KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

iracing daytona

Wyniki 100 minut Daytony i info o naszych ligach iRacing



Blogowe ściganie w iRacing wróci na dobre 26 stycznia, a wybrać można będzie jedno z 9 aut w ramach 4 lig, skonfigurowanych tak, by ograniczać koszty, dając jak najwięcej frajdy.

100 minut Daytony

Miło mi przedstawić wyniki naszej wczorajszej 100-minutowej rywalizacji na torze Daytona Legacy. Było ciekawie i emocjonująco, a 100 minut za kółkiem zleciało dość szybko. Dla wielu z nas był to najdłuższy wyścig w życiu w iRacing. Gratulacje dla wszystkich uczestników, brawa dla tych, którzy nie popełnili błędów – a było to kluczem do dobrego wyniku.

MW klasieSamochódKlasaKierowcaGridStrataBest lapInc
11Dallara P217LMP2Damian Serdiuk220-00.0001:36.51014
22Dallara P217LMP2Tomasz Kowalówka1-33.4021:36.39422
33Dallara P217LMP2Jacek A Megger21-1:11.1601:36.80416
44Dallara P217LMP2Robert Pyrek217-2:09.9921:35.47935
55Dallara P217LMP2Marek Krzyszkowski22-2 L1:37.77914
66Dallara P217LMP2Grzegorz Koziara5-2 L1:38.03736
77Dallara P217LMP2Rafael Lesny19-3 L1:37.30023
88Dallara P217LMP2Kamil Piankowski24-5 L1:38.72136
91BMW M4 GT3 - PrototypeGT3Maciej Bochuzynski27-6 L1:47.53714
102Lamborghini Hurac�n GT3 EVOGT3Dawid Jastrz?bski11-6 L1:48.4617
119Dallara P217LMP2Mateusz Cieslicki7-8 L1:36.29228
1210Dallara P217LMP2Piotrek Mikrut4-8 L1:36.35827
1311Dallara P217LMP2Jacek Wojciechowski22-9 L1:35.89326
143Audi R8 LMSGT3Szymon Mroczek10-9 L1:47.47620
1512Dallara P217LMP2Maksymilian Czapiewski23-9 L1:38.06248
164BMW M4 GT3 - PrototypeGT3Adam Kaczmarek31-9 L1:48.35127
1713Dallara P217LMP2Wojciech Nowakowskii9-9 L1:38.35731
1814Dallara P217LMP2Lukasz Wojkowski26-9 L1:37.92125
195Lamborghini Hurac�n GT3 EVOGT3Aleksandra Dudek30-11 L1:50.65741
206Audi R8 LMSGT3Bartlomiej Gad14-14 L1:47.58422
2115Dallara P217LMP2Bartłomiej Kędzia18-20 L1:36.38434
2216Dallara P217LMP2Mike Mielczynski16-24 L1:35.91322
237BMW M4 GT3 - PrototypeGT3Radek Lapacz28-30 L1:48.15019
248Ferrari 488 GT3GT3Pawel Pawluk13-31 L1:49.63518
259BMW M4 GT3 - PrototypeGT3Niko Wierzbicki25-33 L1:47.88527
2617Dallara P217LMP2Przemyslaw Martyna15-37 L1:35.38122
2718Dallara P217LMP2Kuba Bluj3-37 L1:35.96016
2810Audi R8 LMSGT3Jakub Żerdzicki26-42 L1:48.09222
2911Ferrari 488 GT3GT3Michał Olejarz29-47 L1:52.67438
3012Audi R8 LMSGT3Krzysztof Gruszka312-48 L1:49.80815
3119Dallara P217LMP2Pawel Tyburski8-52 L1:37.2195
3213Lamborghini Hurac�n GT3 EVOGT3Greg Stan34-60 L2
3314Ferrari 488 GT3GT3Pawe? Miron33-60 L6
3415BMW M4 GT3 - PrototypeGT3Marcin Klimczak32-61 L0

Zdecydowaliście

 

W poprzednim wpisie naszej ligi zamieściłem pytanie do Was o terminy rozgrywania naszych lig. Zgodnie z Waszym głosowaniem, rozdzielamy wszystkie ligi, a zatem poszczególne będą odbywać się co 3 tygodnie. Zaczniemy ligami GT3 i LMP2, a następnie pojadą ligi F3 i Mazdy. Pozwoli nam to na luźniejszy kalendarz, ale też na organizację blogowych treningów we wtorki po finale A. Tym samym uczestnik tylko jednej ligi będzie miał możliwość pościgania się z nami w 2 z 3 tygodni.

Kalendarze zostały tak ułożone, aby jak najbardziej pokrywać się z podstawowymi ligami danego samochodu w iRacing (Mazda Cup, Apex F3, VRS Sprint) oraz aby w lidze F3 nie trzeba było dokupować nic poza samochodem (3 darmowe tory w sezonie zasadniczym).

Pełen kalendarz ligowy na pierwszą połowę roku wygląda zatem następująco:

TerminRundaLigaTor
26 stycznia1GT3/LMP2Legacy Daytona
2 lutego1F3Summit Point
9 lutego1MazdaOkayama Full
16 lutego2GT3/LMP2Sebring
23 lutego2F3Interlagos
2 marca2MazdaOran Park South
9 marca3GT3/LMP2Suzuka
16 marca3F3Laguna Seca
23 marca3MazdaTsukuba - 2000 Full
30 marca4GT3/LMP2Monza
6 kwietnia4F3Charlotte Roval
13 kwietnia4MazdaSummit Point Raceway
20 kwietnia5GT3/LMP2Spa
27 kwietnia5F3Monza GP
4 majaEvent SpecjalnyLosowanie
11 maja5MazdaRoval
18 maja6GT3/LMP2Road America
25 maja6F3Okayama Full
1 czerwca6MazdaLaguna Seca
7 czerwca7GT3/LMP2Watkins Glen
15 czerwca7F3Spa
22 czerwca7MazdaTBC - zgodnie z Global Mazda MX-5 Cup



 

Liga Mazdy wraca w lutym

 

Nasza Liga Mazdy wróci 9 lutego, kiedy rozegramy pierwszą rundę na torze Okayama Full Course. Zasady ligi będą takie same jak w sezonie 2. Modyfikacją będzie to, że 6 rund będzie dostępnych dla wszystkich, natomiast ostatnia, siódma, będzie dla pierwszych 25 osób klasyfikacji generalnej po 6 rundach i odliczeniu 3 najgorszych każdego zawodnika.

Sezon zasadniczy będzie zatem składał się z 6 rund. Po ich przejechaniu ustalona zostanie klasyfikacja generalna sezonu po odliczeniu 3 najgorszych rund każdego zawodnika. 25 najlepszych weźmie udział w ostatniej rundzie. Jej wyjątkowość będzie polegała na tym, że nie będzie mogła zostać odliczona jako “najgorsza” przy liczeniu wyników całego sezonu. A zatem wynikiem końcowym najlepszych 25 zawodników będzie runda 7. + 3 najlepsze rundy sezonu zasadniczego. Podobna modyfikacja zostanie zastosowana w ligach F3, GT3 i LMP2.

Drugą zmianą będzie to, że przechodzić z finału B do A będą 3 osoby, a nie tak jak dotychczas 1. Dodatkowo, osoby, które przejdą, nie będą mogły wziąć udziału w kwalifikacjach finału A i będą startować z ostatnich miejsc – według swojego iRatingu.

Prekwalifikacje nadal będą odbywały się w niedziele i poniedziałki, a finały we wtorki, ale ten termin będzie mógł ulec przesunięciu o 1 dzień wcześniej. Finał A będzie zaczynał się tak jak dotychczas – o godz. 21:00.

Szczegóły zostaną przedstawione w osobnym wpisie.

Obecnie mogę ogłosić pierwsze 3 rundy ligi:



1. runda – 9 lutego – Okayama Full
2. runda – 2 marca – Oran South
3. runda – 23 marca – TBC

4 ostatnie rundy zostaną ogłoszone gdy pojawi się kalendarz na 2. sezon iRacing.

Liga F3 jako pierwsza

 

Liga Formuły 3 wróci 2 lutego. Ponownie będzie składała się z 7 rund. Kalendarz będzie tak ustawiony, by “zahaczać” o jak najwięcej rund oficjalnego sezonu F3 iRacing.

Tu również wejdzie w życie opisywana wyżej zasada dotycząca ostatniej rundy i punktów za nią. Obowiązywała będzie też zmiana dotycząca przechodzenia trójki zawodników do Finału A. Nie zmienią się też terminy rozgrywania prekwalifikacji i kwalifikacji.

Obecnie mogę ogłosić 3 rundy sezonu – kolejne zostaną dodane po ogłoszeniu kalendarza iRacing na 2. sezon.

1. runda – 2 lutego – Summit Point
2. runda – 23 lutego – Interlagos
3. runda – 16 marca – TBC

Pozostałe rundy zostaną wskazane z zachowaniem zasady, by bez dokupowania torów dało się przejechać 3 rundy sezonu zasadniczego. Wśród torów znajdą się zatem któreś z następujących obiektów: Oulton Park, Oran Park, Charlotte Roval, Laguna Seca, Summit Point. Finał odbędzie się na torze Spa.

Nowe ligi

 

Blogowe pojeżdżawki organizowane w ostatnich tygodniach oraz fakt, że Robert Kubica może związać swoją przyszłość z kategorią LMP2 czy wyścigami długodystansowymi, skłoniły mnie do stworzenia dodatkowej ligi, a raczej dwóch – LMP2 oraz GT3.



Ich wyścigi będą odbywały się razem w formie wyścigów multiclass. Dostępnych będzie 6 aut GT3 oraz auto LMP2. Będą one dłuższe niż standardowe – trening będzie trwał 5 minut, kwalifikacje 10 minut, a wyścig 45 minut.

Obecnie nie spodziewam się dużej frekwencji, szczególnie jeżeli chodzi o LMP2, a zatem pojedziemy w maksymalnie 40 aut na rundę. Jeżeli trzeba będzie dwóch finałów, wówczas w A pojadą najlepsze bolidy LMP2 oraz najlepsze auta GT3.

Pierwsza runda lig LMP2/GT3 odbędzie się już 26 stycznia, ale pojedziemy w niej w dłuższym, 100-minutowym wyścigu, który rozpocznie się o godz. 22:00. Areną zmagań będzie tor Daytona. Kolejne rundy będą już godzinne. Prekwalifikacje (na zasadach takich jak w ligach Mazdy i F3 – 20 okrążeń, 20 incydentów, 4 godzinne sesje) odbywać będą się w niedziele i poniedziałki.

Tu również będą obowiązywały zasady z lig Mazdy i F3. Wybierane będą tory, które nie będą stanowić dużych problemów jeżeli chodzi o miejsca w boksach czy szerokość. Kalendarz będzie oparty o VRS GT Endurance Series, a zatem pierwsze rundy to:

1. runda – 26 stycznia – Legacy Daytona Roda Course (100 minut)
2. runda – 16 lutego – Sebring
3. Runda – 9 marca – Suzuka

Aby wziąć udział w tej lidze, trzeba będzie dokupić samochód oraz minimum 3 tory (Legacy Daytona jest darmowa).

patronite

Ponieważ jest to nowa liga, będę wdzięczny za Wasze uwagi i sugestie, byśmy jeszcze przed startem byli w stanie jak najlepiej ustawić tę ligę.

W Lidze Mazdy używany będzie setup Baseline. W lidze F3 używane będą setupy baseline, chyba że dany tor będzie miał dedykowany setup iRacing. W lidze GT3/LMP2 chciałbym zastosować takie samo rozwiązanie jak w lidze F3, ale jestem otwarty na dyskusję. Dla porządku, informacje dotyczące każdej z lig będą publikowane osobno.

Przypominam również, że niebawem wystartuje 3. sezon naszej ligi Assetto Corsa. Więcej o nim przeczytacie tutaj.

Sponsorów, którzy chcieliby przekazać nagrody dla najlepszych w naszych ligach, zapraszam do kontaktu na mcdon21@gmail.com, podobnie jak osoby, które chciałyby pomóc w organizacji ligi (przede wszystkim liczenie wyników).



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi