Spa iracing

Blogowy event specjalny #3 – będzie „No damage”



Naszych ligowiczów iRacing i nie tylko chcę zaprosić dziś do udziału w dodatkowym eventcie, skierowanym przede wszystkim na zabawę. A najciekawsze jest to, że nikt nie wie, na jakich zasadach nasze eventy się odbędą, choć pewne jest, że w jednym z wyścigów pojedziemy „No damage”.

Główne

 

1. Pojedziemy 2 wyścigi – oba we wtorek, 12 stycznia – pierwszy około 20:40, drugi około 21:45.
2. Pierwszy wyścig to wyścig z wykorzystaniem w pełni darmowego contentu na iRacing – Mazdy MX-5 oraz darmowych torów.
3. Drugi wyścig – będzie z wykorzystaniem contentu darmowego i płatnego, ale tylko takiego, który był wykorzystywany w naszej lidze F3 iRacing. Będzie to wyścig bolidów F3, ale może się zdarzyć, że zostanie to wyścig multiclass – wówczas pojedziemy: Mazdą, F3, Formułą Renault 3.5 oraz Ferrari 488 GT3.
4. Zasady rozgrywania poszczególnych wyścigów zostaną rozlosowane przed ich rozpoczęciem zgodnie z poniższymi wariantami. Jeżeli w pierwszym wyścigu nie wylosujemy „no damage”, to pojedziemy w tym trybie w drugim wyścigu.



Warianty

 

Całe wydarzenie rozpocznie się o godz. 20:30 na blogowym Twitchu i YouTube. Zaczniemy od wylosowania zasad rozgrywania wyścigów – czym jedziemy, po czym jedziemy, kiedy i według jakich zasad. Jakie są zatem opcje?

1. Czym jedziemy? (dotyczy tylko 2. wyścigu)

a) Single Class F3
b) Multiclass (Mazda MX-5, Ferrari 488 GT3, F3, FR 3.5)

2. Na jakim torze jedziemy?
Summit Point Raceway
Charlotte Motor Speedway – Roval (tylko 2 wyścig)
Okayama Full
Laguna Seca
Oulton Park (Tylko 1 wyścig)
Monza (tylko wyścig 2)
Spa (tylko wyścig 2)

3. Długość wyścigu?
a) Endurance: 5 minut treningu, 5 minut kwalifikacji, 50 minut wyścigu
b) Normal: 30 minut: 20 minut treningu, 10 minut kwalifikacji samotnie, 30 minut wyścigu
c) Sprint: 15 minut: 20 minut treningu, 25 minut wspólnych kwalifikacji, 15 minut wyścigu

4. Pora dnia?
a) Rano
b) Południe
c) Popołudnie
d) Noc (dotyczy tylko wyścigu 1)



5. Zasady?
a) Czyścioch – Po osiągnięciu 4 incydentów, zawodnik będzie musiał udać się na przymusową karę przejazdu bez boksy (start lotny) – dotyczy tylko 2. wyścigu.
b) No damage – wyłączamy uszkodzenia aut, limit incydentów ustalamy na 50.
c) Pit master – Ustalamy ilość paliwa na 1/3 potrzebną do przejechania danego dystansu. Od kierowcy zależy kiedy zjedzie po resztę i ile zatankuje.

Po co?

 

Ma to być luźna pojeżdżawka w fajnej atmosferze. Wiem, że niektóre warianty mogą powodować konflikty, ale przede wszystkim chodzi tu o zabawę.

Jeżeli macie jeszcze jakieś pomysły na urozmaicenie takich wyścigów, zapraszam do zgłaszania ich w komentarzach!

Jak dołączyć?

Najłatwiej będzie włączyć blogowego Twitcha o godz. 20:30 – tylko tam będzie można poznać zasady wyścigu, który zostanie utworzony tuż po zakończeniu losowań pod nazwą „Special Event powrotroberta.pl”. Hasło do niego będzie brzmiało „powrotroberta”. Decyduje kolejność zgłoszeń. Limit miejsc pojawi się tylko w przypadku wylosowania jednocześnie wariantu „sprint” i „pitmaster” w jednym wyścigu.

Pamiętajcie o standardowych zasadach rozgrywania naszych rund. Do zobaczenia we wtorek, 12 stycznia o 20:30 na blogowym Twitchu.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1- 25 lutego

Urodził się Tony Brooks, wicemistrz świata z 1959 roku i 3. zawodnik sezonu 1958. Zaliczył 38 startów w F1, wygrał 6 razy, 3 razy startował z pole position, zaliczył 3 najszybsze okrążenia i 10 razy stanął na podium.

Urodził się Francois Cevert, trzeci zawodnik sezonu 1971. Zaliczył 46 startów, 1 zwycięstwo, 2 najszybsze okrążenia i 13 podiów.

Archiwum