KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

“Zrobili to!” Tak wyglądało GP Abu Zabi w wykonaniu Norrisa



Świetna atmosfera, ciśnięcie przez większość wyścigu i pewne 3. miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Przyjemnie słucha się komunikacji radiowej Lando Norrisa z Grand Prix Abu Zabi.

Przed startem Lando Norris otrzymał tylko informację o oponach, na których startują jego rywale oraz życzenia udanego wyścigu.

Norris startuje dobrze i spokojnie i broni skutecznie 4. miejsca. Przez pierwsze okrążenia bardzo blisko niego jedzie Alex Albon.

Na 3. kółku inżynier informuje go, że jest możliwe użycie systemu DRS. Okrążenie później Norris pyta o przewagę nad Albonem i otrzymuje informację, że pół sekundy. Dwa okrążenia później inżynier sam poda mu tę stratę. “Albon ma prawdopodobnie lepsze tempo wyścigowe” – zgłasza Norris.

“Za Albonem jest Carlos, strata to 3,5 sekundy. Za nimi jest Kvyat. Robisz dobrą robotę” – powiedział inżynier. Chwilę potem Norris zostaje wyprzedzony przez Albona. “Jest OK, rób to co robisz, jesteś szybszy od tych z tyłu” – mówi inżynier.



“Maksymalne tempo na plan A” – dodaje inżynier na 6. kółku, Lando potwierdza. Dwa kółka później inżynier ponownie motywuje kierowcę, mówiąc, że wykonuje bardzo dobrą pracę. Dostanie też sugestię hamowania nieco później w zakręcie 5. Jest też raport z aktualnej sytuacji na torze.

Gdy dochodzi do awarii samochodu Sergio Pereza, Norris otrzymuje o tym informację i są mu przekazywane instrukcje dotyczące ustawień. Lando pyta, czy zjeżdżają. Po dłuższej chwili otrzymuje potwierdzenie.

“Tak tak, zejdzie im trochę, Zjeżdżajmy!” – mówi kierowca.

“Może być blisko z Renault na wyjeździe” – informuje go po postoju inżynier. I rzeczywiście dochodzi do walki z Ricciardo. “Było bardzo blisko, nie wiedziałem kto był z przodu na linii” – zgłasza Norris, który został za Renault. Inżynier ostrzega go przed olejem na linii wyścigowej w końcówce wyścigu. Jest proszony by uważał na samochód Pereza stojący na torze.

Inżynier podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa informuje Norrisa o sytuacji wyścigowej i oponach poszczególnych kierowców. Jest informowany, że Ricciardo będzie musiał jeszcze zjeżdżać więc nie ma potrzeby się z nim ścigać. “Powinniśmy być szybsi od niego, ale nie chcemy zniszczyć opon bez DRSu. Jedź z głową bo przed nami długi wyścig na tych oponach” – dodaje inżynier.

Pod koniec neutralizacji Lando jest proszony o zmianę ustawień, są mu też przypominane procedury.

Dwa kółka po wznowieniu Norris dostaje informację o dostępności systemu DRS.

Na 18. okrążeniu Norris słyszy: “Jeżeli wyprzedzimy Ricciardo, to nasz wyścig będzie łatwiejszy”.

Na 21. kółku inżynier informuje Norrisa o sytuacji na torze oraz w bolidzie, pytając, jak tempo. “Nie jestem w stanie wyprzedzić Ricciardo na torze więc po prostu robię wszystko byśmy dojechali na tych oponach do końca” – mówi Norris.

9 okrążeń później inżynier mówi: “Nadal tu jesteśmy. Jakie jest tempo?”. Norris odpowiada, że niezłe, mógłby jechać 2-3 dziesiąte szybciej, ale czeka co zrobi kierowca z przodu. “Ricciardo może mieć niebawem problemy z oponami” – odpowiada inżynier.

Na 34. kółku Lando otrzymuje sugestię zmiany ustawień oraz informację o aktualnej sytuacji na torze.



“Skup się na wyjściu z 14. zakrętu, używaj mniej wewnętrznego krawężnika” – mówi inżynier na 37. kółku.

Dwa okrążenia później Norris zgłasza, że Ricciardo mocno przyblokował opony więc może zjechać do boksów. To się potwierdza. Gdy Australijczyk wyjedzie z boksów, inżynier poleca Norrisowi podniesienie tempa i utrzymanie się na 5. miejscu. “Wszystkie okna samochodu bezpieczeństwa są otwarte”.

“Uważaj na uślizgi tyłu” – dodaje inżynier na 41. okrążeniu. Inżynier na 11 okrążeń przed końcem będzie przypominam Norrisowi by cisnąć, ale Anglik powie, że wszystko rozumie. Kółko później inżynier zasugeruje Norrisowi zmianę ustawień oraz poleci unikanie jakichkolwiek wybojów.

“Świetna robota chłopie, brawo. Carlos ukończył na 6. miejscu. To oznacza 3. miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Brawo, świetna robota, mamy to ku*wa! Świetnie! Gratulacje dla wszystkich, mechanikom, wszystkim w MTC. Nie poddaliśmy się, wydarliśmy to w ostatnim wyścigu. Dzięki wszystkim, brawa. Oczywiście Carlos to były bardzo przyjemne 2 lata. Dzięki za nauczenie mnie kilku rzeczy. Do zobaczenia nad morzem, podczas gry w golfa. Powodzenia w kolejnym kroku” – powiedział Norris. Otrzymał też gratulacje od Andreasa Seidla.

Po chwili połączył się z nim Carlos Sainz, który również mu gratulował i dziękował. “Gracias, gracias, do kolejnego sezonu” – powiedział Lando.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi