Zakończyło się dochodzenie FIA w sprawie wypadku Romaina Grosjeana w Grand Prix Bahrajnu 2020. Opublikowany w piątek raport posłuży do poprawy bezpieczeństwa kierowców.
Z danych zebranych przez FIA wynika, że bolid Haasa uderzył w barierę przy prędkości 192 km/h, generując przeciążenie oddziałujące na kierowcę w wysokości 67G. Francuz miał stracić kontrolę nad autem przy prędkości 241 km/h po kontakcie z Danilem Kvyatem.
Uderzenie w potrójne bariery nastąpiło pod kątem 29 stopni. Jak napisała FIA, w wyniku uderzenia nastąpiła awaria środkowego wspornika bariery i deformację wyższych i niższych jej elementów.
FIA stwierdziła oderwanie się silnika i rozszczelnienie zbiornika paliwa oraz uszkodzenia baterii ERS. W wyniku zderzenia stopa Grosjeana utknęła w kokpicie i mógł wydostać ją poprzez zdjęcie buta.
W raporcie wymieniane są obszary, w których seria musi poprawić standardy bezpieczeństwa. Czytamy tu m.in. o zbiornikach paliwa, zagłówku, rękawiczkach i przede wszystkim barierze.