Blogowe ściganie w iRacing wróci na dobre 26 stycznia, a wybrać można będzie jedno z 9 aut w ramach 4 lig, skonfigurowanych tak, by ograniczać koszty, dając jak najwięcej frajdy.
100 minut Daytony
Miło mi przedstawić wyniki naszej wczorajszej 100-minutowej rywalizacji na torze Daytona Legacy. Było ciekawie i emocjonująco, a 100 minut za kółkiem zleciało dość szybko. Dla wielu z nas był to najdłuższy wyścig w życiu w iRacing. Gratulacje dla wszystkich uczestników, brawa dla tych, którzy nie popełnili błędów – a było to kluczem do dobrego wyniku.
M | W klasie | Samochód | Klasa | Kierowca | Grid | Strata | Best lap | Inc |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Dallara P217 | LMP2 | Damian Serdiuk2 | 20 | -00.000 | 1:36.510 | 14 |
2 | 2 | Dallara P217 | LMP2 | Tomasz Kowalówka | 1 | -33.402 | 1:36.394 | 22 |
3 | 3 | Dallara P217 | LMP2 | Jacek A Megger | 21 | -1:11.160 | 1:36.804 | 16 |
4 | 4 | Dallara P217 | LMP2 | Robert Pyrek2 | 17 | -2:09.992 | 1:35.479 | 35 |
5 | 5 | Dallara P217 | LMP2 | Marek Krzyszkowski | 22 | -2 L | 1:37.779 | 14 |
6 | 6 | Dallara P217 | LMP2 | Grzegorz Koziara | 5 | -2 L | 1:38.037 | 36 |
7 | 7 | Dallara P217 | LMP2 | Rafael Lesny | 19 | -3 L | 1:37.300 | 23 |
8 | 8 | Dallara P217 | LMP2 | Kamil Piankowski | 24 | -5 L | 1:38.721 | 36 |
9 | 1 | BMW M4 GT3 - Prototype | GT3 | Maciej Bochuzynski | 27 | -6 L | 1:47.537 | 14 |
10 | 2 | Lamborghini Hurac�n GT3 EVO | GT3 | Dawid Jastrz?bski | 11 | -6 L | 1:48.461 | 7 |
11 | 9 | Dallara P217 | LMP2 | Mateusz Cieslicki | 7 | -8 L | 1:36.292 | 28 |
12 | 10 | Dallara P217 | LMP2 | Piotrek Mikrut | 4 | -8 L | 1:36.358 | 27 |
13 | 11 | Dallara P217 | LMP2 | Jacek Wojciechowski2 | 2 | -9 L | 1:35.893 | 26 |
14 | 3 | Audi R8 LMS | GT3 | Szymon Mroczek | 10 | -9 L | 1:47.476 | 20 |
15 | 12 | Dallara P217 | LMP2 | Maksymilian Czapiewski | 23 | -9 L | 1:38.062 | 48 |
16 | 4 | BMW M4 GT3 - Prototype | GT3 | Adam Kaczmarek | 31 | -9 L | 1:48.351 | 27 |
17 | 13 | Dallara P217 | LMP2 | Wojciech Nowakowskii | 9 | -9 L | 1:38.357 | 31 |
18 | 14 | Dallara P217 | LMP2 | Lukasz Wojkowski2 | 6 | -9 L | 1:37.921 | 25 |
19 | 5 | Lamborghini Hurac�n GT3 EVO | GT3 | Aleksandra Dudek | 30 | -11 L | 1:50.657 | 41 |
20 | 6 | Audi R8 LMS | GT3 | Bartlomiej Gad | 14 | -14 L | 1:47.584 | 22 |
21 | 15 | Dallara P217 | LMP2 | Bartłomiej Kędzia | 18 | -20 L | 1:36.384 | 34 |
22 | 16 | Dallara P217 | LMP2 | Mike Mielczynski | 16 | -24 L | 1:35.913 | 22 |
23 | 7 | BMW M4 GT3 - Prototype | GT3 | Radek Lapacz | 28 | -30 L | 1:48.150 | 19 |
24 | 8 | Ferrari 488 GT3 | GT3 | Pawel Pawluk | 13 | -31 L | 1:49.635 | 18 |
25 | 9 | BMW M4 GT3 - Prototype | GT3 | Niko Wierzbicki | 25 | -33 L | 1:47.885 | 27 |
26 | 17 | Dallara P217 | LMP2 | Przemyslaw Martyna | 15 | -37 L | 1:35.381 | 22 |
27 | 18 | Dallara P217 | LMP2 | Kuba Bluj | 3 | -37 L | 1:35.960 | 16 |
28 | 10 | Audi R8 LMS | GT3 | Jakub Żerdzicki | 26 | -42 L | 1:48.092 | 22 |
29 | 11 | Ferrari 488 GT3 | GT3 | Michał Olejarz | 29 | -47 L | 1:52.674 | 38 |
30 | 12 | Audi R8 LMS | GT3 | Krzysztof Gruszka3 | 12 | -48 L | 1:49.808 | 15 |
31 | 19 | Dallara P217 | LMP2 | Pawel Tyburski | 8 | -52 L | 1:37.219 | 5 |
32 | 13 | Lamborghini Hurac�n GT3 EVO | GT3 | Greg Stan | 34 | -60 L | 2 | |
33 | 14 | Ferrari 488 GT3 | GT3 | Pawe? Miron | 33 | -60 L | 6 | |
34 | 15 | BMW M4 GT3 - Prototype | GT3 | Marcin Klimczak | 32 | -61 L | 0 |
Zdecydowaliście
W poprzednim wpisie naszej ligi zamieściłem pytanie do Was o terminy rozgrywania naszych lig. Zgodnie z Waszym głosowaniem, rozdzielamy wszystkie ligi, a zatem poszczególne będą odbywać się co 3 tygodnie. Zaczniemy ligami GT3 i LMP2, a następnie pojadą ligi F3 i Mazdy. Pozwoli nam to na luźniejszy kalendarz, ale też na organizację blogowych treningów we wtorki po finale A. Tym samym uczestnik tylko jednej ligi będzie miał możliwość pościgania się z nami w 2 z 3 tygodni.
Kalendarze zostały tak ułożone, aby jak najbardziej pokrywać się z podstawowymi ligami danego samochodu w iRacing (Mazda Cup, Apex F3, VRS Sprint) oraz aby w lidze F3 nie trzeba było dokupować nic poza samochodem (3 darmowe tory w sezonie zasadniczym).
Pełen kalendarz ligowy na pierwszą połowę roku wygląda zatem następująco:
Termin | Runda | Liga | Tor |
---|---|---|---|
26 stycznia | 1 | GT3/LMP2 | Legacy Daytona |
2 lutego | 1 | F3 | Summit Point |
9 lutego | 1 | Mazda | Okayama Full |
16 lutego | 2 | GT3/LMP2 | Sebring |
23 lutego | 2 | F3 | Interlagos |
2 marca | 2 | Mazda | Oran Park South |
9 marca | 3 | GT3/LMP2 | Suzuka |
16 marca | 3 | F3 | Laguna Seca |
23 marca | 3 | Mazda | Tsukuba - 2000 Full |
30 marca | 4 | GT3/LMP2 | Monza |
6 kwietnia | 4 | F3 | Charlotte Roval |
13 kwietnia | 4 | Mazda | Summit Point Raceway |
20 kwietnia | 5 | GT3/LMP2 | Spa |
27 kwietnia | 5 | F3 | Monza GP |
4 maja | Event Specjalny | Losowanie | |
11 maja | 5 | Mazda | Roval |
18 maja | 6 | GT3/LMP2 | Road America |
25 maja | 6 | F3 | Okayama Full |
1 czerwca | 6 | Mazda | Laguna Seca |
7 czerwca | 7 | GT3/LMP2 | Watkins Glen |
15 czerwca | 7 | F3 | Spa |
22 czerwca | 7 | Mazda | TBC - zgodnie z Global Mazda MX-5 Cup |
Liga Mazdy wraca w lutym
Nasza Liga Mazdy wróci 9 lutego, kiedy rozegramy pierwszą rundę na torze Okayama Full Course. Zasady ligi będą takie same jak w sezonie 2. Modyfikacją będzie to, że 6 rund będzie dostępnych dla wszystkich, natomiast ostatnia, siódma, będzie dla pierwszych 25 osób klasyfikacji generalnej po 6 rundach i odliczeniu 3 najgorszych każdego zawodnika.
Sezon zasadniczy będzie zatem składał się z 6 rund. Po ich przejechaniu ustalona zostanie klasyfikacja generalna sezonu po odliczeniu 3 najgorszych rund każdego zawodnika. 25 najlepszych weźmie udział w ostatniej rundzie. Jej wyjątkowość będzie polegała na tym, że nie będzie mogła zostać odliczona jako “najgorsza” przy liczeniu wyników całego sezonu. A zatem wynikiem końcowym najlepszych 25 zawodników będzie runda 7. + 3 najlepsze rundy sezonu zasadniczego. Podobna modyfikacja zostanie zastosowana w ligach F3, GT3 i LMP2.
Drugą zmianą będzie to, że przechodzić z finału B do A będą 3 osoby, a nie tak jak dotychczas 1. Dodatkowo, osoby, które przejdą, nie będą mogły wziąć udziału w kwalifikacjach finału A i będą startować z ostatnich miejsc – według swojego iRatingu.
Prekwalifikacje nadal będą odbywały się w niedziele i poniedziałki, a finały we wtorki, ale ten termin będzie mógł ulec przesunięciu o 1 dzień wcześniej. Finał A będzie zaczynał się tak jak dotychczas – o godz. 21:00.
Szczegóły zostaną przedstawione w osobnym wpisie.
Obecnie mogę ogłosić pierwsze 3 rundy ligi:
1. runda – 9 lutego – Okayama Full
2. runda – 2 marca – Oran South
3. runda – 23 marca – TBC
4 ostatnie rundy zostaną ogłoszone gdy pojawi się kalendarz na 2. sezon iRacing.
Liga F3 jako pierwsza
Liga Formuły 3 wróci 2 lutego. Ponownie będzie składała się z 7 rund. Kalendarz będzie tak ustawiony, by “zahaczać” o jak najwięcej rund oficjalnego sezonu F3 iRacing.
Tu również wejdzie w życie opisywana wyżej zasada dotycząca ostatniej rundy i punktów za nią. Obowiązywała będzie też zmiana dotycząca przechodzenia trójki zawodników do Finału A. Nie zmienią się też terminy rozgrywania prekwalifikacji i kwalifikacji.
Obecnie mogę ogłosić 3 rundy sezonu – kolejne zostaną dodane po ogłoszeniu kalendarza iRacing na 2. sezon.
1. runda – 2 lutego – Summit Point
2. runda – 23 lutego – Interlagos
3. runda – 16 marca – TBC
Pozostałe rundy zostaną wskazane z zachowaniem zasady, by bez dokupowania torów dało się przejechać 3 rundy sezonu zasadniczego. Wśród torów znajdą się zatem któreś z następujących obiektów: Oulton Park, Oran Park, Charlotte Roval, Laguna Seca, Summit Point. Finał odbędzie się na torze Spa.
Nowe ligi
Blogowe pojeżdżawki organizowane w ostatnich tygodniach oraz fakt, że Robert Kubica może związać swoją przyszłość z kategorią LMP2 czy wyścigami długodystansowymi, skłoniły mnie do stworzenia dodatkowej ligi, a raczej dwóch – LMP2 oraz GT3.
Ich wyścigi będą odbywały się razem w formie wyścigów multiclass. Dostępnych będzie 6 aut GT3 oraz auto LMP2. Będą one dłuższe niż standardowe – trening będzie trwał 5 minut, kwalifikacje 10 minut, a wyścig 45 minut.
Obecnie nie spodziewam się dużej frekwencji, szczególnie jeżeli chodzi o LMP2, a zatem pojedziemy w maksymalnie 40 aut na rundę. Jeżeli trzeba będzie dwóch finałów, wówczas w A pojadą najlepsze bolidy LMP2 oraz najlepsze auta GT3.
Pierwsza runda lig LMP2/GT3 odbędzie się już 26 stycznia, ale pojedziemy w niej w dłuższym, 100-minutowym wyścigu, który rozpocznie się o godz. 22:00. Areną zmagań będzie tor Daytona. Kolejne rundy będą już godzinne. Prekwalifikacje (na zasadach takich jak w ligach Mazdy i F3 – 20 okrążeń, 20 incydentów, 4 godzinne sesje) odbywać będą się w niedziele i poniedziałki.
Tu również będą obowiązywały zasady z lig Mazdy i F3. Wybierane będą tory, które nie będą stanowić dużych problemów jeżeli chodzi o miejsca w boksach czy szerokość. Kalendarz będzie oparty o VRS GT Endurance Series, a zatem pierwsze rundy to:
1. runda – 26 stycznia – Legacy Daytona Roda Course (100 minut)
2. runda – 16 lutego – Sebring
3. Runda – 9 marca – Suzuka
Aby wziąć udział w tej lidze, trzeba będzie dokupić samochód oraz minimum 3 tory (Legacy Daytona jest darmowa).
Ponieważ jest to nowa liga, będę wdzięczny za Wasze uwagi i sugestie, byśmy jeszcze przed startem byli w stanie jak najlepiej ustawić tę ligę.
W Lidze Mazdy używany będzie setup Baseline. W lidze F3 używane będą setupy baseline, chyba że dany tor będzie miał dedykowany setup iRacing. W lidze GT3/LMP2 chciałbym zastosować takie samo rozwiązanie jak w lidze F3, ale jestem otwarty na dyskusję. Dla porządku, informacje dotyczące każdej z lig będą publikowane osobno.
Przypominam również, że niebawem wystartuje 3. sezon naszej ligi Assetto Corsa. Więcej o nim przeczytacie tutaj.
Sponsorów, którzy chcieliby przekazać nagrody dla najlepszych w naszych ligach, zapraszam do kontaktu na mcdon21@gmail.com, podobnie jak osoby, które chciałyby pomóc w organizacji ligi (przede wszystkim liczenie wyników).