KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

grosjean todt

Todt: „Straszny” powrót ognia do F1 wymaga zrozumienia



Szef FIA Jean Todt mówi, że powrót wypadku, w którym pojawił się ogień, to coś co Formuła 1 musi szybko zrozumieć.

Dramatyczne wydarzenia podczas Grand Prix Bahrajnu, mające miejsce na pierwszym okrążeniu wyścigu, dały do zrozumienia, że są pewne luki w bezpieczeństwie i należy się temu jak najszybciej przyjrzeć.

Samochód Romaina Grosjeana po uderzeniu w barierę rozpadł się na dwie części. Doszło do pożaru, którego dawno nie oglądaliśmy na torach Formuły 1.

„Myślę, że wszyscy straciliśmy pamięć o samochodzie, który stanął w płomieniach. Musimy więc zrozumieć, dlaczego tak się stało.” – powiedział Jean Todt.



„Muszę powiedzieć, że nie pamiętam zbyt wielu wypadków, w których widzisz samochód pocięty na dwa takie kawałki. Musimy mieć dobrą ekspertyzę.”

„Wygląda na to, że monokok bardzo dobrze zadziałał. Czy możesz sobie wyobrazić, jak by wyglądały jego nogi, jego stopy, gdyby monokok nie stawiał oporu, to jest w tym absolutnie znakomite.”

Todt zwrócił również uwagę na poparzone ręce Grosjeana. Kombinezony, bielizna, rękawiczki i buty wykorzystywane w motorsporcie są skonstruowane tak, aby wytrzymały kontakt z bezpośrednim ogniem.

„Musimy zrozumieć rękawiczki, bo jego dłonie są lekko poparzone. Więc musimy zrozumieć, co się stało, bo on i lekarz mieli ślady ognia na kombinezonie.”

Szef FIA podkreśla, że trudno było przewidzieć taką sytuację. Miejsce, w którym samochód wypadł z drogi jest specyficzne, ponieważ nie przewidziano, że samochód na prostym odcinku może czołowo wbić się w barierę.

„Prawdopodobnie uderzył w bariery z prędkością ponad 200 km/h, a wiemy, że gdyby Halo tam nie było, nie chcę pomyśleć o tym, to byłaby tragedia.” – komentuje Todt.

Bardzo ważną rolę w tym zdarzeniu odegrał samochód medyczny, który zawsze podąża za całą stawką F1 na starcie, po to aby być szybko na miejscu zdarzenia.

„Widać, jak dzielna była załoga w samochodzie, z Ianem Robertsem i Alanem van der Merwe, którzy natychmiast wyszli i zdemaskowali się, w tym miejscowi porządkowi.”

Międzynarodowa Federacja Samochodowa rozpocznie dochodzenie w sprawie wypadku, aby zapobiec takim zdarzeniom i uczynić ten sport jeszcze bardziej bezpiecznym.

Jakub Andrusiewicz

źródło: motorsport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum