KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Alfa_Romeo_C41_Premiere_2021-8160

Kubica o decyzji z ELMS i walce Alfy



Robert Kubica nie ma złudzeń na temat walki o wyższe pozycje Alfa Romeo Racing ORLEN w najbliższym sezonie. Wyjaśnia również, dlaczego wybrał European Le Mans Series jako swoją serię na sezon 2021.

Alfa powalczy?

 

W rozmowie z Przeglądem Sportowym Polak mówił wczoraj o szansach swojej ekipy na walkę o wyższe miejsca w najdchodzącym sezonie.

„Środek stawki jeszcze w ubiegłym roku wykonał kawał dobrej roboty, więc będzie ciężko. Nie da się też wymienić jednego elementu w bolidzie, którego poprawa może nam pomóc. Te maszyny poprawia się w każdym obszarze” – mówi Kubica.



„Mamy nadzieję walczyć o punkty w większej liczbie wyścigów i chcemy wykorzystywać wszelkie okazje, ale nie będzie to na pewno łatwe zadanie” – dodaje Polak.

Całą rozmowę z nim przeczytacie tutaj.

Dlaczego ELMS?

 

Przez radio RMF FM Polak był pytany o to, dlaczego wybrał European Le Mans Series.

„O tej decyzji mógłbym mówić pół godziny. Są 3 podstawowe aspekty. Po pierwsze, chodziło mi o coś podobnego do F1 z dużą ilością docisku aerodynamicznego, co w Europie jest coraz trudniejsze. Kiedy wskakujesz do bolidu F1 w piątek i masz 4 okrążenia na zadomowienie się, to trudniej byłoby to zrobić startując w rajdach czy rallycrossie. Wyścigi długodystansowe są czymś, co chciałbym poznać. No i jak na wyścigi długodystansowe są dość krótkie. Kolejnym aspektem jest to, że wyścigi odbywają się w Europie” – powiedział kierowca rezerwowy ARRO.

Czy podoba mu się nowy samochód ekipy z Hinwil?

„Chciałbym żeby ten bolid był choć w połowie tak szybki, jak jest piękny. Wygląd jednak w F1 ma małe znaczenie. Dla mnie jako kierowcy liczy się czucie w tym aucie” – powiedział.

Całej rozmowy z nim wysłuchacie tutaj.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi