Po raz kolejny pojawiają się plotki, że Sauber może po sezonie 2021 rozstać się z Alfą Romeo, a tym samym Ferrari i podpisać umowę z innym dostawcą silników – Renault.
Pod koniec ubiegłego roku ogłoszono przedłużenie umowy Alfy Romeo z Sauberem na sponsoring zespołu w F1, który wiąże się też z jednym miejscem dla przedstawiciela Akademii Ferrari w zespole z Hinwil. W międzyczasie jednak Ferrari mocniej związało się z Haasem, zwiększając wsparcie technologiczne zespołu i umieszczając w nim Micka Schumachera.
Nie od dziś pojawiają się plotki, że koncern PSA może wycofać swój sponsoring z Saubera. Pisał o tym niedawno Roger Benoit, zwracając uwagę, że szwedzcy właściciele Saubera mogą przygotowywać zespół na ewentualną sprzedaż, gdyby Alfa Romeo nie była już jego sponsorem.
Włosi chcą mieć w składzie ekipy z Hinwil swojego kierowcę by poprawić sprzedaż modeli Stelvio i Giulia. Według La Gazzetta dello Sport jednak, wyniki są obecnie niezadowalające i PSA będzie chciało zrewidować swoje zaangażowanie w motorsport. Według źródeł bliskich zespołowi, najbardziej prawdopodobne jest rozstanie Saubera i PSA po zakończeniu sezonu 2021.
Według dziennikarzy, jeżeli partnerstwo z Ferrari zostanie zakończone, to Sauber może wpaść w ramiona Renault, które w sezonie 2021 nie będzie dostarczało silników żadnemu zespołowi poza Alpine, po tym jak na jednostki Mercedesa przesiadł się McLaren.
Dla Renault umowa z Sauberem byłaby też dobra wizerunkowo, gdyż ekipa mogłaby promować zarówno Alpine, jak i Renault. Koszty przy produkcji jednostek dla czterech aut byłyby niższe niż dwóch.
Związki z Renault ma obecny szef Alfa Romeo Racing ORLEN, Frederic Vasseur, który w 2016 roku był szefem ekipy z Enstone w F1.
Innym możliwym polem współpracy byłoby włączenie w umowę z Sauberem Renault Driver Academy. Skład Saubera na przyszły rok może się zmienić w całości, a Kimiego Raikkonena czy Antonio Giovinazziego mogliby zmienić podopieczni Renault, w tym protegowany Vasseure`a, Theo Pourchaire. Innymi kierowcami rozważanymi w tym kontekście mogliby być Guanyu Zhou, Christian Lundgaard czy Oscar Piastri.
Nie wiadomo, czy juniorzy Renault zajęliby oba miejsca w ekipie czy tylko jedno, a drugie mogłoby zostać obsadzone kierowcą wnoszącym budżet.