KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Team radio – Albon i Perez w całości + najciekawsze wypowiedzi innych



Czas podsumować sobie komunikację radiową kierowców z Grand Prix Bahrajnu w nowej formie. Poniżej znajdziecie skrócone „stenogramy” Alexa Albona i Sergio Pereza oraz najciekawsze wypowiedzi innych kierowców z tego wyścigu w tym ich reakcje na wypadek Romaina Grosjeana.

Albon

 

Przed startem Alex został poproszony o delikatne obchodzenie się z oponami na pierwszych kółkach. Kierowca Red Bulla startuje nieźle – zostaje wyprzedzony przez Pereza, ale sam wyprzedza Bottasa.

Albon dostaje kilkukrotny komunikat o czerwonej fladze i jest proszony o powrót do boksów. Inżynier po chwili mówi mu o wypadku. Albon pyta, czy wszystko OK z Grosjeanem, ale inżynier mówi, że nie ma jeszcze wieści. Przekazuje mu je po chwili.



Po przerwie Alex wraca do auta, a inżynier informuje go, że kolejność zostanie zmieniona i zamiast niego z 4. miejsca ruszy Bottas.

„Nie rozumiem dlaczego tak zmieniają. Powinni wziąć kolejność z wjazdu do boksów” – mówi Albon, który dostaje jednocześnie sporo poleceń zmiany ustawień.

Drugi start wypada nieźle, Albon utrzymuje swoje miejsce i walczy z Bottasem. Gdy pojawia się informacja o wyjeździe samochodu bezpieczeństwa po wypadku Strolla, Albon prawie uderza w Bottasa: „Nicisnął hamulec jak szalony!” – zgłosił kierowca. Po chwili otrzymał kolejne prośby o zmiany ustawień.

Tuż przed końcem neutralizacji, Albon skarżył się, że Perez zostawia za dużo miejsca przed sobą. Alex podczas pierwszych 20 okrążeń skarżył się na brak docisku z przodu, a odpowiedzią na te problemy były zmiany ustawień, również silnika.

Na 18. kółku Albon zameldował, że jego opony przednie się poddają i dwa okrążenia został ściągnięty do boksów.

Już 13 okrążeń po postoju Albon zgłosił, że tylne opony już się skończyły i „długo nie wytrzyma”. Do boksów zjeżdża okrążenie później. Przez kolejne okrążenia zalicza dość samotny wyścig, dostając informacje o rywalach i prośby o zarządzanie oponami. Na 10 okrążeń przed końcem Alex jest jest proszony o łagodną jazdę bez ryzyka. Dostaje też informacje o tempie swoim i rywali.

Albon dostaje informację o problemach i wycofaniu się Pereza, a potem zostaje wprowadzony samochód bezpieczeństwa.

Gdy minie metę jako trzeci, powie: „Dzięki chłopaki. To był najlepszy start w tym roku, oby więcej takich”.

„Brawo Alex, to była mega praca, pierwszy raz jesteśmy na podium tu dwoma bolidami od 2013” – odpowie mu Christian Horner, życząc miłego picia wody różanej na podium.



Perez

 

Przed startem wyścigu Sergio krótko dyskutował ze swoim inżynierem o ustawieniach, dostał też informację, na jakich oponach startują jego rywale. Checo zalicza rewelacyjny start i przebija się na 3. miejsce.

Krótko po starcie dostaje komunikat o czerwonej fladze i jest mu przypominana procedura ustawień. „Zjedź do boksów”.

„Co się stało?” – pyta Meksykanin. „Duży wypadek z tyłu” – odpowiada inżynier. „Czy wszyscy OK?” – dopytuje Perez. „Nie mamy jeszcze pewności, trzymaj temperatury” – mówi inżynier. Dopiero gdy Perez zatrzymał się w boksach dostał informację, że to Grosjean miał kraksę i wyszedł już z auta. Inżynier potwierdza, że kierowca może opuścić bolid.

Gdy ponownie wsiada do auta, pyta o całą procedurę restartu, dostaje też informację o oponach rywali. Perez znów świetnie startuje i jest w stanie nawet zaatakować Verstappena. Zostaje jednak na 3. miejscu i zadomawia się tam. Niestety, po chwili dostaje komunikat o wyjeździe samochodu bezpieczeństwa.

„Niestety, to Lance, ale wszystko z nim w porządku” – mówi inżynier. „OH, co za wyścig. Wyciśnijmy z niego co się da” – mówi, a mijając teżące do góry kołami auto Strolla, pyta czy Lance opuścił auto. „Tak, wszystko w porządku”.

Perez dostaje informację o tym, że jadący za nim Bottas zjechał do boksów. Po wznowieniu Perez utrzymuje miejsce, a już 3 okrążenia później zostanie poproszony o delikatne odpuszczanie ze względu na rosnące temperatury.Za Perezem jedzie Albon i od tego momentu aż do końca ich rywalizacji tuż przed końcem Perez będzie regularnie otrzymywał informacje o tempie kierowcy Red Bulla, przewadze nad nim, jego problemach, pit-stopach i stanie opon.

Pytany o balans, odpowiada, że auto jest nieco podsternowne. Inżynier mówi, że nadal chcą realizować plan A. Po dwóch okrążeniach pojawia się też prośba do kierowcy o zarządzanie oponami.

Kilka okrążeń później Perez pyta, czy nadal chcą realizować plan A, inżynier potwierdza, dodając, że będzie on nieco wydłużony. Gdy inżynier mówi, że Verstappen jest 13 sekund przed nimi, Perez z głośnym zdziwieniem woła: „Co?!” „Ma bardzo dobre tempo” – mówi inżynier. „Jak dobre?” – dopytuje kierowca Racing Point. „Jest sekundę szybszy od ciebie”.

Po kolejnym pytaniu o balans, Perez informuje, że jest dobry i pyta o Bottasa. „Utknął z tyłu, nie zagraża nam” – odpowiada inżynier.

Tuż przed drugą wizytą w boksach, Perez pyta, czy może zachować obecne tempo, dostaje odpowiedź, że nie, musi nieco odpuścić. Kilka okrążeń później inżynier prosi Pereza o zarządzanie na wysokich prędkościach. „Na niskich nadal możesz cisnąć”.



Na 8 okrążeń przed końcem, po kilku okrążeniach ciszy, Perez pyta przez radio: „Śpicie? Pobudka, pobudka!”.

„Jesteśmy, Raikkonen przed tobą nie ma jeszcze niebieskiej flagi, damy ci znać” – mówi inżynier.
– Jaką mam przewagę?
– 5,8 sekundy nad Albonem
– Jak opony?
– Dobre, zostało 8 okrążeń
– Temperatury?
– Wszystko w porządku
– Dobrze to słyszeć.

Na 6 okrążeń przed końcem Perez zgłasza: „Tracę moc, tracę moc” i dostaje polecenie zmiany ustawień. „Nie wraca” – mówi i otrzymuje kolejną prośbę o zmianę ustawień. „Czy jest ok?” – pyta inżynier. „Nie wraca” – odpowiada kierowca. „Jedź dalej. 1,3 sekundy za tobą jest Latifi, za nim Raikkonen i Albon”.

„Nie wraca” – mówi Perez, cały czas próbując jechać jak najszybciej i wciskając przycisk overtake. „Jedź dalej, próbujemy” – mówi inżynier. „Ile okrążeń zostało?” „4 łącznie z tym. Albon jest tuż za tobą, jedź dalej” – odpowiada inżynier. Auto Pereza coraz mocniej dymi i przerywa.

„Checo, przepraszamy, jest pożar, zatrzymaj się blisko marshalli. Wyłącz i wysiadaj, wyskocz!” – mówi zdecydowanym głosem w ostatnim komunikacie inżynier.

Reakcje na wypadek Grosjeana

Tak poszczególni kierowcy reagowali na wypadek Francuza.



Inne

 

Piękny Verstappen Vettela

Stroll zapomniał o zmniejszeniu wagi przed wyścigiem

Niedługo potem wisiał…

Vettel wściekły na Leclerca

Marshall wybiega przed Norrisa

I jeszcze zestawienie od F1



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi