Czym będziemy się ścigać w III sezonie ligi?
Z prawdziwą przyjemnością prezentujemy bolid Lotus Exos 125 Stage 1, którym będziemy się ścigać w III Sezonie blogowej ligi powrotroberta.pl. Po samochodach klasy DTM przenosimy się kilka poziomów wyżej by ścigać się single-seaterami w najwyższej kategorii wyścigowej – F1!
Samochód został przygotowany zgodnie ze specyfikacją FIA dla pojazdów F1 z 2009 roku: silnik Coswortha ma moc 750 koni mechanicznych i pozwala na osiągnięcie obrotów na poziomie 18 000 i to wszystko przy wadze zaledwie 660kg. Cały monkok tego pojazd, podłoga, zawieszenie oraz przednie i tylne skrzydło jest zgodne z przepisami F1 na 2009 rok.
Twórcy Assetto Corsa ze względów licencyjnych (licencję FIA do 2025 roku posiada Codemasters) nie mogli umieścić w podstawowej wersji ani w oficjalnych dodatkach bolidów F1 o współczesnej specyfikacji*, wykorzystali zatem furtkę, którą otworzył im Lotus Cars tworząc Lotusa T125, który był „cywilną” wersją bolidu F1. Różnił się od prawdziwego bolidu tym, że posiadał zwykły rozrusznik oraz miał silnik o mniejszej mocy. Kunos jednak oprócz podstawowej stworzył również wersję „wzbogaconą” pod nazwą Stage 1, która posiada parametry w pełni zgodne ze specyfikacją F1 na 2009 rok.
Dlaczego akurat Lotus?
Sięgnęliśmy właśnie po ten pojazd z kilku przyczyn:
1. Jest w podstawowej wersji Assetto Corsa, a to nie wymaga od uczestników kupowania dodatkowego moda.
2. Bolidy z 2009 roku nie korzystały jeszcze z technologii hybrydowych, dlatego też model ten nie wymaga zarządzania jednostkami ECU, MGU-K, MGU-H.
3. Bolid wykorzystuje za to system DRS, który znamy już z ligi DTM.
4. Bolid przystosowany jest do jazdy na czterech mieszankach opon, a to otwiera pole na ciekawą strategię w wyścigu.
5. Przygotowaliśmy dla Was specjalną paczkę z malowaniami bolidów zgodnymi z tymi z F1 i oponami Pirelli.
Mieszanki opon
W paczce ze skinami przygotowaliśmy również dla Was specjalną nakładkę graficzną Pirelli na opony, dzięki której korzystający z custom shader będą widzieć kolor używanej mieszanki. Do Waszej dyspozycji będą cztery mieszanki:
- Super Soft
Optymalna Temperatura Pracy: 85C-110C
Najszybciej nagrzewająca się ale też najszybciej zużywająca się mieszanka opon. W praktyce wystarcza zaledwie na kilka okrążeń.

- Soft
Optymalna Temperatura Pracy: 105C-125C
Opona miękka, o prawie dwukrotnie większej wytrzymałości niż supersoft. Powinna wystarczyć na kilkanaście okrążeń.

- Medium
Optymalna Temperatura Pracy: 90C-115C
Opona o średniej twardości, bardzo wytrzymała, jednak wolniejsza od swoich poprzedniczek, szczególnie pod koniec swojej żywotności.

- Hard
Optymalna Temperatura Pracy: 110C-135C
Opona twarda, najbardziej wytrzymała dająca jednak zdecydowanie najmniejszą przyczepność ze wszystkich mieszanek. Jednak przy odpowiednim stylu jazdy, pod koniec wyścigu przy niskim obciążeniu paliwem może pozwolić na uzyskiwanie bardzo konkurencyjnych czasów.

Możliwości ustawień samochodu
Do rywalizacji w lidze F1 postanowiliśmy zastosować częściowo otwarty setup. Możliwe będzie ustawienie następujących parametrów bolidu:
- BB – Balans Hamulców
- TC – Poziom Kontroli Trakcji
- Mieszanki i ciśnienia opon
- Przednie Skrzydło
- Tylne Skrzydło
Malowania Bolidów
Specjalnie dla uczestników blogowej ligi powrotroberta.pl przygotowaliśmy wyjątkową paczkę malowań, na którą składają się najlepsze w naszej ocenie dostępne w sieci malowania bolidów z różnych lat, na dodatek wzbogaciliśmy ją o wspomniane już wcześniej malowania opon Pirelli. Oto co w niej znajdziecie:


Zapisy, Zasady Ligi, Warunki ścigania
O tym wszystkim napiszemy już w przyszłym tygodniu! Przygotujcie się na kilka niespodzianek!
Dzisiaj pierwsza z nich: serwer testowy ligi powrotroberta.pl – Liga F1 – powered by ALAC.pl. Hasło do serwera takie jak zwykle, “robertapowrot“.
Krótka ściąga najpotrzebniejszych plików.
Obowiązkowa paczka: https://drive.google.com/file/d/1VC4d48U5bFCuFhMbUFsk45lDz7qAmJ6l/view?usp=sharing
Obowiązkowy klient RealPenalty
Tor (Testy 1): Mugello
Live-Timing
Zapis czasów: http://stats1.alac.pl
Discord Ligi: http://www.discord.alac.pl
fot.: MG
ALAC Team






