KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Pierwszy weekend na plus



2. miejsce High Class Racing w LMP2, dobra atmosfera i nowa seria. Pierwszy weekend zmagań na torze Daytona za nami. Ten ważniejszy i znacznie dłuższy z większym udziałem Roberta Kubicy zaczniemy już za kilka dni.

A jednak zaciekawił?

 

Jeżeli miałbym pokusić się podzielenie się osobistą obserwacją, to odniosłem wrażenie, że wiele osób nieco “zlekceważyło” 24h Daytona, nie interesując się przez dłuższy czas tym, jak odbywa się to wydarzenie. Wraz ze zbliżaniem się eventu a nawet jego trwaniem, zainteresowanie rosło.

A było się czym interesować, bo to jeden z najważniejszych wyścigów Endurance, o którego prestiżu świadczy fakt, że bierze w nim udział prawie 1/3 kierowców z kategorią “platynową” FIA (to kolejna rzecz, o której dowiedziało się sporo osób w ostatnich dniach).

Jasne, zasady w wyścigach długodystansowych są nieco bardziej skomplikowane niż np. w Formule 1, choć nie możemy przesadzać i uznawać je za trudne. Jest to z pewnością ściganie nieco inne do którego większość z nas się przyzwyczaiła. Ściganie, w którym auta są równiejsze, ale ich niezawodność odgrywa większą rolę. Ściganie, w którym tym autem kieruje więcej niż jeden zawodnik.



Niektórym wyścigi długodystansowe mogą się nie spodobać, ale trzeba zauważyć, że są bardzo ważną częścią motorsportu i “przystanią” dla wielu bardzo znanych i świetnych kierowców.

Same wyścigi też potrafią być bardzo ekscytujące i dzieje się w nich sporo – co było widać choćby we wczorajszym wyścigu kwalifikacyjnym.

Nie chcę tu jednak nikogo przekonywać na siłę do polubienia długodystansowej rywalizacji, ale spojrzenie na nią nieco bardziej przychylnym okiem, powinno nam wyjść na dobre.

High(er) Class

 

Chyba jako pierwszy muszę posypać głowę popiołem i przyznać, że nie sądziłem, że High Class Racing będzie w stanie walczyć o najwyższe cele w 24h Daytona. Choćby patrząc przez pryzmat składu ekipy z dwoma debiutantami i jednym “dżentelmenem”, którzy mierzyli się z doświadczonymi zespołami o mocnym składzie.

Sam pisałem, że 4. miejsce w wyścigu kwalifikacyjnym będzie dobrym wynikiem. A mamy 2. pozycję i przeświadczenie, że mogą powalczyć o podium w wyścigu głównym. Wszyscy w treningach i kwalifikacjach pojechali równo i szybko, unikając błędów. A o to w wyścigach długodystansowych chodzi.

I choć lepiej nie pompować balonika, to po tym weekendzie bardziej optymistycznie podchodzę do szans ekipy Roberta Kubicy. Nadal ważną kwestią będzie niezawodność, z którą High Class Racing miewał problemy. Ale szybkość auta i kierowców jest na swoim miejscu.

Zapewne sypatię wielu z nas zyskał po tym weekendzie Ferdinand Habsburg, nie tylko za sprawą szybkości, jaką pokazał, ale też sympatycznych wstawek w social mediach z Robertem Kubicą i nie tylko.



Kubica

 

Robert ma za sobą pierwsze kilometry w aucie LMP2. Trudno nazwać dystans niecałych 30 okrążeń dużym i z pewnością jeszcze trudniej określić, jak szybki w takim samochodzie potrafi być Robert. Oceniać jego szybkość będziemy mogli rzetelniej za tydzień, gdy będziemy znać czasy jego okrążeń z wyścigu czy kwalifikacji gdzie ciśnie się na maksa.

To będzie ten z testów, w których dowiemy się, jak wiele, niezależnie od maszyny, znaczy doświadczenie, a jak wiele talent. Bo raczej nie mam wątpliwości, że ten ostatni jest po stronie Kubicy.

Zostały 3 dni

 

Treningi przed 24h Daytona rozpoczną się w czwartek. W ciągu dwóch dni czeka nas jeszcze 5 godzin treningów. Wychodzi zatem nieco ponad godzina jazdy na kierowcę przy założeniu braku awarii. A to nadal niewiele. Tak naprawdę doświadczenie Kubica będzie zdobywał jeszcze w wyścigu.

Oto harmonogram na najbliższe dni:



Czwartek, 28 stycznia:
17:05 – 18:05 – Pierwszy trening
21:20 – 22:35 – Drugi trening

Piątek, 29 stycznia:
1:15 – 3:00 – Trzeci trening
17:20 – 18:20 Czwarty trening

Sobota, 30 stycznia:
21:40 – Wyścig

Nadal nie wiemy, w jakim wymiarze obejrzymy wyścig. Pewne jest tylko niecałe 6 godzin w Eurosporcie 2. Czy dostępna będzie transmisja online i czy Eurosport zwiększy liczbę godzin swojej – o tym dowiemy się w najbliższych dniach.

W międzyczasie polecam zapoznać się z poniższymi linkami:

Lista startowa

Daytona24h w Eurosporcie

Harmonogram na kolejne dni

O samochodzie Kubicy

O zespole Kubicy

O 24h Daytona

Przed czwartkiem ukaże się również tekst ze szczegółowymi zasadami zmian i wyścigu – zapraszam już teraz.

fot. Chris Vermeulen – High Class Racing



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi