KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Alfa zadowolona, dane nietypowe – podsumowanie GP Abu Zabi



Grand Prix Abu Zabi przyniosło mniej więcej tyle emocji, ile się spodziewaliśmy, ale przynajmniej wyniki były nieco inne od “typowych”. Co mówili po tym meczu w Alfa Romeo Racing ORLEN oraz jak wyglądają dane tej rywalizacji?

Wyniki

Wyniki GP Abu Zabi 2020

Skrót



Klasyfikacje

 

Kierowców:

Klasyfikacja kierowców F1 2020

Konstruktorów:

Klasyfikacja konstruktorów 2020

Dane

 

Kolejność startowa

Kolejność startowa GP Abu Zabi

Best lapy

Najlepszy czas wyścigu wykręcił Daniel Ricciardo pod koniec wyścigu, wykorzystując swoje świeższe opony. Punkt zgarnął o zaledwie 32 tysięczne przed Maxem Verstappenem, który z kolei swój czas uzyskał na początku rywalizacji. Najsłabszy czas wyścigu miał George Russell i to dość zaskakująca informacja.



czasy abu

Sektory

Zaskakujące – biorąc pod uwagę najlepsze czasy wyścigu – są wyniki poszczególnych sektorów. W każdym z nich najlepszy czas miał inny kierowca, z innego zespołu.

sektory abu

Prędkości

Najwyższą prędkość uzyskał dziś Daniel Ricciardo, który był szybszy od Valtteriego Bottasa, z najniższą prędkością, o 27,1 km/h.

predkosci abu

Strategie

Wszystkie 3 komplety opon były dziś w użyciu na starcie wyścigu. Mieszanka miękka była najmniej pożądana i ostatecznie użyto jej podczas tylko 5 stintów. Na zjazd podczas neutralizacji po awarii Pereza zdecydowało się aż 14 kierowców. Wszyscy zmieniali na opony twarde, na których jechali do końca wyścigu, choć na dodatkowe zjazdy zdecydowali się Latifi I Fittipaldi.

Strategie abuu

Opony

Najlepszy czas uzyskano dziś na oponie pośredniej, ale ten na twardej nie był wiele gorszy.

opony abu

Pit-stopy

Dziś znów najszybszy był Red Bull, jednak do rekordu “daleko”. Wprost fatalnie przebiegły wszystkie 3 pit-stopy Pietro Fittipaldiego.

pit-stopy abu

Performance

Najwyższe wskaźniki miał dziś… Danil Kvyat.

performance abuuu

Wypowiedzi Alfy

 

“Zakończyliśmy sezon z pozytywnym występem w trakcie całego weekendu. Wczoraj mieliśmy jeden samochód w Q2, mieliśmy dziś tempo samochodów, które finiszowały przed nami i finiszowaliśmy będąc najszybszym samochodem z silnikiem Ferrari, utrzymując za sobą Leclerca i Vettela. Wycisnęliśmy maksimum, jakie dziś mogliśmy. To była dobra forma wszystkich w zespole, która pokazuje duży postęp, jaki poczyniliśmy w porównaniu z początkiem sezonu. To nie była łatwa kampania z tak wieloma wyścigami w tak krótkim czasie. To sprawiało, że członkowie zespołu musieli pracować naprawdę bardzo ciężko nad rozwojem samochodu – procesem, który zazwyczaj zajmuje 9 miesięcy. Zrobiliśmy kilka kroków naprzód, co jest świadectwem stojącej za tym dobrej pracy w Hinwil i na torze. Mam nadzieję, że podtrzymamy ten rozpęd zimą i w nowym sezonie” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.



Kimi Raikkonen zakończył wyścig na 12. miejscu.

“To był pozytywny wyścig z dobrym tempem, szczególnie w porównaniu do kilku ostatnich tygodni. Byliśmy dość blisko gości przed nami, ale nie mogliśmy wycisnąć więcej z tego wyścigu. To był jednak dobry sposób na skończenie sezonu, który jako całość był oczywiście dość rozczarowujący jeżeli chodzi o rezultaty. Wiedzieliśmy po testach, że czeka nas trudny rok, ale zespół dobrze się odbudował i koniec końców zrobiliśmy kroki naprzód. Mam nadzieję, że będziemy kontynuować ten kierunek w przyszłym roku, a teraz będziemy cieszyć się czasem wolnym w domu z naszymi rodzinami” – powiedział Fin.

Antonio Giovinazzi ma mniejsze powody do zadowolenia, choć w jego przypadku zawiodła strategia zespołu i ostatecznie był 16.

“Nie był to najłatwiejszy wyścig, a na starcie nie działo się wiele. Zdecydowaliśmy się na pozostanie na oponach pośrednich kiedy wyjechał samochód bezpieczeństwa, mając nadzieję na zyskanie na którejś z kolejnych neutralizacji. To się jednak nie opłaciło. Teraz trudny sezon jest zakończony i myślę, że zrobiliśmy wszystko co mogliśmy. Zrobiliśmy duży postęp w krótkim czasie, ale nadal jest wiele do poprawy. Mam nadzieję, że będziemy w stanie zrobić więcej w 2021 roku byśmy mogli mieć więcej przyjemności o walczyć o punkty szybszym samochodem. Osobiście jestem zadowolony z mojego postępu jako kierowcy, co było moim głównym celem na ten sezon i chcę kontynuować rozwój w przyszłym roku” – powiedział Włoch.

Ode mnie

 

W ostatnim wyścigu sezonu wygrywa Max Verstappen. Mamy przedsmak tego, co byłoby gdyby miał lepszy bolid. Prowadzenie od startu do mety i nawet śmieszkował, że teraz zespół może mu skręcić moc. Pod kontrolą.

Nie mieli dziś do niego podejścia ani Bottas (2. miejsce) ani Hamilton (3.). Mercedes dziś jechał na skręconych silnikach. Lewis kończy sezon z 347 punktami. Żaden inny zespół (cały zespół) nie zdobył tylu punktów. Strach pomyśleć, jaka byłaby ich przewaga, gdyby to był standardowy sezon – 22 rundy na nudniejszych arenach niż Sakhir, Imola, Portimao czy Mugello.

Albon zrobił co trzeba – czwarte miejsce, dość bezpieczne i nawet gonił Lewisa. Za dzisiejszy wyścig brawa dla niego. Najnowsze wieści z padoku mówią jednak, że jego miejsce na sezon 2021 niepewne.

McLaren dziś na 5. i 6. miejscu – Norris przed Sainzem, ale Hiszpan może dostać jeszcze karę za blokowanie Strolla w alei serwisowej. Nie mniej zgarniają sprzed nosa 3. miejsce w klasyfikacji konstruktorów Racing Point. A przypomnijcie sobie, gdzie byli jak odchodził od nich Fernando Alonso… Brawa dla nich!

Racing Point dziś słabo – Stroll dopiero 10, a w bolidzie Sergio Pereza doszło do awarii nowiutkiego silnika. Tym przegrali podium. Awaria Pereza otworzyła szansę przed Ricciardo na 4. miejsce w generalce. Musiał zająć jednak miejsce na podium, a do tego było daleko – zajął 7. miejsce. Esteban Ocon dziś 9. Tym samym Renault na 5. miejscu w klasyfikacji konstruktorów.

W AlphaTauri wszystko wróciło do normy – Gasly 8, Kvyat poza punktami i zapewne żegna się Rosjanin z F1.



Tuż za nim dojechał Raikkonen, osiągając całkiem dobry wynik biorąc pod uwagę to, że na mecie było aż 19 aut. No i Kimi najlepszym kierowcą na silniku Ferrari dziś… Dopiero za nim Leclerc i Vettel. Giovinazziego na 16. miejscu wyprzedził jeszcze Russell.

No właśnie, Russell… Dziś 15. miejsce, a to oznacza, że Williams – po raz pierwszy w swojej historii – kończy sezon bez punktów. Ale z drugiej strony teoretycznie nie stało się to na wachcie rodziny Williams. Latifi dziś 17.

Najsłabsze były dziś Haasy – Magnussen przed Fittipaldim. I myślę, że do tego widoku trzeba się na sezon 2021 przyzwyczaić, oczywiście z innymi nazwiskami.

Samo GP Abu Zabi bez rewelacji, choć było kilka pojedynków i mega nudno nie było. Jak Wam się podobało?

Vlog

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi