KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
Robert Kubica Bahrajn

Kubica wyklucza DTM, ale z LMP2 też nic pewnego



W rozmowie z Autosportem Robert Kubica mówi, że w tym roku skupia się głównie na swojej roli w F1, a z jego słów można wywnioskować, że nie jest pewny jego program w WEC.

Kubica wykluczył swój powrót do serii DTM, która od sezonu 2021 przejdzie na używanie samochodów GT3 z lekkimi modyfikacjami.

“Mam pozycję kierowcy rezerwowego i testowego w Alfie Romeo, a kiedy jeździsz w mojej sytuacji samochodem F1, nie masz wiele czasu na adaptację. Wskakuję do samochodu co 2-3 miesiące i mam piątkowy trening czy pół dnia testowego do zaadaptowania się jak najszybciej to możliwe by dać cenny feedback moim inżynierom i zespołowi” – mówi Kubica.

“GT3 to dobre ściganie, ale to zupełnie inny sposób jazdy. Gdybym miał jeździć autami GT, potrzebowałbym więcej czasu na adaptację” – dodaje Polak.

Robert dość otwarcie mówi, że bolidy LMP2 są czymś, co może mu pasować jeżeli chodzi o jazdę i dotychczasowe doświadczenia.



“To jeden z powodów, dla których jestem na Daytonie w aucie LMP2. Jest to kategoria, która oferuje wysoki docisk aerodynamiczny samochodów, które są bardziej podobne do F1. Jestem tu by je poznać i się ich nauczyć” – mówi Robert.

Jak pisze Autosport, Kubica miał kontakt z wieloma zespołami LMP2 w sprawie jazdy w WEC w 2021 roku.

“Jeżeli będę miał szansę na jazdę w długich dystansach, zdecydowanie chciałbym to robić. Pracowałem trochę nad tym. Prawdopodobnie LMP2 jest obecnie moim głównym celem i kategorią, w której będę chciał się ścigach jeżeli będzie to możliwe” – stwierdza Kubica. Zapytany o ewentualną jazdę w Hypercarach w 2023 roku, odpowiada, że nie wybiega tak daleko w przyszłość.

Co ciekawe, Robert umniejsza szanse swojego ścigania w pełnym sezonie w WEC lub European Le Mans Series w tym roku, których starty niebawem nastąpią. Wraca przy tym uwagę na swoją rolę w Alfa Romeo Racing ORLEN.

“Jestem zaangażowany w Alfa Romeo Racing ORLEN więc mam swoją pracę na ten rok. Pamiętam to, co stało się w ubiegłym roku z pandemią, kiedy nie było łatwo połączyć dwie serie i skupić się na nich” – mówi Robert.

Źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi