KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Mazda MX-5

Startuje Mazda MX-5 Poland – nowy puchar polskich wyścigów



U progu sezonu 2021 Mazda ma dla polskich kibiców wyścigów wspaniałą wiadomość! Uruchomiony zostanie nowy puchar, w którym będą ścigać się legendarne roadstery – Mazda MX-5.

Dzięki lekkiej konstrukcji i tylnemu napędowi Mazda MX-5 jest wprost wymarzonym samochodem wyścigowym, a kierowcy ścigają się nimi niemal od pierwszych lat produkcji czyli od początku lat 90. W użyciu była wtedy legendarna generacja NA, z otwieranymi reflektorami. Obecnie, od 2015 roku produkowana jest czwarta generacja modelu, nosząca oznaczenie ND i takie właśnie samochody wyjadą już w tym roku na tor Poznań w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, organizowanych przez Polski Związek Motorowy i Automobilklub Wielkopolski.

W tym roku wystartuje 10 fabrycznie nowych pojazdów dostarczonych prosto z fabryki w Hiroszimie, zaadaptowanych do sportu wyłącznie przez polskich inżynierów i mechaników w warszawskiej firmie TG Auto. W kolejnych latach organizatorzy przewidują udział nawet 25 i więcej samochodów.

Samochody oferowane będą w formule Arrive & Drive. Oznacza to, że identycznie przygotowane Mazdy będą dostarczane na tor przez organizatora wraz z oponami, paliwem oraz niezbędnymi częściami i wyposażeniem, a kierowca przyjeżdża na tor ze swoim kombinezonem i kaskiem.



Już w zeszłym roku zbudowany został pierwszy samochód, który po raz pierwszy wyjechał na tor w listopadzie. Kierowcą testowym, który rozwijał projekt był Nikodem Wiśniewski, znany na świecie zawodnik sim-racingowy z zespołu Williams E-sports, zwycięzca ubiegłorocznego wirtualnego wyścigu 24h Le Mans, mający na swoim koncie wiele sukcesów. Samochód spisał się podczas pierwszych jazd powyżej oczekiwań. Zimę poświęcono na prace nad rozwojem konstrukcji, a także nad projektem od strony biznesowej i marketingowej. W najbliższym czasie przewidziane są kolejne testy.

Kalendarz pierwszego sezonu będzie pokrywał się z kalendarzem WSMP, który przewiduje cztery rundy na torze w Poznaniu:

7 – 9 maja

11 – 13 czerwca

2 – 4 lipca

10 – 12 września

Organizatorzy nie wykluczają też dodatkowej rundy na jednym z torów zagranicznych. Decyzja w tej sprawie zapadnie w najbliższym czasie.

Wyścigowa Mazda MX-5 będzie napędzana prawie seryjnym, 2-litrowym wolnossącym silnikiem SkyActiv o mocy podwyższonej do 200 KM. Układ przeniesienia napędu będzie całkowicie seryjny. Pozostaje sześciobiegowa mechaniczna przekładnia i tylny most z mechanizmem różnicowym o ograniczonym tarciu. Aby lepiej przystosować Mazdy do wymagań toru wyścigowego, wprowadzono z pomocą partnerów pucharu modyfikacje w zawieszeniu i układzie jezdnym. Masa samochodu gotowego do startu wyniesie około 980 kg.

Zainteresowanie nową serią jest bardzo duże. Część samochodów już zostało zarezerwowanych, ale kilka miejsc pozostaje jeszcze wolnych. Organizatorzy bardzo liczą na udział pań już w pierwszym roku i przewidują dla nich zachęty w porozumieniu z Polskim Związkiem Motorowym.

Nowy puchar będzie z wielu powodów urozmaiceniem krajobrazu naszych wyścigów i odegra dużą rolę w rozwoju dyscypliny w Polsce.

Informacja prasowa Mazda Motor Poland



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi