KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

Daytona 24h: Kubica jednym z czterech “platynowych” kierowców w LMP2, WRT potwierdza WEC



Znamy już oficjalnie składy poszczególnych ekip na Roar before Daytona 24h, a tym samym na sam wyścig, choć w niektórych przypadkach nie wszyscy zawodnicy, którzy pojadą, widnieją na liście.

Robert Kubica jest oczywiście kierowcą z najwyższą kategorią FIA w swoim zespole High Class Racing. Zgodnie z osiągnięciami, wynikami i seriami, w których startował dany zawodnik federacja przyznaje kategorie kierowcom. Co ciekawe, na liście zgłoszeń nie widnieje nazwisko Ferdinanda Habsburga (kategoria Gold), a jedynie Anders Fjordbach (kategoria Silver) i Dennis Anderson (kategoria Bronze).

Oto składy innych zespołów:

LMP2 Daytona 24h

Tower Motorsports by Starworks – Jest to doświadczona ekipa, mająca na koncie starty w 24h Le Mans czy WEC w 2012 roku. Od 2014 roku z przerwą na 2018 rok, startuje w IMSA i 24h Daytona. W ubiegłym roku zajęli 4. miejsce w LMP2, jadąc w składzie Ryan Dalziel, John Farano, David Heinemeier Hansson i Nicolas Lapierre. W tym roku ten skład się zmieni, a zobaczymy w nim Farano (Bronze), Gabriela Aubry (Gold), Tima Bureta (Silver) i Matthieu Vaxiviere (Gold).



WIN Autosport – To nowy zespół, stworzony przez Stevena Thomasa (B), znanego z IMSA Prototype Challenge. Pojedzie on wspólnie z Tristanem Nunezem (G), debiutującym w LMP2 oraz Thomasem Merrillem (B) oraz Mattem Bellem (S).

Era Motorsport – Zespół ten powstał w 2018 roku. Jego skład stanowią Kyle Tilley (S), Dwight Merriman (B), Ryan Dalziel (G) i Paul – Loup Chatin (G). W ubiegłym roku zajęli oni 3. miejsce w kategorii LMP2 w Daytona 24h.

Racing Team Nederlans – To z pewnością jeden z faworytów rywalizacji. Działający od 2017 roku zespół, założony przez Jana Lammersa zajął 4. miejsce w klasyfikacji LMP2 w minionym sezonie WEC. W Daytona 24h pojadą w jego barwach Giedo van der Garde (P), Job van Uitert (G), Frits van Eerd (B) i Charles Milesi (S).

Cetilar Racing – To włoski zespół, założony w 2017 roku i startujący regularnie w 24h Le Mans. Najlepszy wynik osiągnęli w debiucie, zajmując 7. miejsce w LMP2. Potem byli na 11, 13 i 10. pozycji. W jego barwach pojadą Roberto Lacorte (B), Andrea Belicchi (G), Giorgio Sernagiotto (S) i znany z F2 Antonio Fuoco (G).

RWR Eurasia – To jeden z najbardziej zasłużonych zespołów w stawce, od wielu lat osiągający sukcesy w prototypach i autach GT. Ligierem w jej barwach pojadą Salih Yoluc (B), Cody Ware i zwycięzca Daytona 500 sprzed 3 lat, Austil Dillon (G).



PR1 Mathiasen Motorsports – To ekipa, która zajęła 2. miejsce w Daytona 24h w ubiegłym roku. Jeden z najbardziej doświadczonych zespołów w stawce istnieje od 1990 roku. W tym czasie wygrał blisko 50 mistrzostw w różnych seriach. W 2010 roku dołączył do American Le Mans Series. W jego barwach pojadą Nicolas Lapierre (P), Mikkel Jensen (S), Scott Huffaker (S) oraz Ben Keating (B – pojedzie też w zespole TF SPort w klasie GT Daytona).

DragonSpeed – Ta ekipa wystawi dwa składy i oba będą mocnymi kandydatami do zwycięstwa. DragonSpeed to ekipa założona w 2007 roku, uczestnicząca od 2016 roku w European Le Mans Series a od 2018 roku w WEC – najpierw w LMP1, a następnie LMP2. W ubiegłym roku to właśnie ten zespół wygrał 24h Daytona. Pierwszy skład będą stanowić Garret Grist (S), Ben Hanley (G), Rob Hodes (B) i Rinus Veekay (G), a drugi Devlin DeFrancesco (S), Eric Lux (B), Christopher Mies (P) i Fabian Schiller (S).

W DPi

 

W najwyższej kategorii wyścigu Daytona Prototype International zobaczymy 7 załóg – cztery w Cadillacach, dwie w Acurach i jedna w Maździe. Tam kierowców “Platynowych” jest aż 21 na ogłoszonych 26 (5 pozostałych to kategoria Gold). W innych kategoriach pojedzie 24 kierowców z kategorią Platinum (m.in. Nicky Catsburg, Timo Glock, Nick Tandy, Augusto Farfus, Philipp Eng, Bruno Spengler czy James Calado). Łącznie zatem we wszystkich kategoriach pojedzie w tym wyścigu 49 “platynowych” kierowców spośród 171 wszystkich z tej kategorii na świecie. To świadczy o tym, jak mocno obsadzony jest 24h Daytona.

Mamy tam takie nazwiska jak Marcus Ericsson, Kevin Magnussen, Sebastien Bourdais, Loic Duval, Felipe Albuquerque, Alexander Rossi, Helio Castroneves, Felipe Nasr, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Mike Rockenfeller, Oliver Jarvis czy Juan Pablo Montoya.



WEC ogłasza

 

Seria podała dziś listę zgłoszeń do nowego sezonu i tak, jak można było się spodziewać, jest na niej zespół WRT, w którym może pojechać Robert Kubica, wspólnie z Ferdinandem Habsburgiem. Już dziś ogłoszono, że jednym z kierowców ekipy będzie Robin Frijns, a zatem kierowca, który jeździł w ostatnich latach w DTM. Kolejni zawodnicy zostaną ogłoszeni później.

W kategorii Hypercarów pojedzie 5 aut, w LMP2 11, w LMGTE Pro 4, a w LMGTE 13. Oto lista zgłoszeń do kategorii LMP1 i LMP2:

Hypercary:
Toyota Gazoo Racing (Toyota GR010 HYBRID): Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima, Brendon Hartley
Toyota Gazoo Racing (Toyota GR010 HYBRID): Mike Conway, Jose Maria Lopez, Kamui Kobayashi
Alpine Endurance Team (Alpine): Nicolas Lapierre, André Negrao
Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG 007): Pipo Derani
Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG 007): TBC
ByKolles (PMC Project): TBC

LMP2:
Richard Mille Racing (Oreca 07): Beitske Visser, Sophia Flörsch, Tatiana Calderon
Realteam Racing (Oreca 07): Esteban Garcia, Norman Nato, Loïc Duval
United Autosports (Oreca 07): Phil Hanson, Fabio Scherer, Filipe Albuquerque
Jota Sport (Oreca 07): Sean Gelael, Tom Blomqvist, Stoffel Vandoorne
Jota Sport (Oreca 07): Roberto Gonzalez, Anthony Davidson, Antonio Felix da Costa
Racing Team Nederland (Oreca 07): Giedo van der Garde, Frits van Eerd, Job van Uitert
Inter Europol Competition (Oreca 07): Renger van der Zande, Alex Brundle, Kuba Smiechowski
WRT (Oreca 07): BTC
ARC Bratislava (Oreca 07): Miro Konopka
High Class Racing (Oreca 07): Anders Fjordbach, Dennis Andersen, Jan Magnussen
DragonSpeed (Oreca 07): Juan Pablo Montoya, Ben Hanley, Henrik Hedman



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi