Naszych ligowiczów iRacing i nie tylko chcę zaprosić w najbliższy wtorek do udziału w dodatkowym eventcie, skierowanym przede wszystkim na zabawę. A najciekawsze jest to, że nikt nie wie, na jakich zasadach nasz pierwszy wyścig się odbędzie. Dziś również pytanie o przyszłość naszych lig.
Główne
1. Pojedziemy 2 wyścigi – oba we wtorek, 19 stycznia – pierwszy około 20:15, drugi około 21:20.
2. Pierwszy wyścig to wyścig z wykorzystaniem w pełni darmowego contentu na iRacing – Mazdy MX-5, Radical SR8 oraz darmowych torów.
3. Drugi wyścig odbędzie się na torze Legacy Daytona Road Course, a jeździć będziemy w nim bolidem LMP2 (Dallara P217) oraz sześcioma autami GT3: BMW M4 GT3, Mercedesem-AMG GT3, Porsche 911 GT3 Cup, Audi R8 LMS GT3, Ferrari 488 GT3 i Lamborghini Huracan GT3 Evo. Wyścig składał będzie się z 15 minut treningu, 5 minut kwalifikacji i 100 minut jazdy. Warunki: 20 maja 2020, godz. 7:30, Starting track state 100%. Start lotny, dozwolone 40 incydentów, po przekroczeniu 30 incydentów kara przejazdu przez boksy.
4. Zasady rozgrywania pierwszego wyścigu zostaną rozlosowane przed jego rozpoczęciem zgodnie z poniższymi wariantami.
Warianty
Całe wydarzenie rozpocznie się o godz. 20:00 na blogowym Twitchu i YouTube. Zaczniemy od wylosowania zasad rozgrywania wyścigu – czym jedziemy, po czym jedziemy, kiedy i według jakich zasad. Jakie są zatem opcje?
1. Czym jedziemy?
a) Multiclass: Mazda MX-5, Radical SR8
2. Na jakim torze jedziemy?
Okayama Full
Laguna Seca
Oulton Park
Tsukuba Circuit
3. Długość wyścigu?
a) Endurance: 5 minut treningu, 5 minut kwalifikacji, 50 minut wyścigu
b) Normal: 30 minut: 20 minut treningu, 10 minut kwalifikacji samotnie, 30 minut wyścigu
c) Sprint: 15 minut: 20 minut treningu, 25 minut wspólnych kwalifikacji, 15 minut wyścigu
4. Pora dnia?
a) Rano
b) Południe
c) Popołudnie
d) Noc (dotyczy tylko wyścigu 1)
5. Zasady?
a) Czyścioch – Po osiągnięciu 4 incydentów, zawodnik będzie musiał udać się na przymusową karę przejazdu bez boksy (start lotny) – dotyczy tylko 2. wyścigu.
b) No damage – wyłączamy uszkodzenia aut, limit incydentów ustalamy na 50.
c) Pit master – Ustalamy ilość paliwa na 1/3 potrzebną do przejechania danego dystansu. Od kierowcy zależy kiedy zjedzie po resztę i ile zatankuje.
Po co?
Ma to być luźna pojeżdżawka w fajnej atmosferze. Wiem, że niektóre warianty mogą powodować konflikty, ale przede wszystkim chodzi tu o zabawę.
Jeżeli macie jeszcze jakieś pomysły na urozmaicenie takich wyścigów, zapraszam do zgłaszania ich w komentarzach!
Jak dołączyć?
Najłatwiej będzie włączyć blogowego Twitcha o godz. 20:00 – tylko tam będzie można poznać zasady wyścigu, który zostanie utworzony tuż po zakończeniu losowań pod nazwą „Special Event powrotroberta.pl”. Hasło do niego będzie brzmiało „powrotroberta”. Decyduje kolejność zgłoszeń. Limit miejsc pojawi się tylko w przypadku wylosowania jednocześnie wariantu „sprint” i „pitmaster” w jednym wyścigu.
Pamiętajcie o standardowych zasadach rozgrywania naszych rund. Do zobaczenia we wtorek, 19 stycznia o 20:00 na blogowym Twitchu.
Co z ligami?
Po moich ostatnich ogłoszeniach związanych z terminarzem i warunkami rozgrywania naszych 4 lig iRacing, pojawiły się głosy, by rozdzielić ligę Mazdy i ligi LMP2 i GT3 i jeździć co 3 tygodnie. Z pewnością nie jest to dobre rozwiązanie dla tych, którzy jeżdżą tylko w jednej lidze, ale tych, którzy chcieliby jechać w jednej lub dwóch ligach, można zrozumieć.
Jednocześnie rzadsze rozgrywanie naszych lig, pozwoliłoby na utrzymanie naszych treningów przed kolejnymi rundami (wtorek po zakończeniu Finału A – w ten sposób członkowie danej ligi mogliby jeździć w 2 z 3 tygodniu danymi autami na ligowym torze) oraz dawnych godzin rozgrywania lig. Dlatego zwracam się do uczestników naszych lig z pytaniem:
Jakie mają być terminy rozgrywania naszych lig iRacing?
Są 4 ligi: - Mazdy - F3 - LMP2 i GT3 (jadą wspólnie). Pierwotna propozycja mówiła, by połączyć rundy ligi Mazdy z LMP2 i GT3 (godz. 20:00 Finały C i B ligi Mazdy, godz. 20:50 finał A ligi Mazdy, godz. 22:00 Ligi LMP2 i GT3). Możemy zmienić to i rozgrywać ligi oddzielnie, a zatem liga Mazdy w jeden wtorek, w kolejny liga F3, a w następny ligi LMP2 i GT3. Po każdej z lig byłby trening przed kolejną.
Share your Results: