KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
road-5799603_1280

Czego życzyć sobie w motorsporcie na 2021 rok?



W ostatnim dniu roku wszyscy życzymy sobie, aby rok 2021 był lepszy od 2020, ale chyba u wielu osób pojawia się nutka niepewności. Początek nowego roku może być trudny. A co potem? Czego życzyć sobie tak konkretnie na najbliższe miesiące?

1. Rozegrania całego sezonu F1

 

W 2020 roku udało się rozegrać aż 17 rund i trzeba przyznać, szczególnie biorąc pod uwagę wydarzenia w innych dyscyplinach, że było to bardzo duże osiągnięcie. Teoretycznie w 2021 roku powinno być łatwiej – około połowy roku pandemia może ustępować, mamy przećwiczone procedury na nią, szczepionkę, lepsze leki. Ale jednocześnie mamy kalendarz F1, który przewiduje powrót do ścigania na 5 kontynentach, a wraz z tym całą logistykę lotniczą i nie tylko. Rozegranie 23 wyścigów w 38 tygodni łatwe nie będzie.

2. Startu i jak największej liczby rund innych serii

 

Wiele z serii motorsportowych podeszło bardzo asekuracyjnie do nowego sezonu, planując ich pierwsze rundy jak najbliżej połowy roku – na maj czy nawet czerwiec. Formuła E, która chciała startować dość szybko, już teraz boryka się z koniecznością przekładania rund. Odwołany został już również m.in. Rajd Szwecji WRC. Chcielibyśmy aby takich sytuacji było jak najmniej.



3. „(Fa)bryki” dla Kubicy

 

Po życzeniach, które wiążą się z większym lub mniejszym przejściem do normalności, teraz pora na takie prawdziwe. Pewnie zdecydowana większość z nas chciałaby wreszcie mocnego roku Roberta Kubicy jeżeli chodzi o wyniki w konkretnej serii wyścigowej. Końcówka sezonu DTM nieco osłodziła nam ten trudny rok dla Kubicy w tej serii, ale nadal nie było to to, na co czekamy.

Robert wreszcie potrzebuje jazdy bez martwienia się o części, wydajność auta w jego podstawowych aspektach działania, pracę mechaników czy inżynierów. Potrzebuje po prostu profesjonalnego zaplecza z wiedzą i doświadczeniem w danej serii. A z tym w ostatnich latach różnie bywało.

Wszystko to powinno działać sprawnie w jak najlepszej serii. Tu nadal mamy dość sporą zagadkę i nie wiemy, co wybrał Robert i czy będzie to program możliwy do zrealizowania. Tak jak już pisałem, być może przyjdzie nam poczekać na tę decyzję kilka tygodni. I jako „podżyczenie” możemy sobie życzyć, byśmy byli zadowoleni.

4. Widoków na następcę

 

Na początku tego życzenia trzeba zastrzec, że słowo „następca” jest oczywiście bardzo umowne. Dorównać osiągnięciom Kubicy będzie w najbliższych 100 latach bardzo trudno komuś z Polski. W tym życzeniu chodzi raczej o to, abyśmy mogli wymienić choć 2-3 nazwiska kierowców, którzy w przyszłości będą mogli otrzeć się o Formułę 2 czy Formułę 3. Podejrzewam, że może być tu mowa o kimś, kto obecnie jest w kartingu.

Fajnie byłoby móc skupić swoją uwagę na 2-3 młodych, obiecujących zawodnikach i śledzić ich karierę. Wiemy jaka jest obecnie F1 – aby się do niej dostać, trzeba na pewnym etapie mieć mocne wsparcie finansowe. Ale motorsport to nie tylko Formuły.

5. Silniejsze rajdy

 

Niestety, ostatnie kilka lat to dość słaby okres dla polskich rajdów. Wystarczy spojrzeć na to, co było kilka lat temu – Rajd Polski w WRC (jasne, wrócił na 3 lata po długiej przerwie, ale był), polski kierowca w WRC, a momentami nawet dwóch. Teraz program Kajto w WRC czy występy Miko Marczyka w ERC były najważniejszymi punktami. Chyba chcielibyśmy więcej. Ale tu trzeba też sprzyjających okoliczności (finansowych).



6. Bakcyl na nową dyscyplinę

 

Fajnie jest odkrywać nowe kategorie motorsportu. Zazwyczaj wiąże się to z pojawianiem się w niej mocnego polskiego zawodnika. I chciałbym aby w jakiejś mniej popularnej dotychczas dyscyplinie, pojawił się ktoś, kto zawojuje nasze serca i sprawi, że będziemy mieli nowy powód do ekscytacji. Może w Rajdzie Dakar stanie się coś, co sprawi, że rajdy terenowe będziemy śledzić w tym roku z większą uwagą?

7. Mega sukces

 

Sukcesów chcemy jak najwięcej, ale chciałbym w 2021 roku bardzo dużego sukcesu Polaka w motorsporcie. W mijającym sezonie takiego się doczekaliśmy – mistrzostwa świata Bartka Zmarzlika. I choć żużlowcowi ORLEN Teamu życzę jak najlepiej – w tym powtórzenia sukcesu, to teraz czas na coś innego.

8. Większego balansu

 

Biorąc pod uwagę uwarunkowania ekonomiczne, to był bardzo trudny rok, w którym wielu producentów aut musiało podjąć trudne decyzje – o zaprzestaniu sponsoringu sportu czy zmianie koncepcji swoich programów. Chciałbym, aby w 2021 roku pójście w elektryfikację zostało nieco zahamowane. Zatrzymać się go nie da, ale przykro się patrzy na upadające serie z wielkimi tradycjami, wycofania producentów. Nie ma nic przeciwko seriom elektrycznym i elektryfikacji/hybrydyzacji, wiem, że zmierzamy nieuchronnie w tym kierunku, ale ta transformacja mogłaby być nieco łagodniejsza.

9. Ciekawego pożegnania starych bolidów F1

 

W 2022 czeka na nas nowa Formuła 1 – z innymi przepisami i samochodami. Przyszły sezon będzie wyjątkowy i z pewnością emocji nie braknie – choćby z powodu zmian kierowców w zespołach. Ale chciałbym żeby był też emocjonujący – by dominacja Mercedesa nie była tak wyraźna i abyśmy wreszcie mogli emocjonować się losami tytułu mistrzowskiego do ostatniej rundy MŚ.

10. Radości

 

Dla Roberta i innych naszych zawodników ze ścigania i rywalizacji, dla Was ze śledzenia ich poczynań i dla mnie z ich opisywania.

Dziękuję za kolejny rok z blogiem. Musieliśmy stawić czoła kilku wyzwaniom, kilka kolejnych przed nami, ale wierzę, że wspólnie damy radę. Dziękuję Wam za każdą minutę spędzoną tu, za każdy komentarz, za wsparcie, uwagi i wspólne emocje. Bardzo mocno to doceniam.

Szczęśliwego Nowego Roku!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi