KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Kubica: Nie wiem, jak kibice to robią



O swojej roli w Alfie, jazdach w F1 i ELMS oraz wsparciu kibiców mówi Robert przy okazji poniedziałkowej prezentacji swojego zespołu.

„Cieszę się na drugi sezon z Alfa Romeo Racing ORLEN. Jako kierowca, zawsze chciałbyś się ścigać, ale na ten rok moja pozycja w zespole pozostaje ta sama. Oczywiście wraz z czasem nasza relacja umacnia się. Dołączyłem do ekipy w ubiegłym roku i poznałem wszystkich lepiej, co pomoże mi teraz w pracy. Rok 2020 był trudny z powodu COVID-19, ale trzymaliśmy się razem, pracowaliśmy i z pewnością wierzymy, że ten rok będzie dla nas lepszy” – mówi Robert.

Czego możemy spodziewać się po jego roli w sezonie 2021?

„Moja rola jest dość jasna i odzwierciedla to, co robiłem w ubiegłym roku. Jeździłem w piątkowych treningach i przedsezonowych testach w Barcelonie. Oczywiście jako zespół zaczęliśmy pracować w naszym symulatorze, który teraz musimy przekształcić w bardzo potężne narzędzie techniczne do rozwoju. To, co dzieje się na torze, również jest dla mnie ważne i mam nadzieję, że niebawem wrócę do samochodu, nawet mimo tego, że liczba dni przedsezonowych testów została bardzo ograniczona. Będzie dla mnie bardzo ważne poczucie nowego samochodu by pomóc w pracach korelacyjnych symulatora” – wyjaśnia Kubica.



Rezerwa w F1 nie będzie oczywiście jego jedynym zajęciem w 2021 roku.

„Podobnie jak w 2020 roku, będę ścigał się w innej serii oprócz mojej roli w Alfa Romeo Racing ORLEN. W ubiegłym roku była nią DTM, a w tym będzie to ELMS. To nieco inne wyścigi, wymagające innego podejścia, gdyż są to wyścigi długodystansowe, ale jako kierowca, chcę się ścigać i czuć adrenalinę. W F1 moja pozycja jest bardzo jasna, ale nie chciałem trzymać się tylko jednej dyscypliny. Koniec końców, ściganie to moje życie. Aktywne współzawodnictwo pomaga mi utrzymać formę i umiejętności, co przenosi się na korzyści w mojej pracy dla Alfa Romeo Racing ORLEN. Oczywiście, jazda w dwóch seriach w dobie COVID-19 nie jest łatwą sprawą, zarówno logistycznie jak i terminarzowo. Mam jednak nadzieję, że ten sezon będzie łagodniejszy w porównaniu z poprzednim, jednak niezależnie od tego, będzie to ciekawe wyzwanie być konkurencyjnym we wszystkim co robię. Moim priorytetem jest danie z siebie wszystkiego, niezależnie co robię” – zaznacza Polak.

Robert podkreśla również znaczenie wsparcia fanów, którzy niestety w większości nie mogą aktywnie uczestniczyć w wyścigach.

„Z pewnością brakowało nam ich w ubiegłym roku, nie tylko w Formule 1, ale ogólnie w motorsporcie. Fani odgrywają istotną rolę, a F1 bez nich na trybunach nie jest tą samą serią. Na szczęście raczej prędzej niż później doczekamy się ich z powrotem. Z osobistego punktu widzenia, zawsze miło widzieć polskie flagi na trybunach, a były one nawet wtedy, gdy kibice nie byli na nie wpuszczani. Nie wiem, jak im się to udaje, ale to oczywiście coś bardzo miłego, co pozwala mi odczuwać wsparcie, co bardzo doceniam”.

Kibiców nie mogło niestety być na prezentacji Alfa Romeo Racing ORLEN, która odbyła się w poniedziałek w Warszawie. Kubica podkreśla jej znaczenie.

Pierwsza prezentacja bolidu F1 w Polsce to coś, na co bardzo czekałem. Od kiedy zostałem pierwszym polskim kierowcą F1, pozycja tego sportu mocno wzrosła i to napawa mnie dumą. Polacy zawsze mieli pasję do motorsportu, a ORLEN robi dobrą robotę, promując ten sport. Ta prezentacja była czymś szczególnym i jestem pewien, że będzie czymś pozytywnym nie tylko dla fanów, ale też kraju. Jestem bardzo dumny, że reprezentuję Polskę i wspólnie z ORLENem promujemy ją na świecie” – dodaje Polak.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi