zdjąć nieco z osiągów, ale mieć pewność, że da się je wykorzystać i nie zaliczy się obrotu na początek szybkiego kółka.



Mercedes i Red Bull będą bardzo blisko siebie i tym razem Hamilton i Bottas będą musieli pojechać tak, jak Max Verstappen, a zatem rewelacyjnie i bezbłędnie, by sięgnąć po pole position. Z dzisiejszych przejazdów symulacyjnych wynika, że Red Bull ma najlepsze tempo w kwalifikacjach, ale w wyścigu to Mercedes jest górą. Co ciekawe pomiędzy tymi zespołami w czasówce jest… McLaren. Oni w tym sezonie będą naprawdę mocni i raczej żadna z ekip środka stawki im nie podskoczy.

Wiele osób zrwraca też uwagę na lepszą formę Ferrari. Porównując dzisiejsze wyniki z poprzednim GP Bahrajnu, to Ferrari traci o 1,1 sekundy mniej do Mercedesa, a McLaren i Alfa Romeo Racing ORLEN sekundę mniej. W przypadku Williamsa jest to 0,8 sekundy. Najmniej odrobił Aston Martin. Widać zatem, że silnik Ferrari jest lepszy i może dać ekipie fabrycznej szanse na walkę o 4. miejsce.

Chyba też zauważyliście, że słabiej niż powinny wyglądają Alpine i Aston Martin. Sądzę, że nie jest to złudne wrażenie i te ekipy dadzą swoim kierowcom kilka powodów do frustracji swoim kierowcom. W przypadku jednego będzie już można mówić o fatum czy nawet karmie.

W środek stawki już na stałe powinno wpisać się AlphaTauri. Rolę zespołu zawieszonego pomiędzy środkiem stawki powinna przejąć Alfa Romeo, a podgryzał będzie ją od czasu do czasu George Russell. Ostatniej piątki chyba się domyślacie… Wygląda na to, że rolę Haas będzie w tym sezonie czerwoną (niebiesko-białą) latarnią stawki.

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Ale to wszystko oczywiście wróżenie z fusów, bo za nami dopiero pierwsze dwa treningi. Jutro wszystko to może dać w łeb.

Jedno wydaje się być jednak pewne. Zmiana czasu trwania treningów i skrócenie każdego piątkowego o 30 minut jest dobrym pomysłem!

Vlog

 

O tym i nie tylko mówiłem też w dzisiejszym vlogu. Zapraszam do wysłuchania!



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Brazylii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 1 listopada
godz. 15:30 – Trening
godz. 19:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 2 listopada
godz. 15:00 – Sprint

Niedziela, 3 listopada
godz. 11:30 –  Kwalifikacje
godz. 16:30 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi