KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

reveal

Liga Assetto Corsa – Sezon III – odkrywamy karty

Czym będziemy się ścigać w III sezonie ligi?

Z prawdziwą przyjemnością prezentujemy bolid Lotus Exos 125 Stage 1, którym będziemy się ścigać w III Sezonie blogowej ligi powrotroberta.pl. Po samochodach klasy DTM przenosimy się kilka poziomów wyżej by ścigać się single-seaterami w najwyższej kategorii wyścigowej –  F1!

Samochód został przygotowany zgodnie ze specyfikacją FIA dla pojazdów F1 z 2009 roku: silnik Coswortha ma moc 750 koni mechanicznych i pozwala na osiągnięcie obrotów na poziomie 18 000 i to wszystko przy wadze zaledwie 660kg. Cały monkok tego pojazd, podłoga, zawieszenie oraz przednie i tylne skrzydło jest zgodne z przepisami F1 na 2009 rok.

Twórcy Assetto Corsa ze względów licencyjnych (licencję FIA do 2025 roku posiada Codemasters) nie mogli umieścić w podstawowej wersji ani w oficjalnych dodatkach bolidów F1 o współczesnej specyfikacji*, wykorzystali zatem furtkę, którą otworzył im Lotus Cars tworząc Lotusa T125, który był „cywilną” wersją bolidu F1. Różnił się od prawdziwego bolidu tym, że posiadał zwykły rozrusznik oraz miał silnik o mniejszej mocy. Kunos jednak oprócz podstawowej stworzył również wersję „wzbogaconą” pod nazwą Stage 1, która posiada parametry w pełni zgodne ze specyfikacją F1 na 2009 rok.

Dlaczego akurat Lotus?
Sięgnęliśmy właśnie po ten pojazd z kilku przyczyn:

1. Jest w podstawowej wersji Assetto Corsa, a to nie wymaga od uczestników kupowania dodatkowego moda.
2. Bolidy z 2009 roku nie korzystały jeszcze z technologii hybrydowych, dlatego też model ten nie wymaga zarządzania jednostkami ECU, MGU-K, MGU-H.
3. Bolid wykorzystuje za to system DRS, który znamy już z ligi DTM.
4. Bolid przystosowany jest do jazdy na czterech mieszankach opon, a to otwiera pole na ciekawą strategię w wyścigu.
5. Przygotowaliśmy dla Was specjalną paczkę z malowaniami bolidów zgodnymi z tymi z F1 i oponami Pirelli.

Mieszanki opon
W paczce  ze skinami przygotowaliśmy również dla Was specjalną nakładkę graficzną Pirelli na opony, dzięki której korzystający z custom shader będą widzieć kolor używanej mieszanki. Do Waszej dyspozycji będą cztery mieszanki:

  1. Super Soft
    Optymalna Temperatura Pracy: 85C-110C
    Najszybciej nagrzewająca się ale też najszybciej zużywająca się mieszanka opon. W praktyce wystarcza zaledwie na kilka okrążeń.
  2. Soft
    Optymalna Temperatura Pracy: 105C-125C
    Opona miękka, o prawie dwukrotnie większej wytrzymałości niż supersoft. Powinna wystarczyć na kilkanaście okrążeń.
  3. Medium
    Optymalna Temperatura Pracy: 90C-115C
    Opona o średniej twardości, bardzo wytrzymała, jednak wolniejsza od swoich poprzedniczek, szczególnie pod koniec swojej żywotności.
  4. Hard
    Optymalna Temperatura Pracy: 110C-135C
    Opona twarda, najbardziej wytrzymała dająca jednak zdecydowanie najmniejszą przyczepność ze wszystkich mieszanek. Jednak przy odpowiednim stylu jazdy, pod koniec wyścigu przy niskim obciążeniu paliwem może pozwolić na uzyskiwanie bardzo konkurencyjnych czasów.

Możliwości ustawień samochodu

Do rywalizacji w lidze F1 postanowiliśmy zastosować częściowo otwarty setup. Możliwe będzie ustawienie następujących parametrów bolidu:

  1. BB – Balans Hamulców
  2. TCPoziom Kontroli Trakcji
  3. Mieszanki i ciśnienia opon
  4. Przednie Skrzydło
  5. Tylne Skrzydło

 Malowania Bolidów

Specjalnie dla uczestników blogowej ligi powrotroberta.pl przygotowaliśmy wyjątkową paczkę malowań, na którą składają się najlepsze w naszej ocenie dostępne w sieci malowania bolidów z różnych lat, na dodatek wzbogaciliśmy ją o wspomniane już wcześniej malowania opon Pirelli. Oto co w niej znajdziecie:


Zapisy, Zasady Ligi, Warunki ścigania

O tym wszystkim napiszemy już w przyszłym tygodniu! Przygotujcie się na kilka niespodzianek!
Dzisiaj pierwsza z nich: serwer testowy ligi powrotroberta.pl – Liga F1 – powered by ALAC.pl. Hasło do serwera takie jak zwykle, “robertapowrot“.

 

Krótka ściąga najpotrzebniejszych plików.
Obowiązkowa paczka: https://drive.google.com/file/d/1VC4d48U5bFCuFhMbUFsk45lDz7qAmJ6l/view?usp=sharing
Obowiązkowy klient RealPenalty
Tor (Testy 1): Mugello
Live-Timing
Zapis czasów: http://stats1.alac.pl
Discord Ligi: http://www.discord.alac.pl

fot.: MG
ALAC Team

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi