KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Zaczęło się od chłodnicy



Tydzień temu powinniśmy byli przeżywać jeszcze emocje związane ze startem Roberta Kubicy w 24h Daytona. Niestety, awaria skrzyni biegów sprawiła, że High Class Racing musiał wycofać się z rywalizacji. Marcin Fedyna – kierowca testowy zespołu – wyjaśnił, co do niej doprowadziło.

Po nieco ponad dwóch godzinach jazdy z tyłu auta High Class Racing zaczął wydobywać się biały dymek, co nigdy nie jest dobrym sygnałem. Potem dowiedzieliśmy się, że chodziło o awarię skrzyni biegów. Okazuje się, że była ona następstwem innego uszkodzenia.

“Powodem awarii były odłamki (debris), które podczas jazdy uszkodziły radiator chłodnicy i w efekcie doprowadziły do przegrzania i zniszczenia skrzyni biegów. To są wyczynowe komponenty. Np rozgrzany silnik w prototypie LMP3 pozbawiony chłodzenia potrafi złapać temperaturę w 30 sekund” – mówi Marcin Fedyna, który od 2020 roku jest kierowcą testowym zespołu High Class Racing.

Elementu nie dało się naprawić, konieczne było zatem wycofanie ekipy.

“Regulamin niestety zabrania wymiany skrzyni biegów jako całego elementu. Dlatego musieliśmy wycofać auto z wyścigu. W Le Mans jest podobnie. Tam w zeszłym roku też odpadliśmy przez skrzynię, ale to była inna usterka” – dodaje Marcin.



Jak oceniał szanse swojego zespołu w kategorii LMP2 i tempo Kubicy?

“Robert bardzo dobrze jeździł w treningach, gdyby nie ta awaria myślę, że podium byłoby na pewno”.

W trakcie przygotowań do 24h Daytona Fedyna nie miał okazji spotkać Kubicy.

“Niestety nie było mnie tam na miejscu. Ale byłem cały czas na łączach z Nikolajem i Andersem. Roberta spotkałem w zeszłym roku w Nurburgu podczas mojej podróży na Le Mans. Wspaniały, skromny człowiek. I przesympatyczny” – mówi.

Jakie są plany Marcina na kolejne sezony?

“Oczywiście zostaję z High Class Racing. Wszystko zależy od tego czy uda się opanować pandemię i sytuacja ekonomiczna ulegnie poprawie. Zeszły sezon miałem stracony. Więc w tym roku chcemy nadrobić program z zeszłego. Czyli testy przygotowawcze w bolidzie Formuły 4 oraz w samochodzie Renault RS.01 i może kilka testów w LMP2. Program jest tak ułożony, żeby za 3 lata móc pojechać z High Class Racing w Le Mans”.

fot. High Class Racing – Chris Vermeulen



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi