KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, nesQu1ck, Marek B12, Tomasz P., Gnusma, tomek.zadelek, jacek79100, Samuel Kopta, nepalczyk, Stryjek, Zdrówko, Artt, Czikane, Pepis, Dastan, jonsnow

Harmonogram

O 24h Daytona – jednym z ważniejszych wyścigów Endurance



Biorąc pod uwagę “drogowe” serie wyścigowe w USA, Daytona 24h jest jednym z najważniejszych, o ile nie najważniejszym wyścigiem. W tym roku będziemy emocjonować się nim również ze względu na start Roberta Kubicy. Przeczytajcie więcej o tym wyścigu.

O torze

 

Powstał on w 1959 roku i jest jednym z bardziej znanych torów w USA. Najbardziej znana jest jego nitka owalna, wykorzystywana podczas najsławniejszego wyścigu serii NASCAR, Daytona500. Kierowcy podczas 24h Daytona będą oczywiście używać nitki drogowej, liczącej 5,73 km i wykorzystującą w swojej części owalny fragment toru, którego pochylenie sięga 31 stopni. Nitka drogowa powstała w 1985 roku i składa się z 12 zakrętów. Rekordzistą jest Oliver Jarvis, który w 2019 roku uzyskał tu 1:33.685.



Tak wygląda nitka toru:

mapa toru Daytona

A oto onboard z niego:

Kwalifikacje

 

Rozgrywane są one dość nietypowo bowiem poprzez… wyścig Motul Pole Award 100, który odbędzie się 24 stycznia. Dzień wcześniej, w sobotę 23 stycznia, odbędą się do niego 15-minutowe kwalifikacje. Wyścig trwa 100 minut i uczestniczą w nim 2 kierowcy każdego z zespołów, którzy potem muszą wystartować w 24h Daytona. W przypadku High Class Racing będą to zapewne Anders Fjordbach i Robert Kubica.

Przed Motul Pole Award 100 trwały będą testy na Daytonie przed ponad tygodniową rywalizacją na tym torze. Weźmie w nich udział Robert Kubica. Dwie sesje odbędą się w piątek i sobotę. Przed Motul Pole Award 100 odbędzie się też 20-minutowa sesja warm-up.

24h Daytona

 

Będzie to pierwsza runda sezonu 2021 amerykańskiej serii IMSA – wyścigów długodystansowych.

Daytona 24h zalicza się do tzw. potrójnej korony wyścigów długodystansowych obok 12h Sebring i 24h Le Mans.

W 2019 roku wyścig wygrał Fernando Alonso wspólnie z Rogerem van der Zande, Jordanem Taylorem i Kamuim Kobayashim. Wśród zwycięzców poprzednich edycji byli m.in. Christian Fittipaldi, Jeff Gordon, Juan Pablo Montoya (x3), Justin Wilson, Mike Rockenfeller, Dario Franchitti, Scott Dixon, Dan Wheldon, Timo Bernhard, Max Papis, John Andretti, Jan Lammers, Martin Brundle, Mario Andretti, Jacky Ickx, Phil Hill, Ken Miles czy Dan Gurney.

Od czwartku, 28 stycznia będą trwały treningi przed tym wydarzeniem – łącznie 4. Sam wyścig rozpocznie się o godz. 21:30 polskiego czasu i potrwa 24 godziny, będąc jednym z najbardziej prestiżowych wyścigów na świecie na tym formacie. Oto harmonogram:
Czwartek, 28 stycznia:
17:05 – Pierwszy trening
21:50 – Drugi trening
2:15 – Trzeci trening



Piątek, 29 stycznia:
17:20 – Czwarty trening

Sobota, 30 stycznia
21:40 – Wyścig

W wyścigu pojawią się kategorie widoczne w serii IMSA, a zatem:
– DPi (Daytona Prototype International, coś jak LMP1)
– LMP2
– LMP3
– GT Le Mans
– GT Daytona

Robert Kubica z High Class Racing pojadą oczywiście w kategorii LMP2. Pełna lista startowa nie została jeszcze ogłoszona.

Zasady wyścigu nie różnią się wiele od tych, które znamy choćby z WEC. Szczegółowe zasady dotyczące zmian kierowców, ich zasad i długości, przedstawię we wpisie przed samym wyścigiem.

O prestiżu tego wyścigu świadczy również skład personalny poszczególnych ekip. Z już potwierdzonych kierowców będziemy mieli, oprócz Roberta Kubicy, także Juana Pablo Montoyę, Kamui Kobayashiego, Kevina Magnussena czy Sebastiena Bourdais. A to tylko nazwiska znajome z F1. Oprócz nich wystąpi wielu świetnych kierowców znanych z wyścigów długodystansowych.

W ubiegłym roku

 

Wystarczy spojrzeć na wyniki ubiegłorocznego wyścigu i składy zespołów, by przekonać się, jak mocno obsadzony i prestiżowy jest ten wyścig.



Zwycięską załogę stanowili Renger van der Zande (pojedzie w tym roku w WEC z Inter Europol Competition), Ryan Briscoe, Scott Dixon i Kamui Kobayashi. Drugie miejsce? Oliver Jarvis, Tristan Nunez i Oliver Pla. Trzecie miejsce wywalczyli Sebastien Bourdais, Loic Duval i Joao Barbosa.

W innych składach mieliśmy m.in. Simona Pagenaud, Juana Pablo Montoyę, Mike Conwaya, Filipe Albuquerque, Felipe Nasra, Helio Castronevesa, Alexandra Rossi, Harrisona Neweya, Nicolasa Lapierre, Nick Tandy, Frederic Makowiecki, Philipp Eng, Bruno Spengler, Jeroen Bleekemolen, Kyle Busch, Marcel Fassler, Mathias Lauda czy Nicki Thiim.

Transmisja

 

Wyścig raczej nie będzie transmitowany w żadnej z polskich telewizji, ale możemy liczyć na streaming online na stronie imsa.com. Wszystkie możliwości oglądania Roberta Kubicy zostaną przedstawione bliżej wydarzenia.

Oczywiście na blogu będziecie mogli śledzić relację live z całego tego wydarzenia – zapraszam już teraz.

Więcej informacji o zespole Roberta Kubicy znajdziecie tutaj.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi