iracing daytona

Wyniki 100 minut Daytony i info o naszych ligach iRacing



Blogowe ściganie w iRacing wróci na dobre 26 stycznia, a wybrać można będzie jedno z 9 aut w ramach 4 lig, skonfigurowanych tak, by ograniczać koszty, dając jak najwięcej frajdy.

100 minut Daytony

Miło mi przedstawić wyniki naszej wczorajszej 100-minutowej rywalizacji na torze Daytona Legacy. Było ciekawie i emocjonująco, a 100 minut za kółkiem zleciało dość szybko. Dla wielu z nas był to najdłuższy wyścig w życiu w iRacing. Gratulacje dla wszystkich uczestników, brawa dla tych, którzy nie popełnili błędów – a było to kluczem do dobrego wyniku.

MW klasieSamochódKlasaKierowcaGridStrataBest lapInc
11Dallara P217LMP2Damian Serdiuk220-00.0001:36.51014
22Dallara P217LMP2Tomasz Kowalówka1-33.4021:36.39422
33Dallara P217LMP2Jacek A Megger21-1:11.1601:36.80416
44Dallara P217LMP2Robert Pyrek217-2:09.9921:35.47935
55Dallara P217LMP2Marek Krzyszkowski22-2 L1:37.77914
66Dallara P217LMP2Grzegorz Koziara5-2 L1:38.03736
77Dallara P217LMP2Rafael Lesny19-3 L1:37.30023
88Dallara P217LMP2Kamil Piankowski24-5 L1:38.72136
91BMW M4 GT3 - PrototypeGT3Maciej Bochuzynski27-6 L1:47.53714
102Lamborghini Hurac�n GT3 EVOGT3Dawid Jastrz?bski11-6 L1:48.4617
119Dallara P217LMP2Mateusz Cieslicki7-8 L1:36.29228
1210Dallara P217LMP2Piotrek Mikrut4-8 L1:36.35827
1311Dallara P217LMP2Jacek Wojciechowski22-9 L1:35.89326
143Audi R8 LMSGT3Szymon Mroczek10-9 L1:47.47620
1512Dallara P217LMP2Maksymilian Czapiewski23-9 L1:38.06248
164BMW M4 GT3 - PrototypeGT3Adam Kaczmarek31-9 L1:48.35127
1713Dallara P217LMP2Wojciech Nowakowskii9-9 L1:38.35731
1814Dallara P217LMP2Lukasz Wojkowski26-9 L1:37.92125
195Lamborghini Hurac�n GT3 EVOGT3Aleksandra Dudek30-11 L1:50.65741
206Audi R8 LMSGT3Bartlomiej Gad14-14 L1:47.58422
2115Dallara P217LMP2Bartłomiej Kędzia18-20 L1:36.38434
2216Dallara P217LMP2Mike Mielczynski16-24 L1:35.91322
237BMW M4 GT3 - PrototypeGT3Radek Lapacz28-30 L1:48.15019
248Ferrari 488 GT3GT3Pawel Pawluk13-31 L1:49.63518
259BMW M4 GT3 - PrototypeGT3Niko Wierzbicki25-33 L1:47.88527
2617Dallara P217LMP2Przemyslaw Martyna15-37 L1:35.38122
2718Dallara P217LMP2Kuba Bluj3-37 L1:35.96016
2810Audi R8 LMSGT3Jakub Żerdzicki26-42 L1:48.09222
2911Ferrari 488 GT3GT3Michał Olejarz29-47 L1:52.67438
3012Audi R8 LMSGT3Krzysztof Gruszka312-48 L1:49.80815
3119Dallara P217LMP2Pawel Tyburski8-52 L1:37.2195
3213Lamborghini Hurac�n GT3 EVOGT3Greg Stan34-60 L2
3314Ferrari 488 GT3GT3Pawe? Miron33-60 L6
3415BMW M4 GT3 - PrototypeGT3Marcin Klimczak32-61 L0

Zdecydowaliście

 

W poprzednim wpisie naszej ligi zamieściłem pytanie do Was o terminy rozgrywania naszych lig. Zgodnie z Waszym głosowaniem, rozdzielamy wszystkie ligi, a zatem poszczególne będą odbywać się co 3 tygodnie. Zaczniemy ligami GT3 i LMP2, a następnie pojadą ligi F3 i Mazdy. Pozwoli nam to na luźniejszy kalendarz, ale też na organizację blogowych treningów we wtorki po finale A. Tym samym uczestnik tylko jednej ligi będzie miał możliwość pościgania się z nami w 2 z 3 tygodni.

Kalendarze zostały tak ułożone, aby jak najbardziej pokrywać się z podstawowymi ligami danego samochodu w iRacing (Mazda Cup, Apex F3, VRS Sprint) oraz aby w lidze F3 nie trzeba było dokupować nic poza samochodem (3 darmowe tory w sezonie zasadniczym).

Pełen kalendarz ligowy na pierwszą połowę roku wygląda zatem następująco:

TerminRundaLigaTor
26 stycznia1GT3/LMP2Legacy Daytona
2 lutego1F3Summit Point
9 lutego1MazdaOkayama Full
16 lutego2GT3/LMP2Sebring
23 lutego2F3Interlagos
2 marca2MazdaOran Park South
9 marca3GT3/LMP2Suzuka
16 marca3F3TBC
23 marca3MazdaTBC - zgodnie z Global Mazda MX-5 Cup
30 marca4GT3/LMP2TBC
6 kwietnia4F3TBC
13 kwietnia4MazdaTBC - zgodnie z Global Mazda MX-5 Cup
20 kwietnia5GT3/LMP2TBC
27 kwietnia5F3TBC
4 majaEvent SpecjalnyLosowanie
11 maja5MazdaTBC - zgodnie z Global Mazda MX-5 Cup
18 maja6GT3/LMP2TBC
25 maja6F3TBC
1 czerwca6MazdaTBC - zgodnie z Global Mazda MX-5 Cup
8 czerwca7GT3/LMP2TBC
15 czerwca7F3TBC
22 czerwca7MazdaTBC - zgodnie z Global Mazda MX-5 Cup



 

Liga Mazdy wraca w lutym

 

Nasza Liga Mazdy wróci 9 lutego, kiedy rozegramy pierwszą rundę na torze Okayama Full Course. Zasady ligi będą takie same jak w sezonie 2. Modyfikacją będzie to, że 6 rund będzie dostępnych dla wszystkich, natomiast ostatnia, siódma, będzie dla pierwszych 25 osób klasyfikacji generalnej po 6 rundach i odliczeniu 3 najgorszych każdego zawodnika.

Sezon zasadniczy będzie zatem składał się z 6 rund. Po ich przejechaniu ustalona zostanie klasyfikacja generalna sezonu po odliczeniu 3 najgorszych rund każdego zawodnika. 25 najlepszych weźmie udział w ostatniej rundzie. Jej wyjątkowość będzie polegała na tym, że nie będzie mogła zostać odliczona jako „najgorsza” przy liczeniu wyników całego sezonu. A zatem wynikiem końcowym najlepszych 25 zawodników będzie runda 7. + 3 najlepsze rundy sezonu zasadniczego. Podobna modyfikacja zostanie zastosowana w ligach F3, GT3 i LMP2.

Drugą zmianą będzie to, że przechodzić z finału B do A będą 3 osoby, a nie tak jak dotychczas 1. Dodatkowo, osoby, które przejdą, nie będą mogły wziąć udziału w kwalifikacjach finału A i będą startować z ostatnich miejsc – według swojego iRatingu.

Prekwalifikacje nadal będą odbywały się w niedziele i poniedziałki, a finały we wtorki, ale ten termin będzie mógł ulec przesunięciu o 1 dzień wcześniej. Finał A będzie zaczynał się tak jak dotychczas – o godz. 21:00.

Szczegóły zostaną przedstawione w osobnym wpisie.

Obecnie mogę ogłosić pierwsze 3 rundy ligi:



1. runda – 9 lutego – Okayama Full
2. runda – 2 marca – Oran South
3. runda – 23 marca – TBC

4 ostatnie rundy zostaną ogłoszone gdy pojawi się kalendarz na 2. sezon iRacing.

Liga F3 jako pierwsza

 

Liga Formuły 3 wróci 2 lutego. Ponownie będzie składała się z 7 rund. Kalendarz będzie tak ustawiony, by „zahaczać” o jak najwięcej rund oficjalnego sezonu F3 iRacing.

Tu również wejdzie w życie opisywana wyżej zasada dotycząca ostatniej rundy i punktów za nią. Obowiązywała będzie też zmiana dotycząca przechodzenia trójki zawodników do Finału A. Nie zmienią się też terminy rozgrywania prekwalifikacji i kwalifikacji.

Obecnie mogę ogłosić 3 rundy sezonu – kolejne zostaną dodane po ogłoszeniu kalendarza iRacing na 2. sezon.

1. runda – 2 lutego – Summit Point
2. runda – 23 lutego – Interlagos
3. runda – 16 marca – TBC

Pozostałe rundy zostaną wskazane z zachowaniem zasady, by bez dokupowania torów dało się przejechać 3 rundy sezonu zasadniczego. Wśród torów znajdą się zatem któreś z następujących obiektów: Oulton Park, Oran Park, Charlotte Roval, Laguna Seca, Summit Point. Finał odbędzie się na torze Spa.

Nowe ligi

 

Blogowe pojeżdżawki organizowane w ostatnich tygodniach oraz fakt, że Robert Kubica może związać swoją przyszłość z kategorią LMP2 czy wyścigami długodystansowymi, skłoniły mnie do stworzenia dodatkowej ligi, a raczej dwóch – LMP2 oraz GT3.



Ich wyścigi będą odbywały się razem w formie wyścigów multiclass. Dostępnych będzie 6 aut GT3 oraz auto LMP2. Będą one dłuższe niż standardowe – trening będzie trwał 5 minut, kwalifikacje 10 minut, a wyścig 45 minut.

Obecnie nie spodziewam się dużej frekwencji, szczególnie jeżeli chodzi o LMP2, a zatem pojedziemy w maksymalnie 40 aut na rundę. Jeżeli trzeba będzie dwóch finałów, wówczas w A pojadą najlepsze bolidy LMP2 oraz najlepsze auta GT3.

Pierwsza runda lig LMP2/GT3 odbędzie się już 26 stycznia, ale pojedziemy w niej w dłuższym, 100-minutowym wyścigu, który rozpocznie się o godz. 22:00. Areną zmagań będzie tor Daytona. Kolejne rundy będą już godzinne. Prekwalifikacje (na zasadach takich jak w ligach Mazdy i F3 – 20 okrążeń, 20 incydentów, 4 godzinne sesje) odbywać będą się w niedziele i poniedziałki.

Tu również będą obowiązywały zasady z lig Mazdy i F3. Wybierane będą tory, które nie będą stanowić dużych problemów jeżeli chodzi o miejsca w boksach czy szerokość. Kalendarz będzie oparty o VRS GT Endurance Series, a zatem pierwsze rundy to:

1. runda – 26 stycznia – Legacy Daytona Roda Course (100 minut)
2. runda – 16 lutego – Sebring
3. Runda – 9 marca – Suzuka

Aby wziąć udział w tej lidze, trzeba będzie dokupić samochód oraz minimum 3 tory (Legacy Daytona jest darmowa).

patronite

Ponieważ jest to nowa liga, będę wdzięczny za Wasze uwagi i sugestie, byśmy jeszcze przed startem byli w stanie jak najlepiej ustawić tę ligę.

W Lidze Mazdy używany będzie setup Baseline. W lidze F3 używane będą setupy baseline, chyba że dany tor będzie miał dedykowany setup iRacing. W lidze GT3/LMP2 chciałbym zastosować takie samo rozwiązanie jak w lidze F3, ale jestem otwarty na dyskusję. Dla porządku, informacje dotyczące każdej z lig będą publikowane osobno.

Przypominam również, że niebawem wystartuje 3. sezon naszej ligi Assetto Corsa. Więcej o nim przeczytacie tutaj.

Sponsorów, którzy chcieliby przekazać nagrody dla najlepszych w naszych ligach, zapraszam do kontaktu na mcdon21@gmail.com, podobnie jak osoby, które chciałyby pomóc w organizacji ligi (przede wszystkim liczenie wyników).



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1- 25 lutego

Urodził się Tony Brooks, wicemistrz świata z 1959 roku i 3. zawodnik sezonu 1958. Zaliczył 38 startów w F1, wygrał 6 razy, 3 razy startował z pole position, zaliczył 3 najszybsze okrążenia i 10 razy stanął na podium.

Urodził się Francois Cevert, trzeci zawodnik sezonu 1971. Zaliczył 46 startów, 1 zwycięstwo, 2 najszybsze okrążenia i 13 podiów.