KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

F1 - PRE-SEASON TESTING 2020 - 2

Vasseur: W kilka tygodni zespoły zrobiły więcej niż przez 10 lat



Szef Alfa Romeo Racing ORLEN podkreśla, że bardzo ucieszył się, gdy zespoły zgodziły się na zamrożenie rozwoju aut oraz limity budżetowe od kolejnych lat.

“Nigdy nie jest to łatwy krok, bo zawsze trochę boisz się, że możesz dać przewagę komuś innemu. Byliśmy jednak w tak trudnej sytuacji, że musieliśmy się zgodzić na te rozwiązania. Możemy sobie jednak wyobrazić sytuację, w której niektóre ekipy kategorycznie nie zgodziłyby się na to. Kiedy po testach w Barcelonie czułeś, że twoje auto nie sprawuje się tak, jak chciałeś, mogłeś nie chcieć zamrożenia rozwoju bolidu na kolejne 10 lat. Na szczęście do tego nie doszło bo nie wiem, czy bylibyśmy w stanie przetrwać” – mówi Vasseur.

Co ciekawe, według Francuza, rok 2020 na poziomie politycznym był rewolucyjny dla F1, gdyż zespoły musiały bardziej współpracować ze sobą.



“Trudno byłoby współpracować mniej niż kiedyś, ale na pewno zobaczyliśmy solidarność w grupie w tych trudnych czasach. W ciągu kilku tygodni byliśmy w stanie zrobić więcej z redukcją kosztów i zmianami przepisów niż w ciągu ostatnich 10 lat. FOM był w stanie stworzyć 17-wyścigowy kalendarz w ciągu kilku tygodni, a zespoły przestawiły się z jednego kalendarza na drugi. Tak wiele zdarzyło się w tak krótkim czasie, że to była rewolucyjna zmiana nastawienia” – mówi Vasseur.

“Teraz musimy utrzymać ten mindset ponieważ myślę, że w przyszłości będziemy musieli stawić czoła nowym wyzwaniom. A kiedy pracujemy razem, jesteśmy w stanie poprawić sytuację dość szybko” – dodaje.

Zespół z Hinwil przedłużył współpracę z Alfą Romeo do końca 2021 roku i będzie włączony do prac nad drogowymi modelami włoskiego producenta. Jak podkreśla Vasseur, umowa z Alfą wykracza poza ramy zwykłego sponsoringu.

“Dla nas jest ona kluczowa. Nie chcę mówić o finansowym aspekcie, ale na pewno jest to jej część. To też jednak motywacja, że jako zespół możemy uczestniczyć w procesie rozwojowym. Fakt, że Alfa Romeo – pierwszy mistrz świata – przedłuża naszą umowę z nami i rozszerza partnerstwo jest miłą nagrodą, ale nie tylko. Dla nas to nowy krok. Współpracujemy teraz w wielu obszarach i to dobre partnerstwo dla nas” – kończy Francuz.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi