KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

teaser-bmw

Liga Assetto Corsa – Sezon III – zasady, zapisy

Rozpoczynamy oficjalnie rejestrację do III-go sezonu Ligi Assetto Corsa powrotroberta.pl. Pierwszego stycznia ujawniliśmy bolid, którym będziemy się ścigać, ale to nie wszystkie nowości przygotowane na ten sezon. Zmienne warunki pogodowe, korzystanie z koców grzewczych, punktacja drużynowa, pakiet oryginalnych malowań F1 i cztery mieszanki opon z pewnością urozmaicą zabawę.


Zapisy

By wziąć udział w lidze konieczne jest zapoznanie się i spełnienie wymogów regulaminu uczestnictwa oraz wypełnienie formularza rejestracyjnego, za pomocą którego również wybierzecie malowanie swojego bolidu na cały trzeci sezon. Po spełnieniu tych wymogów każdy kierowca może wziąć udział w prekwalifikacjach do weekendu wyścigowego.

Formularz Rejestracyjny
Regulamin Ligi


Kalendarz wyścigów

Przed nami 8 intensywnych rund wyścigowych na prawdziwych torach F1, z czego do klasyfikacji punktowej zaliczane będzie 7 z najlepszymi wynikami (najsłabiej punktowana runda nie będzie brana pod uwagę). Ściganie zaczniemy poza Europę by na stary kontynent przenieść się na ostatnie cztery rundy.

  1. 17.01 – Albert Park, Australia
  2. 24.01 – Suzuka, Japonia
  3. 31.01 – Sakir, Bahrajn
  4. 07.02 – Interlagos, Brazylia
  5. 14.02 – Spa, Belgia
  6. 21.02 – Monza,Włochy
  7. 28.02 – Nurburgring, Niemcy
  8. 07.03 – Silverstone, Wielka Brytania


Prekwalifikacje

Do niedzielnych wyścigów kwalifikować będzie się od 60 do 64 (w zależności od ilości dostępnych na poszczególnych torach miejsc startowych) simracerów z najlepszymi wynikami z prekwalifikacji, które toczyć będą się od poniedziałku do soboty do godziny 23:00. Zostaną oni podzieleni na Finał A (czasy od 1-30) i na Finał B (czasy od 31-60).

Każda sesja prekwalifikacyjna będzie rozgrywana w takich samych warunkach pogodowych i z tym samym nagumowaniem toru dla wszystkich uczestników (100% grip).

Niedzielna Sesja Wyścigowa

W stosunku do poprzednich sezonów drobne zmiany zaszły w niedzielnej sesji wyścigowej. Zaczniemy standardowo o godzinie 20:00 wydłużyliśmy jednak czas trwania sesji treningowej i odrobinę skrócili czas trwania wyścigu. Oczywiście Finały A i B będą odbywać się równocześnie na dwóch serwerach. Startowe nagumowanie toru będzie wynosiło 97% a przyczepność będzie rosła o 1% po łącznym przejechaniu przez zawodników 132 okrążeń.

Oficjalne kwalifikacje i wyścig na podzielonych serwerach:

Niedziela 20:00-21:00 – (60 minut trening)
Niedziela 21:00-21:15 – (15 minut kwalifikacje)
Niedziela 21:15-21:55 – (40 minut, w tym obowiązkowy pit-stop)


Mieszanki i Koce Grzewcze

Do waszej dyspozycji będą cztery mieszanki opon supersoft, soft, medium i hard o ich optymalnych temperaturach pracy i specyfice zużycia przeczytać możecie w poprzednim wpisie o bolidzie, którym będziemy się ścigać. Dodatkowo idąc z duchem prawdziwych regulacji F1 w tym sezonie będzie możliwe korzystanie z koców grzewczych, co oznacza, że będziecie startować na oponach o optymalnej temperaturze.

Zmienne Warunki Pogodowe

Nowinką będą zmienne warunki pogodowe w niedzielnych sesjach wyścigowych. Pogoda będzie nie tylko dostosowana do warunków panujących w kraju, w którym odbędzie się wyścig (przykładowo w Bahrajnie będzie dość gorąco, a na torze SPA w Belgii raczej dość chłodno) ale też dla każdej sesji będziemy przygotowywać trzy odrobinę różne wersje pogodowe, z których samo Assetto Corsa wylosuje jedną na niedzielną sesję wyścigową.

Przykładowo na torze Monza mogą być zdefiniowane następujące trzy rodzaje warunków:

1.Słonecznie, temp. pow. 33C, temp. Asfaltu 45C,
2.Lekk1ie Zachmurzenie, temp. pow. 28C, temp. Asfaltu 39C,
3.Mocne zachmurzenie, temp. pow. 20C, temp. Asfaltu 31C

 

Punktacja Drużynowa i Pakiet Malowań

Specjalnie dla uczestników naszej ligi przygotowaliśmy pakiet najciekawszych malowań oryginalnych teamów F1, które znaleźliśmy w sieci z różnych lat. Wśród nich nie mogło zabraknąć malowania BMW SAUBER z 2009 roku, w którym jeździł Robert Kubica. Dodatkowo Ci z Was, którzy wybiorą to malowanie będą mieli okazje jeździć w kasku Roberta 😉 Poniżej w tabeli informacja jakie malowania zostało zastosowane dla danej drużyny. Do tego wszystkiego dodaliśmy malowania Pirelli do używanych mieszanek.

Punktacja drużynowa będzie prowadzona dla zespołów zgodnie z wybranym podczas rejestracji malowaniem. Warunkiem wzięcia pod uwagę drużyny w klasyfikacji drużynowej jest rejestracja minimum 5 zawodników. Maksymalnie 10 zespołów.

Jeżeli drużyna będzie składała się z większej ilości zawodników punktuje wyłącznie 5-ciu, którzy osiągnęli najlepszy rezultat w wyścigu.

Powyższe zasady mogą ulec zmianie w momencie, gdy już będziemy znali całkowitą ilość zarejestrowanych w lidze zawodników w poszczególnych teamach.

blank

A już w poniedziałek zapraszamy Was na prekwalifikacje na torze Albert Park w Australii!

PLIKI

Pakiet Malowań Teamów F1
malowania należy skopiować do folderu z grą assettocorsa/

Regulamin Ligi

[UPDATE]
Warunkiem potwierdzenia Waszego zgłoszenia do serii F1 jest założenie konta na platformie ALAC oraz dołączenie do naszego serwera Discord
Jeśli zarejestrowałeś się do ligi a nie ma Cię na liście to znaczy, że nie spełniłeś któregoś z warunków. Albo nie założyłeś konta na platformie ALAC, albo nie zgłosiłeś chęci dołączenia do naszego discorda. Samo wejście na discord nie wystarczy.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi