KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
monte carlo 2014 wrc robert kubica

Tego dnia w F1 – 16 stycznia – gdy Kubica zadziwił (rajdowy) świat



1952 – Urodził się Piercarlo Ghinzani (76 startów i aż 57 nieukończonych wyścigów).

1955 – Juan Manuel Fangio wygrywa GP Argentyny, odnosząc 14. zwycięstwo w karierze i 20. podium. Po raz 3. i ostatni z pole position startuje Jose-Froilan Gonzalez, dla którego jest to 15. i ostatnie podium. 2. i ostatni raz na podium jest Umberto Maglioli.

2014 – Robert Kubica bierze udział w swoim drugim rajdzie w WRC. Jego cel na sezon 2014 to wygranie OS-u. Polak z nowym pilotem, debiutując w rajdzie Monte Carlo, wygrywa dwa pierwsze odcinki specjalne. Zostaje tym samym trzecim kierowcą w historii motorsportu, który ma na koncie wygrany OS w WRC i wyścig w F1.

Po trzecim OS-ie Robert spada na 4. miejsce w generalce, potem awansuje na 2. miejsce, a pierwszy etap kończy będąc na 3. miejscu.

Na trzecim OS-ie drugiego dnia niestety dochodzi do wypadku, który kończy udział Kubicy w Rajdzie.

„To, co zrobił Robert było niesamowite. Przyjazd tu i prowadzenie w Monte Carlo to najbardziej imponujący debiut jaki widziałem w zespole. Nie chodzi tylko o fakt, że prowadził, ale o przewagę z jaką otworzył rajd i jaką miał po drugim OS-ie, szczególnie w takich warunkach. To był jeden z najtrudniejszych Rajdów Monte Carlo, jakie pamiętam. Wszyscy byli na tych samych oponach, a on prowadził o ponad pół minuty. Robert naprawdę zrozumiał, że musi ukończyć ten rajd i z tym przeświadczeniem jechał w drugim dniu, co czyni jego tempo jeszcze bardziej imponującym. Tak, popełnił błąd, ale to było bardzo pechowe. Z pewnością ma potencjał aby rywalizować o zwycięstwa” – mówi po Rajdzie Malcolm Wilson.

2015 – Polak testuje przed Rajdem Monte Carlo. Dowiadujemy się, że auto, którym jeździ należy do ekipy A-Style. Jego pierwsze starty to rok 2011, a podróżował nim w WRC Jari Matti Latvala. Co ciekawe, podczas Rajdu Polski 2012 samochodem tym jechali… Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak.

2016 – „Patrząc wstecz, można powiedzieć, że wygranie WRC2 ostatecznie nie było zbyt dobre i być może nie byłem gotów na WRC. Wszyscy myśleli, że skoro jeździłem w Formule 1 to rajdy będą dla mnie łatwe i wskoczę do samochodu i będę jechał takim samym tempem. W marcu 2013 roku pojechałem mój pierwszy rajd szutrowy po zaledwie 2 dniach testów i to nie było normalne. Spodziewałem się zbyt wiele, a w jeździe na szutrze nie ma czasu na zastanawianie się, a w samochodzie WRC jest go jeszcze mniej. Ostatecznie nie byłem gotowy. Szczerze mówiąc w zimie byłem nieco zagubiony. Był czas, że bardzo chciałem kontynuować przygodę z WRC, ale niestety sytuacja w Polsce jest trochę skomplikowana, nie tylko jeżeli chodzi o Lotos, ale ogólnie i decyzje nie zostały jeszcze podjęte i wszystko się opóźnia. Ale oczywiście WRC nie będzie na mnie czekało, dlatego połączyliśmy siły z BRC by wystartować i zobaczymy jak to będzie funkcjonowało. Jeżeli zostaniemy w rajdach, to jazda z BRC może być opcją na mój program” – mówi Robert Kubica dla maxrally.com.

2018 – Williams oficjalnie ogłasza Sergeya Sirotkina jako swojego kierowcę wyścigowego w sezonie 2018. „Jestem zachwycona, że po długim okresie oceny kierowców, mogę ogłosić, iż skład Williamsa w 2018 roku stanowić będą Lance Stroll i Sergey Sirotkin. Wybraliśmy kierowcę, który będzie miał dobre relacje z Lance, to bardzo ważne bo muszą razem pracować. Filozofią Williamsa zawsze było promowanie i rozwijanie młodych talentów i Sergey pasuje idealnie do tego etosu. Mamy utalentowany duet kierowców na 2018 rok i jesteśmy pewni, że dostarczą oni ekscytujących rezultatów dla zespołu” – mówi Claire Williams.

„Przebyliśmy wycieńczający i rygorystyczny proces ewaluacji kierowców na przyszły rok. Sergey zaimponował zespołowi swoim tempem i talentem, oceną techniczną i etyką pracy – zarówno w fabryce, jak i na torze. To będzie bardzo interesujące mieć Lance i Sergeya razem w aucie. Jestem pewien, że świetnie się dogadają. Sergey jest bardzo zaangażowanym kierowcą, bardzo ambitnym, żądnym sukcesu w Formule 1. To bardzo bystry kierowca, ma dyplom inżynierski, jest bardzo spokojny” – dodał Paddy Lowe.

Jednocześnie Williams ogłasza, że Robert Kubica będzie kierowcą rezerwowym ekipy.

„Bardzo cieszę się, że dołączam do zespołu Williamsa jako oficjalny kierowca rezerwowy i rozwojowy w tym sezonie. Czuję, że jestem w najlepszej formie w swoim życiu, ale musiałem włożyć wiele pracy w to, by znaleźć się tu, gdzie teraz jestem. Dziękuję Williamsowi za szanse dane mi dotychczas i za wiarę we mnie. Podobał mi się powrót do padoku Formuły 1 kilka miesięcy temu i teraz będę pracował z zespołem technicznym Williamsa zarówno w fabryce, jak i na torze aby pomóc im w rozwoju FW41 i sprawieniu dużej różnicy w 2018 roku. Jeźdżąc FW36 i FW40 chcę zobaczyć, jak będzie sprawować się FW1 na torze. Będziemy pracować z zespołem żeby zmaksymalizować formę samochodu. Moim głównym celem pozostaje ściganie się w Formule 1 i to ważny krok w tym kierunku. Nie mogę doczekać się początku. Chciałbym podziękować wszystkim wspierającym mnie fanom, nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Polscy kibice podążają za mną wszędzie i wspaniale jest widzieć jak wielkie mam od nich wsparcie” – mówi Robert Kubica.

Polak ma jeździć zarówno w przedsezonowych testach, jak i otrzymać niektóre piątkowe treningi. Będzie uczestniczył również niemal we wszystkich weekendach wyścigowych.

„Jestem zachwycona, że mogę ogłosić, iż Robert dołączy do Williamsa jako kierowca rezerwowy i rozwojowy w sezonie 2018. Byliśmy pod wrażeniem tego, co osiągnął i dał pokaz swojej siły, charakteru i poświęcenia wracając do Formuły 1. Jesteśmy podekscytowani, że będziemy kontynuować naszą relację z Robertem i nie możemy doczekać się pracy z nim w nadchodzącym sezonie” – stwierdziła Claire Williams.

„Wszyscy wiemy, że Robert jest legendą. Miał bardzo udaną karierę przed swoim wypadkiem. Po pierwsze i najważniejsze, chcę pogratulować Robertowi tego, co osiągnął dotychczas. Przezwyciężenie ograniczeń, powrót do formy i jazda samochodem Formuły 1 ponownie to ogromne dokonania, które tylko nieliczni uważali za możliwe. Doceniamy duży techniczny wkład Roberta dla zespołu na torze i w symulatorze i teraz będzie to możliwe podczas każdego wyścigu. Jest kierowcą, którego doceniałem przez wiele lat i cieszę się, że będę z nim współpracował w 2018 roku” – dodał Paddy Lowe.

Cykl „Tego dnia w F1” znajdziecie zawsze w zakładce Formuła 1 oraz w prawym pasku bloga.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi