Świetna atmosfera, ciśnięcie przez większość wyścigu i pewne 3. miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Przyjemnie słucha się komunikacji radiowej Lando Norrisa z Grand Prix Abu Zabi.
Przed startem Lando Norris otrzymał tylko informację o oponach, na których startują jego rywale oraz życzenia udanego wyścigu.
Norris startuje dobrze i spokojnie i broni skutecznie 4. miejsca. Przez pierwsze okrążenia bardzo blisko niego jedzie Alex Albon.
Na 3. kółku inżynier informuje go, że jest możliwe użycie systemu DRS. Okrążenie później Norris pyta o przewagę nad Albonem i otrzymuje informację, że pół sekundy. Dwa okrążenia później inżynier sam poda mu tę stratę. “Albon ma prawdopodobnie lepsze tempo wyścigowe” – zgłasza Norris.
“Za Albonem jest Carlos, strata to 3,5 sekundy. Za nimi jest Kvyat. Robisz dobrą robotę” – powiedział inżynier. Chwilę potem Norris zostaje wyprzedzony przez Albona. “Jest OK, rób to co robisz, jesteś szybszy od tych z tyłu” – mówi inżynier.
“Maksymalne tempo na plan A” – dodaje inżynier na 6. kółku, Lando potwierdza. Dwa kółka później inżynier ponownie motywuje kierowcę, mówiąc, że wykonuje bardzo dobrą pracę. Dostanie też sugestię hamowania nieco później w zakręcie 5. Jest też raport z aktualnej sytuacji na torze.
Gdy dochodzi do awarii samochodu Sergio Pereza, Norris otrzymuje o tym informację i są mu przekazywane instrukcje dotyczące ustawień. Lando pyta, czy zjeżdżają. Po dłuższej chwili otrzymuje potwierdzenie.
“Tak tak, zejdzie im trochę, Zjeżdżajmy!” – mówi kierowca.
“Może być blisko z Renault na wyjeździe” – informuje go po postoju inżynier. I rzeczywiście dochodzi do walki z Ricciardo. “Było bardzo blisko, nie wiedziałem kto był z przodu na linii” – zgłasza Norris, który został za Renault. Inżynier ostrzega go przed olejem na linii wyścigowej w końcówce wyścigu. Jest proszony by uważał na samochód Pereza stojący na torze.
Inżynier podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa informuje Norrisa o sytuacji wyścigowej i oponach poszczególnych kierowców. Jest informowany, że Ricciardo będzie musiał jeszcze zjeżdżać więc nie ma potrzeby się z nim ścigać. “Powinniśmy być szybsi od niego, ale nie chcemy zniszczyć opon bez DRSu. Jedź z głową bo przed nami długi wyścig na tych oponach” – dodaje inżynier.
Pod koniec neutralizacji Lando jest proszony o zmianę ustawień, są mu też przypominane procedury.
Dwa kółka po wznowieniu Norris dostaje informację o dostępności systemu DRS.
Na 18. okrążeniu Norris słyszy: “Jeżeli wyprzedzimy Ricciardo, to nasz wyścig będzie łatwiejszy”.
Na 21. kółku inżynier informuje Norrisa o sytuacji na torze oraz w bolidzie, pytając, jak tempo. “Nie jestem w stanie wyprzedzić Ricciardo na torze więc po prostu robię wszystko byśmy dojechali na tych oponach do końca” – mówi Norris.
9 okrążeń później inżynier mówi: “Nadal tu jesteśmy. Jakie jest tempo?”. Norris odpowiada, że niezłe, mógłby jechać 2-3 dziesiąte szybciej, ale czeka co zrobi kierowca z przodu. “Ricciardo może mieć niebawem problemy z oponami” – odpowiada inżynier.
Na 34. kółku Lando otrzymuje sugestię zmiany ustawień oraz informację o aktualnej sytuacji na torze.
“Skup się na wyjściu z 14. zakrętu, używaj mniej wewnętrznego krawężnika” – mówi inżynier na 37. kółku.
Dwa okrążenia później Norris zgłasza, że Ricciardo mocno przyblokował opony więc może zjechać do boksów. To się potwierdza. Gdy Australijczyk wyjedzie z boksów, inżynier poleca Norrisowi podniesienie tempa i utrzymanie się na 5. miejscu. “Wszystkie okna samochodu bezpieczeństwa są otwarte”.
“Uważaj na uślizgi tyłu” – dodaje inżynier na 41. okrążeniu. Inżynier na 11 okrążeń przed końcem będzie przypominam Norrisowi by cisnąć, ale Anglik powie, że wszystko rozumie. Kółko później inżynier zasugeruje Norrisowi zmianę ustawień oraz poleci unikanie jakichkolwiek wybojów.
“Świetna robota chłopie, brawo. Carlos ukończył na 6. miejscu. To oznacza 3. miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Brawo, świetna robota, mamy to ku*wa! Świetnie! Gratulacje dla wszystkich, mechanikom, wszystkim w MTC. Nie poddaliśmy się, wydarliśmy to w ostatnim wyścigu. Dzięki wszystkim, brawa. Oczywiście Carlos to były bardzo przyjemne 2 lata. Dzięki za nauczenie mnie kilku rzeczy. Do zobaczenia nad morzem, podczas gry w golfa. Powodzenia w kolejnym kroku” – powiedział Norris. Otrzymał też gratulacje od Andreasa Seidla.
Po chwili połączył się z nim Carlos Sainz, który również mu gratulował i dziękował. “Gracias, gracias, do kolejnego sezonu” – powiedział Lando.