KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

ligi iracing

Blogowe ligi iRacing wrócą w styczniu, będą też dwie nowe



Blogowe ściganie w iRacing wróci na dobre 26 stycznia, a wybrać można będzie jedno z 9 aut w ramach 4 lig, skonfigurowanych tak, by ograniczać koszty, dając jak najwięcej frajdy.

Special Event 3

 

Zacznę jednak od informacji o trzecim już blogowym specjalnym evencie, który będzie odbywał się na podobnych zasadach co poprzednie, z tym, że w jednym z wyścigów pojedziemy na pewno w formacie „No damage”. Więcej informacji tutaj.

A za tydzień…

 

Przygotowując się do startu Roberta Kubicy w 24h Daytona, chcę zaprosić Was na specjalny wyścig w przyszły wtorek. Najpierw – o godz. 20:00, rozegramy jeden wyścig naszego specjalnego eventu (wylosujemy czym, na jakim torze i na jakich zasadach pojedziemy), a o godz. 21:20 rozpocznie się nasz wyścig Endurance na torze Daytona, który potrwa 2 godziny. Aby nie wymuszać na wielu z Was kupowania zbyt wiele dodatkowego contentu, w wyścigu oprócz aut LMP2, będzie można jechać autami GT3.



Wyścig odbędzie się 19 stycznia o godz. 21:20 i składał będzie się z 15 minut treningu, 5 minut kwalifikacji i 100 minut jazdy. Jego szczegóły zostaną przestawione w przyszły poniedziałek.

Liga Mazdy wraca w styczniu

 

Nasza Liga Mazdy wróci 26 stycznia, kiedy rozegramy pierwszą rundę na torze Charlotte Motor Speedway – Roval. Zasady ligi będą takie same jak w sezonie 2. Modyfikacją będzie to, że 6 rund będzie dostępnych dla wszystkich, natomiast ostatnia, siódma, będzie dla pierwszych 25 osób klasyfikacji generalnej po 6 rundach i odliczeniu 3 najgorszych każdego zawodnika.

Sezon zasadniczy będzie zatem składał się z 6 rund. Po ich przejechaniu ustalona zostanie klasyfikacja generalna sezonu po odliczeniu 3 najgorszych rund każdego zawodnika. 25 najlepszych weźmie udział w ostatniej rundzie. Jej wyjątkowość będzie polegała na tym, że nie będzie mogła zostać odliczona jako „najgorsza” przy liczeniu wyników całego sezonu. A zatem wynikiem końcowym najlepszych 25 zawodników będzie runda 7. + 3 najlepsze rundy sezonu zasadniczego. Podobna modyfikacja zostanie zastosowana w lidze F3.

Drugą zmianą będzie to, że przechodzić z finału B do A będą 3 osoby, a nie tak jak dotychczas 1. Dodatkowo, osoby, które przejdą, nie będą mogły wziąć udziału w kwalifikacjach finału A i będą startować z ostatnich miejsc – według swojego iRatingu.

Prekwalifikacje nadal będą odbywały się w niedziele i poniedziałki, a finały we wtorki, ale ten termin będzie mógł ulec przesunięciu o 1 dzień wcześniej. Finał A będzie zaczynał się 10 minut wcześniej, a zatem o 20:50.

Szczegóły zostaną przedstawione w osobnym wpisie w przyszłym tygodniu.

Obecnie mogę ogłosić pierwsze 3 rundy ligi:



26 stycznia – Charlotte Roval
9 lutego – Okayama Short
23 lutego – Oulton Park – Fosters
9 marca – Laguna Seca

3 ostatnie rundy zostaną ogłoszone gdy pojawi się kalendarz na 2. sezon iRacing.

Liga F3 od lutego

 

Liga Formuły 3 wróci 2 lutego. Ponownie będzie składała się z 7 rund. Kalendarz będzie tak ustawiony, by „zahaczać” o jak najwięcej rund oficjalnego sezonu F3 iRacing.

Tu również wejdzie w życie opisywana wyżej zasada dotycząca ostatniej rundy i punktów za nią. Obowiązywała będzie też zmiana dotycząca przechodzenia trójki zawodników do Finału A. Nie zmienią się też terminy rozgrywania prekwalifikacji i kwalifikacji.

Obecnie mogę ogłosić 3 rundy sezonu – kolejne zostaną dodane po ogłoszeniu kalendarza iRacing na 2. sezon.

2 lutego – Okayama
16 lutego – Interlagos
2 marca – Monza

Pozostałe rundy zostaną wskazane z zachowaniem zasady, by bez dokupowania torów dało się przejechać 3 rundy sezonu zasadniczego. Wśród torów znajdą się zatem któreś z następujących obiektów: Oulton Park, Oran Park, Charlotte Roval, Laguna Seca, Summit Point. Finał odbędzie się na torze Spa.

Nowe ligi

 

Blogowe pojeżdżawki organizowane w ostatnich tygodniach oraz fakt, że Robert Kubica może związać swoją przyszłość z kategorią LMP2 czy wyścigami długodystansowymi, skłoniły mnie do stworzenia dodatkowej ligi, a raczej dwóch – LMP2 oraz GT3.



Ich wyścigi będą odbywały się razem w formie wyścigów multiclass. Dostępnych będzie 6 aut GT3 oraz auto LMP2. Będą one dłuższe niż standardowe – trening będzie trwał 5 minut, kwalifikacje 10 minut, a wyścig 45 minut.

Obecnie nie spodziewam się dużej frekwencji, szczególnie jeżeli chodzi o LMP2, a zatem pojedziemy w maksymalnie 40 aut na rundę. Jeżeli trzeba będzie dwóch finałów, wówczas w A pojadą wszystkie bolidy LMP2 oraz najlepsze auta GT3.

Pierwsza runda lig LMP2/GT3 odbędzie się już 26 stycznia, ale pojedziemy w niej w dłuższym, 100-minutowym wyścigu, który rozpocznie się o godz. 22:00. Areną zmagań będzie tor Daytona. Kolejne rundy będą już godzinne.

Tu również będą obowiązywały zasady z lig Mazdy i F3, oprócz tej dotyczącej ostatniej, 7 rundy. Do klasyfikacji generalnej liczone będą 4 najlepsze rundy każdego gracza. Wybierane będą tory, które nie będą stanowić dużych problemów jeżeli chodzi o miejsca w boksach czy szerokość. Kalendarz będzie oparty o VRS GT Endurance Series, a zatem pierwsze rundy to:

26 stycznia: Daytona Road Course
9 lutego – Laguna Seca
23 lutego – Sebring
2 marca – Suzuka
16 marca – Monza
30 marca – Okayama
13 kwietnia – Spa

Aby wziąć udział w tej lidze, trzeba będzie dokupić samochód oraz minimum 3 tory.

patronite

Ponieważ jest to nowa liga, będę wdzięczny za Wasze uwagi i sugestie, byśmy jeszcze przed startem byli w stanie jak najlepiej ustawić tę ligę.

We wszystkich blogowych ligach używane będą setupy baseline. Dla porządku, informacje dotyczące każdej z lig będą publikowane osobno.

Przypominam również, że niebawem wystartuje 3. sezon naszej ligi Assetto Corsa. Więcej o nim przeczytacie tutaj.

Sponsorów, którzy chcieliby przekazać nagrody dla najlepszych w naszych ligach, zapraszam do kontaktu na mcdon21@gmail.com, podobnie jak osoby, które chciałyby pomóc w organizacji ligi (przede wszystkim liczenie wyników).



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi