KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Beat Zehnder

Zehnder o zakażeniach koronawirusem w Alfie w sezonie 2020



3242 testy na obecność koronawirusa przeprowadzono w sezonie 2020 w zespole Alfy Romeo Racing ORLEN. Lawirowanie między kwarantannami, przepisami różnych krajów, a nawet szwajcarskich kantonów nie było łatwe o czym mówi menadżer i dyrektor sportowy zespołu z Hinwil, Beat Zehnder w rozmowie z Blickiem.

F1 w ciągu 23 tygodni rozegrała 17 wyścigów, wciąż poddając obsługę oraz zespoły testom na obecność koronawirusa by zminimalizować ryzyko kolejnych zakażeń.

„Często to było szalone. Cały zespół musiał dużo znieść, a czasem mogliśmy jedynie apelować o odpowiedzialność do personelu. Koniec końców jednak przeszliśmy przez ten okres bardzo dobrze i jestem dumny z całego zespołu” – mówi Zehnder.

Menadżer Alfy pracował wspólnie z FIA i FOM nad przepisami, które mają odbywać się podczas wyścigów bez udziału publiczności.



„Musieliśmy wciąż wszystko korygować i dostosowywać do okoliczności. To było prawie arcydzieło” – mówi Zehnder, który pracuje w Hinwil od lutego 1988 roku.

W całym sezonie F1 i serii towarzyszących (F2, F3 i Porsche Super Cup) kierowcom, członkom zespołów czy obsłudze wykonano ponad 80 tys. testów. Tylko w przypadku 94 osób okazały się one pozytywne. Wśród nich trzy dotyczyły kierowców – Lewisa Hamiltona, Lance Strolla i Sergio Pereza.

„Aż do Abu Zabi, nasz zespół przeszedł 3242 testy podczas wyścigów i między nimi. Sam przeszedłem 40 testów w 24 tygodnie! Mocno odseparowaliśmy Hinwil od reszty, w fabryce została wprowadzona praca na zmiany. Od września obowiązkowa była praca w maseczkach. Testy były tam przeprowadzane tylko wtedy, gdy ktoś miał objawy” – wyznaje Zehnder.

Przez cały sezon w Alfie pojawiło się 7 pozytywnych przypadków zakażenia. Aż cztery z nich w samym tylko Sochii, gdzie Rosjanie nie respektowali wytycznych bezpieczeństwa.

„Niektórzy zdejmowali maseczki żeby zrobić sobie z nami zdjęcia. Nic dziwnego, że potem cztery przypadki zakażeń pojawiły się wśród osób odpowiedzialnych za catering. W poranek przed GP Portugalii u jednej osoby z naszego hospitality wykryto zakażenie. W Bahrajnie jeden z naszych inżynierów otrzymał wynik pozytywny – udał się na izolację i został zastąpiony przez innego, który przyleciał na GP Abu Zabi. Po ostatnim wyścigu zanotowaliśmy ostatni pozytywny przypadek” – mówi Zehnder.

Przez cały sezon na ewentualne zastępstwo czekało 28 osób. Zespół przez cały sezon latał czarterami Edelweiss – za rozsądną cenę. Zehnder musiał też często negocjować z władzami kantonów by poszczególni członkowie zespołu mogli pracować.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi