KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

15 lat temu Robert Kubica zaczął karierę w F1



Wygrał World Series by Renault, a następnie zaimponował podczas testu z Renault. Kilkanaście dni później „nowy” zespół F1 ogłaszał go swoim trzecim kierowcą w sezonie 2006 – dokładnie 20 grudnia 2005 roku.

Wykorzystana szansa

 

Zanim zaczął się temat Saubera, Robertem interesowała się również ekipa Minardi, zdecydowanie najsłabsza w sezonie 2005. Robert otrzymał zaproszenie do jazdy jako trzeci kierowca w Grand Prix Chin, ale sprawy formalne uniemożliwiły mu ten występ.

20 grudnia 2005 roku, ósma ekipa zakończonego wcześniej sezonu 2005, ogłasza Kubicę swoim trzecim kierowcą. Wówczas znaczyło to wiele, bo w sezonie 2006 ekipy mogły wystawiać trzy bolidy w pierwszych treningach. Oznaczało to zatem sporo jazdy i naukę pracy z ekipą F1 na wysokim poziomie.

BMW przechodziło wówczas z Williamsa do Saubera i to głównie ludzie niemieckiego producenta nastawali na zatrudnienie Kubicy.

„Śledziliśmy karierę Roberta i jesteśmy pod wrażeniem jego osiągnięć w ostatnich latach. Swoje sukcesy zawdzięcza głównie ciężkiej pracy, wywalczył je bez poważniejszego wsparcia z zewnątrz. Jesteśmy przekonani, że dysponuje odpowiednim potencjałem i chęcią przebicia się do Formuły 1. Cieszymy się, że mogliśmy mu to umożliwić. Jako kierowca testowy zespołu będzie mógł nabrać doświadczenia, jednocześnie pomagając nam w rozwoju samochodu” – mówił 14 lat temu Mario Theissen.



Kubica wiedział, że złapał Boga za nogi i chyba pierwszy raz w życiu kariera w F1 zależy głównie od niego.

„To dla mnie wielka szansa. Zamierzam udowodnić, że zasłużyłem na tę posadę. Dla młodego kierowcy, takiego jak ja, przepis o trzecim kierowcy biorącym udział w piątkowych treningach to dar niebios. W przeszłości kierowcy testowi jeździli jedynie po torach testowych, a ja poznam wszystkie 19 torów Grand Prix, poznam cały wyścigowy weekend od podszewki. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy pomagali mi przez ostatnie lata. Bez tych ludzi nie zaczynałbym teraz przygody z Formułą 1” – mówił wówczas Robert.

Kubica spędził w ekipie z Hinwil, dziś występującą pod nazwą Alfa Romeo, cztery sezony. Sezony, w których wygrał, zdobył pole position, był liderem mistrzostw świata i 9 razy stawał na podium. I wypracował sobie wówczas markę przyszłego mistrza świata.

A dziś?

 

Robert szósty rok spędzi w Hinwil, ale drugi z rzędu jako kierowca rezerwowy i testowy. Zespół ma nadzieję, że pracy w fabryce będzie więcej i Robert będzie więcej czasu spędzał w symulatorze ekipy. Oczywiście, z naszej perspektywy nie jest to wymarzona sytuacja, ale trzeba szukać jej pozytywów.



Wydaje się, że rok w Alfie w kontekście F1 nieco poprawił wizerunek Roberta zagranicą i sympatię wielu kibiców. Wiemy jednak, że ponownie trafić do F1 będzie bardzo trudno. Czekamy zatem na wybór podstawowej serii przez Roberta Kubicę. Kiedy możemy poznać decyzję – być może nieprędko.

Co jeszcze?

 

Nie tylko to wydarzenie miało miejsce 20 grudnia. Jakie inne wspominamy dziś?

1968 – Urodził się Karol Wendlinger, kierowca F1 w sezonach 1992-1994 (41 występów).

2013 – „To naprawdę było ryzyko, kiedy zaproponowaliśmy mu start w jednym z naszych samochodów w Rallye du Var w 2012 roku. Ten pomysł wypalił i był początkiem naszej współpracy w tym sezonie. Robert nigdy wcześniej nie startował na szutrze, wiedzieliśmy, że jest szybki na asfalcie. Uczynił niesamowite postępy, poprawił swoją szybkość i pracował cholernie ciężko. Niestety, nie będziemy współpracować w przyszłym sezonie i nie jest to wina Citroena czy Roberta, ale sponsorów. Total próbował uczynić wiele dla Lotosu aby zaakceptować jego sponsorowanie Roberta. Lotos nie chciał jednak nic zmienić i porozumienie nie było możliwe. Total sponsoruje nas od 45 lat i musieliśmy przerwać negocjacje” – wyjaśnia brak współpracy z Robertem Kubicą Yves Matton.

2014 – „Robert Kubica zostaje w WRC na 2015 rok Fordem Fiestą WRC” – informuje profil serii na Twitterze. Nie wiadomo jednak, kto będzie przygotowywał mu samochód.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi