Blogowe ściganie w iRacing wróci na dobre 26 stycznia, a wybrać można będzie jedno z 9 aut w ramach 4 lig, skonfigurowanych tak, by ograniczać koszty, dając jak najwięcej frajdy.
Special Event 3
Zacznę jednak od informacji o trzecim już blogowym specjalnym evencie, który będzie odbywał się na podobnych zasadach co poprzednie, z tym, że w jednym z wyścigów pojedziemy na pewno w formacie “No damage”. Więcej informacji tutaj.
A za tydzień…
Przygotowując się do startu Roberta Kubicy w 24h Daytona, chcę zaprosić Was na specjalny wyścig w przyszły wtorek. Najpierw – o godz. 20:00, rozegramy jeden wyścig naszego specjalnego eventu (wylosujemy czym, na jakim torze i na jakich zasadach pojedziemy), a o godz. 21:20 rozpocznie się nasz wyścig Endurance na torze Daytona, który potrwa 2 godziny. Aby nie wymuszać na wielu z Was kupowania zbyt wiele dodatkowego contentu, w wyścigu oprócz aut LMP2, będzie można jechać autami GT3.
Wyścig odbędzie się 19 stycznia o godz. 21:20 i składał będzie się z 15 minut treningu, 5 minut kwalifikacji i 100 minut jazdy. Jego szczegóły zostaną przestawione w przyszły poniedziałek.
Liga Mazdy wraca w styczniu
Nasza Liga Mazdy wróci 26 stycznia, kiedy rozegramy pierwszą rundę na torze Charlotte Motor Speedway – Roval. Zasady ligi będą takie same jak w sezonie 2. Modyfikacją będzie to, że 6 rund będzie dostępnych dla wszystkich, natomiast ostatnia, siódma, będzie dla pierwszych 25 osób klasyfikacji generalnej po 6 rundach i odliczeniu 3 najgorszych każdego zawodnika.
Sezon zasadniczy będzie zatem składał się z 6 rund. Po ich przejechaniu ustalona zostanie klasyfikacja generalna sezonu po odliczeniu 3 najgorszych rund każdego zawodnika. 25 najlepszych weźmie udział w ostatniej rundzie. Jej wyjątkowość będzie polegała na tym, że nie będzie mogła zostać odliczona jako “najgorsza” przy liczeniu wyników całego sezonu. A zatem wynikiem końcowym najlepszych 25 zawodników będzie runda 7. + 3 najlepsze rundy sezonu zasadniczego. Podobna modyfikacja zostanie zastosowana w lidze F3.
Drugą zmianą będzie to, że przechodzić z finału B do A będą 3 osoby, a nie tak jak dotychczas 1. Dodatkowo, osoby, które przejdą, nie będą mogły wziąć udziału w kwalifikacjach finału A i będą startować z ostatnich miejsc – według swojego iRatingu.
Prekwalifikacje nadal będą odbywały się w niedziele i poniedziałki, a finały we wtorki, ale ten termin będzie mógł ulec przesunięciu o 1 dzień wcześniej. Finał A będzie zaczynał się 10 minut wcześniej, a zatem o 20:50.
Szczegóły zostaną przedstawione w osobnym wpisie w przyszłym tygodniu.
Obecnie mogę ogłosić pierwsze 3 rundy ligi:
26 stycznia – Charlotte Roval
9 lutego – Okayama Short
23 lutego – Oulton Park – Fosters
9 marca – Laguna Seca
3 ostatnie rundy zostaną ogłoszone gdy pojawi się kalendarz na 2. sezon iRacing.
Liga F3 od lutego
Liga Formuły 3 wróci 2 lutego. Ponownie będzie składała się z 7 rund. Kalendarz będzie tak ustawiony, by “zahaczać” o jak najwięcej rund oficjalnego sezonu F3 iRacing.
Tu również wejdzie w życie opisywana wyżej zasada dotycząca ostatniej rundy i punktów za nią. Obowiązywała będzie też zmiana dotycząca przechodzenia trójki zawodników do Finału A. Nie zmienią się też terminy rozgrywania prekwalifikacji i kwalifikacji.
Obecnie mogę ogłosić 3 rundy sezonu – kolejne zostaną dodane po ogłoszeniu kalendarza iRacing na 2. sezon.
2 lutego – Okayama
16 lutego – Interlagos
2 marca – Monza
Pozostałe rundy zostaną wskazane z zachowaniem zasady, by bez dokupowania torów dało się przejechać 3 rundy sezonu zasadniczego. Wśród torów znajdą się zatem któreś z następujących obiektów: Oulton Park, Oran Park, Charlotte Roval, Laguna Seca, Summit Point. Finał odbędzie się na torze Spa.
Nowe ligi
Blogowe pojeżdżawki organizowane w ostatnich tygodniach oraz fakt, że Robert Kubica może związać swoją przyszłość z kategorią LMP2 czy wyścigami długodystansowymi, skłoniły mnie do stworzenia dodatkowej ligi, a raczej dwóch – LMP2 oraz GT3.
Ich wyścigi będą odbywały się razem w formie wyścigów multiclass. Dostępnych będzie 6 aut GT3 oraz auto LMP2. Będą one dłuższe niż standardowe – trening będzie trwał 5 minut, kwalifikacje 10 minut, a wyścig 45 minut.
Obecnie nie spodziewam się dużej frekwencji, szczególnie jeżeli chodzi o LMP2, a zatem pojedziemy w maksymalnie 40 aut na rundę. Jeżeli trzeba będzie dwóch finałów, wówczas w A pojadą wszystkie bolidy LMP2 oraz najlepsze auta GT3.
Pierwsza runda lig LMP2/GT3 odbędzie się już 26 stycznia, ale pojedziemy w niej w dłuższym, 100-minutowym wyścigu, który rozpocznie się o godz. 22:00. Areną zmagań będzie tor Daytona. Kolejne rundy będą już godzinne.
Tu również będą obowiązywały zasady z lig Mazdy i F3, oprócz tej dotyczącej ostatniej, 7 rundy. Do klasyfikacji generalnej liczone będą 4 najlepsze rundy każdego gracza. Wybierane będą tory, które nie będą stanowić dużych problemów jeżeli chodzi o miejsca w boksach czy szerokość. Kalendarz będzie oparty o VRS GT Endurance Series, a zatem pierwsze rundy to:
26 stycznia: Daytona Road Course
9 lutego – Laguna Seca
23 lutego – Sebring
2 marca – Suzuka
16 marca – Monza
30 marca – Okayama
13 kwietnia – Spa
Aby wziąć udział w tej lidze, trzeba będzie dokupić samochód oraz minimum 3 tory.
Ponieważ jest to nowa liga, będę wdzięczny za Wasze uwagi i sugestie, byśmy jeszcze przed startem byli w stanie jak najlepiej ustawić tę ligę.
We wszystkich blogowych ligach używane będą setupy baseline. Dla porządku, informacje dotyczące każdej z lig będą publikowane osobno.
Przypominam również, że niebawem wystartuje 3. sezon naszej ligi Assetto Corsa. Więcej o nim przeczytacie tutaj.
Sponsorów, którzy chcieliby przekazać nagrody dla najlepszych w naszych ligach, zapraszam do kontaktu na mcdon21@gmail.com, podobnie jak osoby, które chciałyby pomóc w organizacji ligi (przede wszystkim liczenie wyników).