KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Claire Williams: Spadł na mnie ogromny hejt



W rozmowie z The Spectator, była szefowa Williamsa, Claire Williams mówi o ostatnich miesiącach przed sprzedażą zespołu i reakcjach tuż po niej.

„Bardzo ciężko było nam konkurować z innymi zespołami, mając budżet w wysokości ¼ kwoty tego, co mają najlepsze zespoły. Takie zespoły jak np. Haas były w stanie skorzystać z zasad pozwalających na tanie pozyskiwanie części od innych zespołów, przez co byli w stanie nas wyprzedzić” – mówi Claire.

„Mieliśmy duże, wewnętrzne problemy z personelem zespołu. Staraliśmy się również walczyć z coraz to nowszymi regulacjami technicznymi z sezonu na sezon, jednak bywało tak, że nie mogliśmy sobie z niektórymi z nich poradzić” – mówi.

Nie było łatwo również ze sponsorami.



„Na początku roku 2020 mieliśmy problem ze sponsorem tytularnym, który postanowił się w końcu wycofać. Pozbawiło to zespół ogromną ilość pieniędzy, następnie wybuchła pandemia. Przeszliśmy przez 2 bardzo trudne lata, zaczęliśmy robić postępy (nawet po 1.5 sekundy na niektórych torach), jednak strata sponsora i pandemia wbiły nam „gwóźdź w trumnę. Musieliśmy przez to sprzedać nasz zespół” – dodaje.

Sprzedaż zespołu została potwierdzona w sierpniu 2020 roku.

„Moje ostatnie 3 lata w zespole były bardzo trudne – m. in. dlatego, że spadliśmy na sam dół stawki. Uważam jednak że są pewne okoliczności, które można uznać za łagodzące. Udało mi się doprowadzić drużynę do trzeciego miejsca w mistrzostwach dwa razy pod rząd. Potem nasza forma zaczęła niestety się pogarszać. Nadal jednak była bardzo zadowolona z tego, że zespół który ma znacznie mniej pracowników potrafił osiągnąć coś takiego.”

Była szefowa zespołu była bardzo dumna z zespołu, kiedy objęła tą posadę. Wyniki jakie zdobyli był czymś znakomitym na to, jakie warunki mieli. Pomimo tego, że w ostatnich latach zespół spadł na dół stawki, otrzymywali oni duże wsparcie, jednak spadła na nią też duża fala krytyki.

„Bardzo często zastanawiano się nad tym, dlaczego kobieta pełni funkcję szefa zespołu. Wielu ludzi zarzucało mi ten argument przez to, że jestem córką Franka. Nie obchodzi mnie to co ludzie myślą o tym, ponieważ nie znają prawdy i nie byli w mojej sytuacji. Oczywiście, znalazłam się w tej pracy przez to, że jesteśmy zespołem rodzinnym. A ludzie chcieli, aby kolejne pokolenie Williamsów przychodziło i prowadziło zespół do sukcesów. Ojciec jednak sprzeciwiał się temu, abym pracowała dla zespołu. W tej pracy robiłam to, o co mnie proszono. Było to świetne miejsce pracy, cieszyłam się każdą minutą oraz z tego, co mogłam robić dla zespołu” – mówi.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum