KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Grosjean po teście w IndyCar, rozmawia z Mercedesem



Romain Grosjean pierwszy raz po swoim wypadku w Bahrajnie, zasiadł za kierownicą samochodu wyścigowego. Francuz przetestował bolid IndyCar i choć nie obyło się bez wpadki, był zadowolony. Niebawem czekać może go też test autem F1.

Pojeździł

 

Romain Grosjean w sezonie 2021 będzie jeździł w IndyCar w ekipie Dale Coyne Racing with Rick Ware Racing. We wtorek zaliczył swój pierwszy test w nowym aucie na torze Barber w Leeds w stanie Alabama.

Nowości miał sporo. 34-latek pierwszy raz jechał po tym torze, w Dallarze DW12, pierwszy raz z silnikiem V6 Hondy o pojemności 2,2 litra i pierwszy raz z używanym w IndyCar aeroscreenie.

„Wszyscy bardzo wspierali mnie w tej decyzji. Dostałem wiadomość od Marcusa Ericssona, który mówi, abym pytał o co tylko chcę. Wielu kierowców oferowało mi pomoc. To było super, chcą żebym sobie dobrze poradził. Rozmawiałem z Takumą Sato i Sebastienem Bourdais, widziałem się też z Simonem Pagenaud. Wszyscy byli bardzo przyjaźni” – powiedział Grosjean.



Niestety na 15. okrążeniu swojej jazdy Francuz wypadł w 1. zakręcie i zaliczył kontakt z barierą. Po godzinie przerwy wrócił na tor i wykręcił 12. czas, sekundę za najszybszymi.

„Czułem się jak w domu. Pozycja za kierownicą jest inna, a aeroscreen blokuje dostęp powietrza do kierowcy, ale to nie ma wielkiego znaczenia. Docisk aerodynamiczny jest mniejszy niż w F1 więc hamowanie trwa dłużej, a auto jest bardziej niestabilne w zakrętach, ale przyczepność mechaniczna jest dobra w porównaniu do tego, do czego byłem przyzwyczajony. Dobrze jest naciskać i nie martwić się ciągle o temperatury” – skomentował swój test Grosjean.

Jednak Mercedes?

 

Romain Grosjean mówił w ubiegłym roku, że chciałby pożegnać się z F1 inaczej niż wypadkiem w Bahrajnie, dlatego będzie pracował nad prywatnym testem. Ani Haas ani żaden inny zespół z rodziny Ferrari nie zaoferował mu go, jednak Francuz wyznał niedawno podczas streamu, że odbył już wstępne rozmowy z Mercedesem. Szczegółów jednak jeszcze nie ma.

Źródło: racer.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum